.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJou interesseert de medemens voor geen meter noch dat je er een mm. respect voor hebt.
Ik weet intussen heus wel hoe het met je gesteld is, je vindt je eigen landgenoten onbetrouwbaar en in jouw optiek sta je er ver boven.
Dus …. het fabeltje dat jij nooit wat privé zegt, is nonsense. Je hebt trouwens zat hier neergepoot over jouw privé, vergeten?
(Voor het gemak koppel ik een paar berichten van jou aan elkaar).
Afijn, je mag alles tegen mij zeggen, ik vertrek geen spier, als je maar nooit zegt dat ik ook maar voor 0,1% op je lijk, d.w.z. menselijkerwijs gesproken.
In God zijn we allemaal (geestelijk gezien dan) één, of jij dat nu leuk vindt of niet.
God is niet zo bekrompen als een aantal van zijn kostgangers.
Douce
Florin heeft uiteraard een geest, een mentale binnenwereld. Maar of die binnenwereld altijd even rijk en ruim is …
Ken je dat, claustrofobie? En mentale claustrofobie? Daarentegen zullen er vast ook wel mensen zijn die lijden aan mentale pleinvrees, aan angst voor geestelijke ruimte.
Daarom spreekt mij ook het multiversum aan. Er zijn meer ruimtes dan onze ruimte. Maar uiteraard is dit een subjectief argument pro het multiversum en dus geen argument. Zo eerlijk ben ik ook.
Er is meer ruimte dan God kan bevatten. Vind je dit niet diepzinnig? (Is er ook een zelfspotsmiley?)
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Zou jij mij kunnen uitleggen waarom de vertaling
> van Johanan fout is? Kom maar aan met het
> Hebreeuws en met de betekenis van de tijdsvormen.
> Het liefst in een ordentelijk betoog met kop,
> staart en lichaam.
>
> En het liefst in vergelijking met het Grieks. De
> aoristus, ken je die? Mijn spellingscontrole
> trouwens wel. Dat valt mee.
>
> Volgens mij staat er ook gewoon “rustte” en niet
> “bleef rusten” maar dat terzijde.
Waarom zoek je het zelf niet uit, jij weet toch alles beter:S
Denk je:D
Boaz.
Heel diepzinnig;) Maar ook in een multiversum zal God de ruimte kunnen bevatten mijns inziens.
En, ook niet onbelangrijk, God geeft gelukkig meer ruimte dan het stelletje extremisten hier, die voor hun naaste geen respect op kunnen brengen, maar je willens en wetens kopje onder houden op hope van verzuipen.
Er zijn er met pleinvrees, maar er zijn er ook die het eigen pleintje niet durven verlaten, stel je voor de enge wijde wereld met andersdenkenden. Nee, dan maar in het keurslijf van het dogma, altijd zeker van je eigen gelijk. Kan ook niet anders, in de tunnel zie je heel wat minder dan vanuit een helikopter:)
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?