Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waar moet het heen !

• theo

Gaat het om principe of willen ze de verloren zetel terug of zwakken ze af?

———————————————–

Arie Slob:

“Samenwonende homo welkom als politiek actief lid ChristenUnie”

Samenwonende homoseksuelen zijn van harte welkom om actief te worden binnen de ChristenUnie. Wel dienen ze de partijlijn te onderschrijven, waarin het huwelijk exclusief voorbestemd blijft voor een man en een vrouw en waarin het homohuwelijk wordt afgewezen. Dit zegt lijsttrekker Arie Slob vanavond in een gesprek met het NCRV-programma Altijd Wat.

Met het standpunt dat iemand met een homoseksuele relatie in de partij voluit mag meedoen, toont Slob zich ruimhartiger dan zijn voorganger Andre Rouvoet, die vlak voor de verkiezingen van 2010 aangaf dat in de ChristenUnie een homo met partner geen functie kon krijgen. Dat standpunt herriep Rouvoet later, maar toen was het kwaad al geschied. De ChristenUnie verloor onverwacht een zetel, ten dele door deze opstelling, zo bleek later uit een interne verkiezingsevaluatie. Deze vermeende anti-homo-houding van de ChristenUnie ”vind ik pijnlijk, dat mag je best weten: dat doet mij zeer’’, aldus Slob.

Klik hier voor de rest van het artikel en een videofragment

• David

Nog meer reden om op de CU te stemmen ;)

• theo

Of juist niet natuurlijk.

Hoezee hoezee, stem op de GPV.

Daar heeft men zulke fratsen niet

geen vrouw en geen homo in het verschiet

op het mooie luxe Haagse pluche

dit is het eind van deze muze.

• Frederik D

Waar in de Bijbel staat dat je als homoseksueel wel mag samenwonen maar niet mag trouwen met een homoseksueel van hetzelfde geslacht?

De heer Slob is noch bijbelgetrouw noch humaan.

Of je aanvaardt homoseksualiteit met alle toeters, bellen en slingers of je verwerpt homoseksualiteit in haar totaliteit.

Ik wil daarom de heer Slob op een bijbeltekst trakteren:

Waart gij maar koud of heet! Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.

Uit Openbaring 3.

• Frederik D

U bedoelt SGP?

Het GPV ging op in de CU.

• theo

Ik bedoelde inderdaad de SGP

op den late avond valt rijmen niet altijd mee.

Gelukkig rijmp GPV op SGP

en valt het rijmen dus weer mee.

• theo

Tsja, deze discussie heb ik een jaar of 15 geleden al eens gehad met een predikant.

Heb je niks tegen homo's dan heb je ook niks tegen een homohuwelijk.

Hij was het niet met me eens, zijn vrouw was het overigens wel met me eens maar ja, die had ook geen theologiestudie achter haar rug.

• Ellen-Josee

En je hebt natuurlijk wel een theologiestudie nodig om tegen het homohuwelijk te zijn.

• punky abaya

Deze vermeende anti-homo-houding van de ChristenUnie ”vind ik pijnlijk, dat mag je best weten: dat doet mij zeer’’, aldus Slob.

gewoon een werelds promotiepraatje van Arie die net de AOW leeftijd heeft verhoogd en zijn aanhang ziet afkalven. dan haalt men maar een stokpaardje van stal. Misschien dat de abortusleeftijd ook nog iets wordt opgekrikt om wat toleranter over te komen. Helaas zullen veel christen un ie stemmers hier niet doorheen prikken-

• theo

Misschien wel juist niet ??

Hangt ervanaf waar je je theologiestudie doet natuurlijk..

Ook theologiestudenten zitten op DIE opleiding die leert wat hem/haar welgevallig is.