Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

7 bewijzen dat GOD bestaat

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als jij stoffelijk mentaal noemt, dan ben je zo

> ver heen dat er niet met je te praten valt.

Bs'd

Beste Fred, niet ik beweer dat, maar hoogopgeleide hoogstaande wetenschappers die beweren dat.

En niet alleen beweren ze dat, maar dat is EMPIRISCH BEWEZEN.

Al bijna 100 jaar geleden, met het begin van de kwantummechanica.

> Als bewustzijn gradueel is, dan is bewustzijn niet

> het primaire maar een afgeleide.

Even een citaat van een vakman:

“The only reality is mind and observations”

Richard Conn Henry in het artikel “The Mental Universe”, gepubliceerd in het peer reviewed scientific journal “Nature” 436, 29 (7 July 2005)

Richard Conn Henry is a Professor in the Henry A. Rowland Department of Physics and Astronomy, The Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, USA

Dus de ENIGE realiteit is BEWUSTZIJN. en observaties.

En leg aub even uit waar bewustzijn een afgeleide van zou moeten zijn, en waarom graduatie zou moeten bewijzen dat het ergens anders van afgeleid is.

Leg ook even uit hoe je weet dat regenwormen minder bewustzijn hebben dan een salamander.

Want ten slotte dacht men ook dat planten geen bewustzijn hebben, en nu blijkt niet alleen dat ze bewustzijn hebben, maar dat ze de gedachten van mensen kunnen lezen.

Hoe verklaar je dat?

• Sfred+

Precies.

• Sfred+

Wat wel et bewijzen is dat mensen ervaren dat God hun steun geeft of mensen met een BDE die voor zichzelf nu echt zeker weten dat God echt bestaat.

Voor hun zelf ja, en wie zijn wij omdat tegen te praten als de mensen dat geloven. (tu)

Zolang je dat doet en je dringt het niet op aan Jan en alleman en zeker anders denken niet te veroordelen, vertellen dat god wel even dit, zus en zo is en de wetgever is voor iedereen. Daar heb ik dus een kindje aan dood, ongeacht welk geloof.

• Sfred+

Nou kom op met rationele bewijzen dat hij wel bestaat.

.

• Sfred+

Ik denk niet dat jullie er uit komen.

• Sfred+

Wel eens van Nikola Tesla gehoord? Hij was bezig met iets te bewijzen en op de 1 op de andere dag werden al zijn testopstelling vernietig door de overheid. ;)

Dagelijks gebruiken wij nog veel van zijn uitvindingen, in mijn ogen de grootste uitvinder/natuurkundige/wetenschapper ooit. Waar Edison, Marconi, en zelf misschien wel Einstijn zijn veter niet mogen strikken.

Zo maar een vraag, Hebben wij een stekker, elektriciteitsdraad nodig om een lamp te laten branden, een radio te laten spelen, een elektromotor te laten werken. En nu doel ik niet op batterijen. Tesla mocht het antwoord hierover onder andere niet geven cq bewijzen.

• Eliyahu

Sfred. Schreef:

——————————————————-

> Ik denk niet dat jullie er uit komen.

Bs'd

Ik ben d'r al uit, de wetenschap is er al uit, maar sommige types die zichzelf “wetenschappelijk” noemen die willen de wetenschappelijke feiten niet onder ogen zien, omdat dat tegen hun wereldbeeld ingaat.

Dat is alles.

• ¥ Lotje ­­¥

zo is dat ze zitten er soms 200 jaar er naast . Whah …..:D

• Eliyahu

Sfred. Schreef:

——————————————————-

Het is onmogelijk iets te bewijzen wat er niet is, maar je kan wel bewijzen wat er wel is en als je dat niet kan bewijzen dat het het er wel is, is het er niet. Zo simpel is het.

Bs'd

Jouw logica ligt op hetzelfde nivo als dat van Fred, en het is helemaal FOUT.

Zo simpel is het.

Jij denkt dat als je iets niet kan bewijzen dan bestaat het niet.

Kon men in de middeleeuwen bewijzen dat de builenpestbacterie bestaat? Of radioactiviteit? Nee, dat konden ze toen niet.

Dus bestond het toen niet?

Ja natuurlijk bestond het.

Dus jouw geleuter van: “Als je niet kan bewijzen dat het bestaat dan bestaat het niet”, is gewoon totale onzin.

Zo simpel is het.

En zo simplistisch ben jij.

• Eliyahu

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> zo is dat ze zitten er soms 200 jaar er naast .

> Whah …..:D

Bs'd

Met hun bewering dat spartelverse dinobotten met daarin elastische pezen en soepele bloedvaten met daarin hemoglobine, dat die 80 miljoen jaar oud zouden zijn, zitten ze er 80 miljoen jaar naast.

Maar och, de beste breister laat wel eens een steekje vallen. :D