Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Absolute, Logisch Godsbewijs.

• samuel

Verschillende zienswijze`s, verschillende meningen. :)

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Jij bent te onwijs om op jou normaal te reageren.!

>

> Maar Ellen zal heel blij zijn op jouw bijval.:D

Het was toch maar een grapje van je, over die zielige bloemen?

• Frederik D

Zodra ik bijval krijg van Lotje, begin ik ernstig aan mezelf te twijfelen.

• Frederik D

Maar de feiten blijven dezelfde. En het is een feit dat de natuur niet liefjes is.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Zodra ik bijval krijg van Lotje, begin ik ernstig

> aan mezelf te twijfelen.

Daar heb ik geen last van.

Wel vind ik dat mensen de draad eens beter moeten volgen om te zien met wie ik in gesprek ben en wie ik bijval.

Dat is heel wat beter dan dat suggestieve gedoe.

Gr Ellen

• theo

je God in de natuur ziet, in de totale natuur dan kan het niet anders dan een wrede God zijn. Domweg vanwege het feit : eten of gegeten worden.

Beestjes die hun eitjes leggen in andere beestjes onder hun huid die daardoor een vreselijk einde tegemoet gaan.

In de eigen tuin waar je kat met een muis en vogeltje thuis komt.

Of je moet alleen met een roze bril naar de mooie bloemetjes en bijtjes en vogelnestjes met jonge vogeltjes kijken.

De natuur is zoals de natuur is, wreed maar als je perse God in de natuur wilt zien als een liefdevolle God zul je toch echt die roze bril op moeten zetten.

Als je de natuur bekijkt en overdenkt hoe overweldigend schitterend prachtig mooi die is in alle aspecten van natuurkundige wetmatigheden van eten en gegeten worden en hoe kunstig dat allemaal in elkaar steekt en je ziet daarin de hand van God, hoe efficiënt God dat allemaal heeft geschapen is een ander verhaal.

• samuel

De natuur is zo als deze is, net als het leven, dat is een feit.

• Valère De Brabandere

-Om nog eens terug te keren tot Wittgenstein's Tractatis Logico-Philosophicus …

-1… De wereld is er een van feiten eerder dan van dingen …

-In 1.13 zegt hij “De feiten in de LOGISCHE ruimte zijn de wereld” .

en wat verder : “in de logica is niets toevallig”…

-In zijn tractaat bedoelde W. de logica als de absolute basis voor de ‘wereld’, en voor alles wat is…

-Duidelijker kan niet …

• Frederik D

Maar Wittgenstein creëerde nergens een platonische bovenwereld. En net als ik waarschuwde hij voortdurend tegen jouw soort gefilosofeer. Lees eens zijn Philosophische Untersuchungen.

Ik geef je nu een Duitse link. Hopelijk ken je Duits.

http://de.wikipedia.org/wiki/Philosophische_Untersuchungen

• Valère De Brabandere

-Logica met wetten van oorzaak, gevolg en finaliteit als een basis zien voor alle relaties en evoluties van onze realiteit, is nog niet hetzelfde als een boven-wereld van ideeën te scheppen of aan te nemen ….

-Het gaat hier slechts om een vorm van absoluut bewustzijn, die tevens logisch moet zijn, en in alles werkzaam is .