Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Absolute, Logisch Godsbewijs.

• Valère De Brabandere

Het Logisch Godsbewijs .

-Bewijs voor het absolute :

Premisse - major : alleen de eeuwige wetten ( zoals in de wiskunde, de logica of de natuur zelf) zijn absoluut en noodzakelijk te noemen ; zodat al het overige, dat is, daaraan contingent moet zijn .

Premisse - minor : God is voor de gelovigen eveneens het absolute principe en verklaring voor alles wat is .

Conclusie : dus die Wetten zelf moeten dan het enige absolute en voor de gelovigen ook God zijn ; en god zelf is dan niets meer dan die eeuwige, energieke wetten ; want ook een god kan die logica niet ontlopen .

• rudi bijbelstudie

oh gaan we intellectueel doen?

• Stefan

Ik vind dit juist niet intellectueel, maar intelligent.

Er zit een knap verband tussen de topics, en geeft blijk van diep inzicht in wat de mens is, en in wat voor situatie.

Hoewel, rudi bijbelstudie, na wat bestuderen van de site, wel degelijk de intellectuele benadering naar boven komt drijven. Daarin moet ik je gelijk geven.

• Douce.

Er staat je nog wat te wachten, lees het blog van VDB:D

http://www.bloggen.be/visieopfilosofie/archief.php?ID=1169362

Douce

• Stefan

Pff..wat een studie..:D

• Douce.

Waar VDB minimaal 7 jaar over heeft gedaan, kan ik niet in een paar dagen tijd, tussen de coulissen, me eigen maken X(

Douce

• Stefan

Als je een paar minuten! op zijn site gelezen hebt, en je klikt terug naar dit pb, is in ieder geval de kleurstelling voor de ogen wel veranderd. Wat een effect..het lijken de letters van Eliyahu wel..:D

• rudi bijbelstudie

je kunt beter elke dag lang uitslapen dan je bezig houden met onzin. als lang uitslapen gestraft moet worden (niet dus) dan onzin ook (wel dus).

• rudi bijbelstudie

wij hebben onze eigen huistuinkeuken intellectueel in huis, ene prof. Fred. die verklaart dat het heelal tegelijk inkrimpt en uitdijt. Ga maar met hem discussiëren.

Er is een vorm van intellectualisme en filosofualisme die nooit tot een vaste kern van waarheid komt, een soort verslaving zeg maar net als religie en politiek. Jouw site is een voorbeeld.

• Stefan

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> wij hebben onze eigen huistuinkeuken intellectueel

> in huis, ene prof. Fred. die verklaart dat het

> heelal tegelijk inkrimpt en uitdijt. Ga maar met

> hem discussiëren.

>

> Er is een vorm van intellectualisme en

> filosofualisme die nooit tot een vaste kern van

> waarheid komt, een soort verslaving zeg maar net

> als religie en politiek. Jouw site is een

> voorbeeld.

Dan, rudi bijbelstudie, zal de vaste kern van waarheid verlichting geven. Tenzij de kern ook uit het intellectuele is opgebouwd.

Hoe onderscheidt men dit dan?