Misschien nemen ze 2 kor 6 iets te letterlijk in mijn topics
17 Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlChris Schreef:
——————————————————-
> Het waren mooie woorden van Paulus maar hij
> eindigde met een soort van dreigement : Een
> eigenhandige groet van mij, Paulus. Indien iemand
> de Here niet liefheeft, hij zij vervloekt.’(1
> Cor 16:24). Dat had wel iets liefdevoller gebracht
> kunnen worden.
En daar schreef ik deze reactie over, over die uitspraak en waarom. Het blijven dolen in een wereld die eigenlijk niet de wereld is waarin de Liefde te vinden is, de werkelijke bevrediging geeft voor de Heimwee van de ziel, dan is dat toch een hopeloze bezigheid tot St. Juttemis aan toe?
Ik schreef;Biedt een leven in de Matrix een mogelijke oplossing tot wat Paulus beschreef over de Liefde?
Het gaan zien waaronder en waaruit een leven in de Matrix functioneert maakt de keus hieruit te kunnen raken, door de rode pil te nemen die aangeboden wordt, dat is die keus voor de Liefde. Maakt men de keus niet, blijft men in de Matrix.
Zo gek is die uitspraak toch niet dan?
En de uitspraak hij zij vervloekt. gaat over deze situatie van de huidige mensheid.
Ik ben grootgegroeid in een cultuur waar de visie van de dominee waar was, geen twijfel mogelijk.
Als dominee het zegt dan moet het wel waar zijn.
Bij bijbelgespreksgroepen roep ik pubers en volwassenen nu op om kritische vragen te stellen .
Op een openbaar bijbelprikbord moeten wij gelovigen de kans toch aangrijpen om de nietgelovigen jaloers te maken op ons geloof? Op onze geloofszekerheden?
Als de ongelovigen op dit prikbord vragen stellen over bijbel en geloof is het DE kans om uit te leggen waar mogelijk en ze te overtuigen van de mooie kanten van het gelovig te zijn.
OF om te waarschuwen: Geloof op mijn manier want anders kom je in de hel ..dat kan ook natuurlijk, dat komt wel voor.
“Je zult het wel merken bij het einde der tijden of na je dood–of— Je zult niet kunnen zeggen dat ik je niet waarschuwde- ”"
Thomas Schreef:
——————————————————-
kunnen worden.
>
> En daar schreef ik deze reactie over, over die
> uitspraak en waarom. Het blijven dolen in een
> wereld die eigenlijk niet de wereld is waarin de
> Liefde te vinden is, de werkelijke bevrediging
> geeft voor de Heimwee van de ziel, dan is dat toch
> een hopeloze bezigheid tot St. Juttemis aan toe?
Elk antwoord van jou roept even zoveel vragen op.
Waar heeft de ziel heimwee naar ? Heb jij het alleen over Goddelijke liefde of over de liefde tussen mensen die van elkaar houden ?
Ik voel mijzelf niet een dolende op zoek naar liefde, ik voel dat dagelijks om mij heen
Op een openbaar bijbelprikbord moeten wij gelovigen de kans toch aangrijpen om de nietgelovigen jaloers te maken op ons geloof? Op onze geloofszekerheden?
Als de ongelovigen op dit prikbord vragen stellen over bijbel en geloof is het DE kans om uit te leggen waar mogelijk en ze te overtuigen van de mooie kanten van het gelovig te zijn.
Dat lijkt mij ook, maar ze hebben bij mij de moed opgegeven: ik ben slangenzaad, een drol die niet weggespoeld kan worden ( dat heb je soms ) terwijl ik de laatste tijd redelijk mijn best doe om netjes te blijven.
Vriend Samuel gaat mij ook ook de weg net als bij CU en Boris en praat alleen nog met Frederik omdat hij vermoedt dat er nog een kansje inzit.
Peri probeert het wel eens maar is daar niet altijd even handig in. Thomas heeft goede bedoelingen maar wordt door bijna iedereen verguisd maar ik kan hem moeilijk volgen.
Ik kan nog wel wat namen noemen maar ik ben al teveel aan het roddelen nu.
Chris Schreef:
——————————————————-
> Thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> kunnen worden.
> >
> > En daar schreef ik deze reactie over, over die
> > uitspraak en waarom. Het blijven dolen in een
> > wereld die eigenlijk niet de wereld is waarin
> de
> > Liefde te vinden is, de werkelijke bevrediging
> > geeft voor de Heimwee van de ziel, dan is dat
> toch
> > een hopeloze bezigheid tot St. Juttemis aan
> toe?
>
> Elk antwoord van jou roept even zoveel vragen op.
>
> Waar heeft de ziel heimwee naar ?
Naar wat Paulus zo mooi beschrijft; naar de Liefde.
Heb jij het
> alleen over Goddelijke liefde of over de liefde
> tussen mensen die van elkaar houden ?
Over Goddelijke Liefde, daarom met een hoofdletter. Vanuit de Liefde, zal er liefhebben zijn als Godsvrucht, uit God, uit Vrede, uit Zijn Naam.
> Ik voel mijzelf niet een dolende op zoek naar
> liefde, ik voel dat dagelijks om mij heen
Mooi..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?