Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Absolute, Logisch Godsbewijs.

• Gonnie

Kan jij genieten van natuurfilms, ik niet. Elk dier die leeft in de natuur is altijd in levensgevaar, want zij zijn de toekomstige prooien van andere dieren. Het is beslist niet lieflijk als je ziet hoe constant er op hun geloerd en gejaagd wordt.

Zo is de natuur. Wreed.!

• Stefan

Daarom vind ik de conclusie zo mooi, omdat er God en god staat; de god die, afhankelijk van de natuur en zijn machten en krachten, zichzelf overgeeft aan God, de Natuur uit God.

Dat is de mens, die inziet wie hij is, en daarmee zichzelf accepteert (zie topic van Lesage), en daardoor de ander, en daardoor de wereld…en vrede vindt in Zichzelf omdat God doorheen de mens Zijn Werk kan voltooien.

Dat is evolutie van de ziel; inzicht en overgave aan datgene wat de Schepping voltooid.

Conclusie : dus die Wetten zelf moeten dan het enige absolute en voor de gelovigen ook God zijn ; en god zelf is dan niets meer dan die eeuwige, energieke wetten ; want ook een god kan die logica niet ontlopen .

• ¥ Lotje ¥

(tu)zo is het . ;)

• ¥ Lotje ¥

Is niet wreed is Gods wil.de natuur is leefrijk . . Als jij een plant zou eten die giftig is , ben je ook in levensgevaar . KEN de natuur…….

• Gonnie

Ik begrijp die logica niet met giftige planten.?? :S

• Frederik D

Ook jij wentelt hier in een paradox.

Als het absolute bestaat, dan bestaat het en dan hoeft het niet ontwikkeld te worden.

En als het absolute bestaat, dan kan het niet-absolute niet bestaan. Naast het absolute is er geen plaats voor het niet-absolute. Maar we weten dat het niet-absolute bestaat. En dus bestaat het absolute niet.

Als het absolute bestaat, dan heerst het als een absolute vorst en dan is er geen plaats voor het niet-absolute.

• Gonnie

Jij houdt van wreedheid.Sterker jij geniet er van, maar daar ben jij niet alleen in, ook de meest grote godliefhebbers hebben geen afschuw van wreedheden in de natuur.

• Stefan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ook jij wentelt hier in een paradox.

>

> Als het absolute bestaat, dan bestaat het en dan

> hoeft het niet ontwikkeld te worden.

>

> En als het absolute bestaat, dan kan het

> niet-absolute niet bestaan. Naast het absolute is

> er geen plaats voor het niet-absolute. Maar we

> weten dat het niet-absolute bestaat. En dus

> bestaat het absolute niet.

>

> Als het absolute bestaat, dan heerst het als een

> absolute vorst en dan is er geen plaats voor het

> niet-absolute.

Je wentelt zelf in een paradox, omdat je ervan uitgaat dat het niet-bestaande het bestaan is.

Deze zin; > Als het absolute bestaat, dan bestaat het en dan

> hoeft het niet ontwikkeld te worden.

>

is wat het niet-bestaande niet wil accepteren; de duisternis begrijpt het Licht niet. Wat ontwikkelt is het Absolute in de mens, die het Licht gezien heeft.

• Frederik D

Voor mij is het bestaande het bestaande. Dat neem ik uiterst serieus. En daarom laat ik het normale, gewone bestaande niet wegdrukken door allerlei metafysische entiteiten.

Om enigszins met taal te spelen: het niet-absolute is het absolute. De gewone realiteit is de absolute realiteit.

• Stefan

>Om enigszins met taal te spelen: het niet-absolute is het absolute. De gewone realiteit is de absolute realiteit.

Het is de helicopter-view van de Matrix die je geeft, als zijnde de absolute wereld van de mens, waar hij dan thuishoort.

Ken je de film?