Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

7 bewijzen dat GOD bestaat

• Sfred+

Ik weet dat hij niet bestaat en voel dat ook.

En nu?

• Otis

:D

• Otis

Ga nu eerst je tijd maar eens goed besteden Lotje en je lange “schrijfsel” lezen, dan kun je ook een keer antwoorden geven, daar gaat het tenslotte om als je iets plaatst.

• Frederik D

New agers voelen dat er allerlei onbestaande krachten bestaan.

Blijkbaar is een beroep op je subjectieve gevoel geen bewijs. Want met je gevoelens kun je alles bewijzen. Dus je kunt er niets mee bewijzen.

Maar waarom plaatste jij die waslijst?

Waarom ga je niet in op mijn commentaar op die lijst?

Waarom heb je het over godsbewijzen terwijl je Kant niet kent?

Je zult wel weer de plaat poetsen. Maar dat bewijst slechts dat je niet weet waarover het gaat.

• Frederik D

Ja, precies, wat nu?

Waarom zouden jouw gevoelens geen bewijs vormen en die van N.B. Lotje wel?

• Frederik D

Ik weet het, hoor. :) Maar zulke zaken horen hier niet thuis. :)

• theo

Het bestaan van God bewijzen kan natuurlijk helemaal niemand.

Nou ja behalve dan de schrijver van het stuk wat Lotje plaatste EN Eliyahu natuurlijk, die heeft dankzij diepgand onderzoek met zijn schriftelijk betoog ook bewezen dat God heel echt waar bestaat.

Wat wel et bewijzen is dat mensen ervaren dat God hun steun geeft of mensen met een BDE die voor zichzelf nu echt zeker weten dat God echt bestaat.

Dat is echter vanzelfsprekend nooit een bewijs aan derden dat God echt bestaat .

• Douce.

Als iets niet empirisch te bewijzen valt, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.

Dat is wel een onlogische redenering.

Overigens heb ik het nooit belangrijk geacht een bewijs voor God te hebben….atheïsten vinden het altijd veel belangrijker om aan te tonen dat hij niet bestaat. Soms zelfs (overdrachtelijk) wild om zich heen slaande.

Douce

• Frederik D

Wat wel et bewijzen is dat mensen ervaren dat God hun steun geeft of mensen met een BDE die voor zichzelf nu echt zeker weten dat God echt bestaat.

Dat is echter vanzelfsprekend nooit een bewijs aan derden dat God echt bestaat .

——————

Ik verbeter een beetje:

Wat wel te bewijzen is dat mensen ervaren dat hun godsidee en/of godsgevoel hun steun geeft. En dat mensen met een BDE nu echt geloven dat ze zeker weten dat God echt bestaat.

Maar dit alles is dus nooit een bewijs voor anderen (tweeden) dat God echt bestaat.

Sorry maar ik streef, zeker wat betreft de kwestie van “godsbewijzen”, naar helderheid. Een streven dat ook bij mij lang niet altijd resulteert in de gewenste helderheid.

Godsideeën en godsgevoelens bestaan. Zo ook mijn gevoel dat Maxima mij veel en veel liever heeft dan Willem Alexander. Maar al is dat gevoel van mij zeer werkelijk, ik vraag me toch af of dat gevoel wel waar is.

• theo

Je hebt het volste recht je dat af te vragen.

ECHTER : De Godservaring geeft mensen ten diepste innerlijke rust - werkelijk of versus waar- voor hun een feit.

Heeft jouw gevoel over/met/van/door heure majesteit Maxima de schone jou ook rust in je lijf?