Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waar moet het heen !

• Ellen-Josee

Theologie is theologie. Dus bij mijn weten wordt religie dan van alle kanten bekeken. In theorie uiteraard.

Vandaag nog een knap staaltje gelezen over wat iemand over de Kabbala schrijft, die het alleen van de theoretische kant heeft gezien maar niet uit de praktijk kent en uiteraard toch deskundig is. Nou, ik kan je verzekeren dat je dan een heel raar soepje krijgt.

Ellen :-)

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waar in de Bijbel staat dat je als homoseksueel

> wel mag samenwonen maar niet mag trouwen met een

> homoseksueel van hetzelfde geslacht?

Isie dit wel een interessante theorie: bijvoorbeeld hoe zit dat dan met trouwen dan wel samenwonen met een homoseksueel van het andere geslacht.

Ik zie allerlei mogelijkheden.

>

> De heer Slob is noch bijbelgetrouw noch humaan.

>

> Of je aanvaardt homoseksualiteit met alle toeters,

> bellen en slingers of je verwerpt homoseksualiteit

> in haar totaliteit.

>

> Ik wil daarom de heer Slob op een bijbeltekst

> trakteren:

>

> Waart gij maar koud of heet! Zo dan, omdat gij

> lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit

> Mijn mond spuwen.

Las ik toch ‘zal ik u in de mond spuwen’, maar dat is eigenlijk nog erger :(

>

> Uit Openbaring 3.

• theo

Nee hoor, theologie is geen theologie zoals jij dat ziet.

Een theologische opleiding van de chr.ger. kerken ziet er gans anders uit dan van de PKN.

Een HBO opleiding theologie in Ede is van gans andere orde dan die in Leeuwarden.

Vandaar ook de verschillende theologische opleidingen.

Theologie zou objectief moeten zijn maar is dat niet altijd.

• keessie

http://www.beurs.com/

• theo

Dat is vast een mooi of lelijk item en vast en zeker zeeeer interessant maar wat heeft dit met het onderwerp te maken?

Of snap ik het weer niet wat jij dan niet weer uit wilt/kunt leggen voor de zoveelste keer?

• keessie

Theo taalkundig gezien plaats jij een item “waar moet het heen” vat je hem? (zal wel weer niet)

• theo

Nee, ik snap absoluut niet wat jouw link met met item te maken heeft.

Snap je dat zelf wel?

Of probeer je duidelijk te maken dat de titel; waar moet het heen…. ook kan slaan op; naar C&A ofV&enD of naar de kerk of naar de markt of naar de afgrond of naar de bank?

Allemaal zaken die niks te maken hebben met het item maar als je je best doet kunnen we overal naar toe/heen gaan…bedoel je dat zo ?

Over een uurtje ga ik naar bed, daar ga ik heen.

Ook nog een opmerking over mijn item of ga je nu weer nietszeggend verder met onelinder?

• Frederik D

:)

• Frederik D

Ja, een theologiestudie wil nogal eens de logica aantasten.

• Frederik D

Als een vrouwelijke homoseksueel met een manlijke homoseksueel samenwoont, dan hebben ze geen intieme en (platonisch) erotische relatie.