Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waar moet het heen !

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Jaja..maak er maar wat van, maar met het Evangelie

> heeft het niets te maken.

>

> Niet dat dat nu persé moet in de discussie, maar

> de woorden zijn zodanig (theologie en de leer van

> Christus) dat deze in wezen hetzelfde zouden

> moeten brengen.

>

> Niets blijkt daarvan; ge-theo-retiseer over in

> hoeverre iemand geschoold moet zijn (..) om maar

> iets te mogen uitvoeren wat dus het werk van de

> Geest is.

>

> Begrijp je mijn invalshoek?

Bedoel je dat iemand zich ook niet zou moeten voorstaan een (HBO) opleiding te hebben in deze?

Dan begrijp ik het niet alleen, maar ben ik het ook nog helemaal met je eens.

• Stefan

De enige honger naar kennis moet zijn; de honger naar de Waarheid.

• Ellen-Josee

Nou dan kun waarheid ook vertalen als Jezus. Jezus sprak: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Joh 14: 6

Daarmee valt alles in het niet wat we hiervoor besproken hebben evanals jouw laatste opmerking.

• Stefan

Zo van; klaar nu.

Dat schiet niet op Ellen.

Joh.16

13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.

15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.

• keessie

Dan ga ik op de 2e rang zitten achter jou Ellen, dan kan ik je mooi in de gaten houden :)-D

• Frederik D

Foei. Wij mannen zijn het hoofd. :)

Maar troost je, de praktijk is vaak anders.De man wikt, de vrouw beschikt.

Even een flauwe grap. De man heeft het laatste woord: ja, vrouw.

• Frederik D

Dat wel. Vrouwen zijn niet te vertrouwen volgens de Bijbel. Maar ben jij te vertrouwen?

• Frederik D

Geen gezemel,

we sturen je meteen

naar de hemel

• theo

Je mag er een grapje over maken hoor, ik zit ook vol humor.

Alles is per kerkgenootschap verschillend.

Dat wil je niet van me aannemen en dat ben je ook niet verplicht.

Er zijn ook evangelische gemeenten waar je alleen mag voorgaan als je de volwassendoop hebt ondergaan.

Daar is dat weer belangrijker dan een theologische studie.

Een kerkelijk werker met een theologische hbo opleiding wat jij geen theologische opleiding wenst te noemen mag binnen de PKN geen doop en avondmaal doen en geen huwelijk inzegenen.

Een universitaire theologische opleiding geeft dat recht wel.

Je zou je kunnen afvragen waarom de vaste rituelen met voorgeschreven lettertjes op papier en er dus geen “”verkeerde “” dingen worden gezegd van zo groot belang zijn om dit alleen door universitair geschoolden te mogen laten verrichten binnen de gevestigde protestante kerken .

• Ellen-Josee

Dan neem ik jou mee, goed?

:)