Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waar moet het heen !

• Frederik D

Als ik jou was, zou ik meteen zwijgen als Keessie of Boaz aan het woord is. En ik zou meer ontzag hebben voor Paulus, die weliswaar duidelijk schreef dat hij, Paulus, aan het woord was. Maar blijkbaar heet God soms niet alleen Jezus maar ook Paulus.

• keessie

Jawel Ellen maar de vrouw mag zich best een beetje onderdanig opstellen, het voordeel daarvan is weer dat je dan minder verantwoording hoeft af te dragen als vrouw zijnde, zo zie je maar alles heeft 2 kanten.

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Boaz vindt homosex vies en dat is voor Boaz het

> grootste item.

>

> God is het met Boaz eens maar dat is voor Boaz een

> bijkomende zaak.

> God is het gelukkig met Boaz eens …dat wel… en

> ik denk dat Boaz daar heel blij mee is.

Theo schreef: Ik vind het ook vies, ik moet er niet aandenken, ik vind het om te kotsen maar DAAR gaat het niet om hoor.

Boaz.

• Ellen-Josee

Wat een vreemd antwoord Theo.

God is het met Boaz eens?

Slaat dat op wat ik schreef of op wat er steeds door dat hoofdje van je maalt.

Ellen

• Ellen-Josee

1 Bedoel jij met ‘nadenken over God’ dat je je fantasie erop los laat?

2 Heb jij echt zulke achterlijke uitgelubberde (onder) kleding?

Ellen :)

• Ellen-Josee

Thoma's vraag: waar gaat het eigenlijk nog over?

Antwoord: over het verschil tussen HBO en Universiteit.

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Tsja, mogen dopen mag alleen met een afgeronde

> universitaire studie, dat is natuurlijk wel

> noodzaak maar dat is een ander onderwerp.

Volgens mij kan het ook zonder Universiteit, alleen moet je dan wel eraan denken de dopeling niet te lang onder te houden anders is hzij meteen in het Koninkrijk.

Ellen :)

• Ellen-Josee

IIIIeeee! Ja dat kan ook nog!

Dat is eigenlijk pas echt vies, wat denken ze wel?

(:P)

• Stefan

Jaja..maak er maar wat van, maar met het Evangelie heeft het niets te maken.

Niet dat dat nu persé moet in de discussie, maar de woorden zijn zodanig (theologie en de leer van Christus) dat deze in wezen hetzelfde zouden moeten brengen.

Niets blijkt daarvan; ge-theo-retiseer over in hoeverre iemand geschoold moet zijn (..) om maar iets te mogen uitvoeren wat dus het werk van de Geest is.

Begrijp je mijn invalshoek?

• Ellen-Josee

Ja wat dat betreft lijkt de vrouw meer op Jezus dan de man, namelijk Jezus was ook erg onderdanig. Ik vraag me af of we niet ALLEMAAL in Zijn voetspoor moeten treden.

De Here Jezus kwam om te dienen en niet om gediend te worden. Hij zei dat degene die groot wilde zijn in het Koninkrijk moest dienen. Zie maar:

Matt 20: 26 Zo zal het bij jullie niet mogen gaan. Wie van jullie de belangrijkste wil zijn, zal de anderen moeten dienen, 27 en wie van jullie de eerste wil zijn, zal jullie dienaar moeten zijn – 28 zoals de Mensenzoon niet gekomen is om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’

Dus houdt er maar rekening mee dat je met een houding van ‘ik ben de baas en heb het voor het zeggen’ straks niet eerste rang zit.

Zo dat had ik toch even gezegd willen hebben.

Ellen