Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paulusdom of Christendom ??

  • Anna Lieze

    Er zijn teveel overeenkomsten tussen Horus en Jezus om het nog globale overeenkomsten te kunnen noemen .

    https://www.youtube.com/watch?v=1xR4PKm83ks

    https://www.youtube.com/watch?v=uAJYlV1_Wo8

  • LiaDonkers

    Wel een geluk dat de Romeinen de grootste overtreders kruisigden.

    Als Jezus per ongeluk gestenigd was, of onthoofd, dan was er van de symboliek van het sterrenbeeld Crux met de zon erin niets terechtgekomen.

  • Anna Lieze

    En nu lopen de christenen met het folterwerktuig om hun nek, ook wel bizar.

    Nog een geluk dat ze Hem niet verdronken hadden anders zouden ze misschien met een Goudvissenkom om hun nek lopen

  • perihelium

    Paulus werd niet vervolgd omdat hij een ander evangelie dan die van Jezus Christus verkondigde.

  • Anna Lieze

    Grappig dat je alleen dit aanhaalt, dat is niet de strekking van de topic.

  • perihelium

    Chris Schreef:

    ——————————————————-

    > Grappig dat je alleen dit aanhaalt, dat is niet de

    > strekking van de topic.

    Ik ging alleen in op de titel die insinueert dat wat Paulus verkondigde anders is dan wat Jezus verkondigde. Heb je inmiddels al een artikel gevonden die niet sceptisch is maar de Bijbels Christelijke visie laat zien?

  • Anna Lieze

    Het is geen insinuatie , het is heel bijbels

  • Anna Lieze

    Bij Paulus op bezoek

    Na wat bladeren door het Nieuwe Testament belanden we uiteindelijk op de mooiste passage uit de hele bijbel, 1 Kor. 13, het loflied op de Liefde. Lees het nog eens door, welk een mooie woorden. Onovertrefbaar in wijsheid, schoonheid en perfektie. Eindelijk zijn we aangekomen op de hoogste trede van de ladder tot de hemel. Dit is het waarom ik op m’n zestiende christen werd!

    Stel je eens voor een diepzinnige Romein te zijn. Op een dag hoor je verhalen van opgewonden mensen over een charismatische prediker die in de stad is aangekomen. Hij vertelt wonderlijke dingen. Over de opstanding en de waarheid over de enige ware God. Je bent altijd al geinteresseerd geweest in geestelijke dingen, want het leven is zo vol van lijden en moeite en verdriet. Je besluit meteen hem eens op te zoeken. Zo klop je na wat zoeken bij hem aan. Z’n secretaris doet open en zegt dat Paulus het druk heeft met het dicteren van zijn nieuwe brief. Je dringt aan en zegt alleen maar heel stil te luisteren op de grond in de hoek. En zo kom je net deze woorden te horen:

    ‘Al ware het dat ik met de talen der mensen en der engelen sprak, maar had de liefde niet, ik ware een schallende gong, of rinkelende cimbaal.

    Al ware het dat ik profetische gaven had, en alle geheimenissen en alles wat te weten is, wist, en al het geloof had, zodat ik bergen verzette, maar ik had de liefde niet, ik zou helemaal niets zijn.

    Al ware het dat ik al wat ik heb uitdeelde aan mensen die verhongeren, en al ware het, dat ik mijn lichaam gaf om te worden verbrand, maar had de liefde niet, het baatte mij niets.

    De liefde is verdraagzaam, de liefde is vriendelijk, zij is niet jaloers, zij schept niet op, ze is niet slecht gemanierd, zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe.

    Zij is niet blij over ongerechtigheid, maar is blij met de waarheid. Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij. De liefde vergaat nimmermeer.’

    Je hebt nog nooit zoiets moois gehoord, zoiets inspirerends. Je weet dat de hemel nu voor je opengaat. Dit is waarachtig een woordvoerder voor God! Je barst in tranen uit. Hierom heb je willen leven. Dit is waar je je hele leven naar verlangd hebt. In de armen van zo’n God zou je willen vliegen. Paulus gaat verder maar de woorden fladderen je allemaal voorbij. Je weet dat je leven op dit moment veranderd wordt. Dan hoor je opeens doodsstil het vervolg aan. Paulus staat als in vervoering te dicteren met een plechtige stem, zijn ogen gericht naar boven, op het oneindige:

    ‘Zodra dit vergankelijke onvergankelijkheid aangedaan heeft, en dit sterfelijke onsterfelijkheid aangedaan heeft, zal het woord werkelijkheid worden, dat geschreven is: De dood is verzwolgen in de overwinning. Dood waar is uw overwinning? Dood waar is uw prikkel?’ (1 Kor. 15:54).

    En dan houdt Paulus op met dicteren en loopt op de scribent af.

    Je ontwaakt uit je eigen magische trance. Je voelt je overgelukkig, je kijkt met stralende ogen en klapt in je handen. Je wil hem nu duizend en één dingen vragen. Zou hij nog wat tijd voor je hebben?

    Paulus buigt zich over de brief en besluit als volgt. Hij spreekt de woorden al even krachtig uit als hij ze schrijft:

    ‘Een eigenhandige groet van mij, Paulus. Indien iemand de Here niet liefheeft, hij zij vervloekt.’(1 Cor 16:24).

    http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/14.htm#paulus

  • perihelium

    Chris Schreef:

    ——————————————————-

    > Het is geen insinuatie , het is heel bijbels

    Waar staat dat en waarom moeten we jou hiermee serieus nemen als je dat als niet gelovige zegt die een anti christelijke site citeert?

  • Anna Lieze

    perihelium Schreef:

    ——————————————————-

    > Chris Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Het is geen insinuatie , het is heel bijbels

    >

    >

    > Waar staat dat ( in het topic ) en waarom moeten we jou hiermee

    > serieus nemen ( zal mij een worst wezen, ik citeer slechts uit de bijbel, neem die maar serieus ) als je dat als niet gelovige zegt ( tja )

    > die een anti christelijke site citeert? ( noem eens wat anti christelijks uit die site )