Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

WAT IS GODS RUST ?

• Erik

Florin Schreef:

——————————————————-

> Gonnie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Heb jij al kinderen en zo ja hoe voed jij ze op,

>

> > in jouw geloof.?

>

> Je snapt wel dat ik niks ga zeggen over mijn

> privé en al helemaal niet hier.

>

> Florin

(tu)(tu)(tu)

• Sietse 45

Jack Schreef:

——————————————————-

> Florin Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Gonnie Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Heb jij al kinderen en zo ja hoe voed jij ze

> op,

> >

> > > in jouw geloof.?

> >

> > Je snapt wel dat ik niks ga zeggen over mijn

> > privé en al helemaal niet hier.

> >

> > Florin

>

>

> (tu)(tu)(tu)

Duimelot met Florin als likkepot

Sytse

• Erik

*.

• Frederik D

En Satan in laagst eigen persoon schiep jou.

• Frederik D

Jammer genoeg voor jou gelooft vandaag de dag iedereen in Newton. Zelfs jij. Maar je bent te dom om dat te beseffen. Of denk je dat de aarde niet om de zon draait?

• Frederik D

Hopelijk dril je ze niet maar geef je ze de ruimte om zelf te denken.

Liefde is belangrijker dan geloof. Wat zegt de Bijbel? Geloof, hoop en liefde maar het belangrijkste is de liefde. Hopelijk geef jij je kinderen meer liefde dan geloof.

En natuurlijk respecteer ik jouw privacy. Ik hoef niet te weten hoe jij met je gezin omgaat.

• Frederik D

Zou jij mij kunnen uitleggen waarom de vertaling van Johanan fout is? Kom maar aan met het Hebreeuws en met de betekenis van de tijdsvormen. Het liefst in een ordentelijk betoog met kop, staart en lichaam.

En het liefst in vergelijking met het Grieks. De aoristus, ken je die? Mijn spellingscontrole trouwens wel. Dat valt mee.

Volgens mij staat er ook gewoon “rustte” en niet “bleef rusten” maar dat terzijde.

• Frederik D

Agapè (geestelijke liefde) is wel wat anders dan eros (lichamelijke liefde, wellust).

• Frederik D

Sommigen zeggen dat de NT in het Grieks is geschreven sommigen ook weer niet.

—————–

Stof voor een nieuwe topic.

• Frederik D

Weet je dat de heer J mij beloofde om mij niet meer lastig te vallen met privéberichten en dat hij hier niet meer zo prikken? Precies, beide beloftes heeft hij verbroken.