Zonder middelaar geen verandering.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlZomaar een stukje uit; het boek van Mirdad;
Over heer en knecht
De Deelgenoten geven hun mening over Mirdad
Mirdad: Mirdad is niet Shamadams enige knecht. Kunt gij, Shamadam, uw dienaren tellen?
Is er een adelaar of een valk, een ceder of een eik, berg of een ster, een oceaan of een meer, een engel of een koning, die niet Shamadam ten dienste is? Is niet de gehele wereld in Shamadams dienst?
Ook is Mirdad niet Shamadams enige heer.
Kunt gij, Shamadam, uw heren tellen?
Is er een tor of een vlo, een uil of een mus, een distel of een twijg, een kiezelsteen of een schelp, een dauwdruppel of een vijver, een bedelaar of een dief, die niet door Shamadam worden gediend? Is Shamadam niet in dienst van de ganse wereld? Want terwijl zij haar werk doet, doet de wereld ook het uwe. En terwijl gij uw werk doet, doet gij ook het werk der wereld.
Ja, het hoofd is heer van de buik. Maar de buik is niet minder heer van het hoofd.
Niets kan dienen, wanneer het onder het dienen niet gediend wordt. En niets kan gediend worden, zo het datgene wat dienstbaar is niet dient.
Ik zeg u, Shamadam, en ik zeg tot u allen, de dienaar is de heer van de heer. En de heer is des dienaars dienaar. Laat de dienaar zijn hoofd niet buigen. Laat de heer het zijne niet heffen. Verbrijzel de dodelijke trots van de heer. Ruk uit de beschamende schaamte des dienaars. Herinnert u dat het Woord een is. En daar gij lettergrepen zijt in het Woord, zijt gij in werkelijkheid slechts een. Geen lettergreep is edeler of belangrijker dan de andere. De vele lettergrepen vormen tezamen slechts één enkele lettergreep: namelijk het Woord.
Zulke eenlettergrepige woorden moet gij worden als gij de buitengewone verrukking wilt kennen van die onuitsprekelijke Eigen-Liefde, die een liefde is voor allen en alles.
Ik spreek, Shamadam, nu niet tot u als een heer tot zijn dienaar, of als een dienaar tot zijn heer, maar als een broeder tot een broeder. Waarom wordt gij door mijn woorden zo verstoord?
Verloochen mij zo ge wilt. Ik zal u niet verloochenen. Zei ik straks niet dat het vlees op mijn rug geen ander was dan dat op uw rug? Ik zou u niet kunnen treffen zonder zelf daardoor te bloeden. Bedwing daarom uw tong, zo gij uw bloed wilt sparen. Open uw hart voor mij, zo gij het voor alle leed wilt doen sluiten.
Veel beter is het zonder tong te zijn, dan een tong te bezitten waarvan de woorden als valstrikken en doornstruiken zijn. En woorden zullen altijd wonden en verstrikken, totdat de tong door Heilig Inzicht gereinigd is.
Ik zeg u, o monniken, onderzoekt uw hart. Ik zeg U: rukt alle barrières uit. Ik zeg U: werpt de windselen af waarin uw Ik nog gewikkeld ligt, zodat ge het moogt zien als één met het Woord van God, eeuwig in vrede met zichzelf, en met alle werelden die eruit voortkomen.
Is het aan jou gericht?
Alleen als het gewaardeerd wordt.
Ook dit stukje namelijk, uit het boek van Mirdad wordt, met de bijbelteksten van Joh.16 en Gal. van de reacties, bevestigd.
Het is de Ik Ben uit de quote van samuel, echter het komt er nu op aan;
niet alleen een met de mond belijden, maar met het hart herkennen wat het geloof bevestigt.
thomas Schreef:
——————————————————-
> Is het aan jou gericht?
>
> Alleen als het gewaardeerd wordt.
>
>
> Ook dit stukje namelijk, uit het boek van Mirdad
> wordt, met de bijbelteksten van Joh.16 en Gal. van
> de reacties, bevestigd.
>
> Het is de Ik Ben uit de quote van samuel, echter
> het komt er nu op aan;
>
> niet alleen een met de mond belijden, maar met
> het hart herkennen wat het geloof bevestigt.
Ik zou zeggen: ga dan lekker met Samuel verder discussieren (of wat daarvoor door moet gaan)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?