Ook hier word je geheel omringt met geen reacties.
Jammer.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBiedt een leven in de Matrix een mogelijke oplossing tot wat Paulus beschreef over de Liefde?
Het gaan zien waaronder en waaruit een leven in de Matrix functioneert maakt de keus hieruit te kunnen raken, door de rode pil te nemen die aangeboden wordt, dat is die keus voor de Liefde. Maakt men de keus niet, blijft men in de Matrix.
Zo gek is die uitspraak toch niet dan?
Ik weet het allemaal niet hoor theo, het is wel een vermoeiende zaak om met gelovigen in discussie te gaan , dat merk ik ook in het dagelijks leven . Probeer je iets aan te halen dan krijg je steevast : “ Maar, ik geloof nu eenmaal ! ” , “ Waarom dan ? , ” Dat is een gevoel, dat kun je niet uitleggen “ , ” Gods wegens zijn ondoorgrondelijk " .
O ..maar dat kan ik best begrijpen hoor.
Ik geloof ook maar het gaat soms tegen alle logica in.
Waarom in iets geloven wat waar niemand, geen enkel levend wezen bewijzen van heeft dat “het”" bestaat?
Maar nu dwalen we wel af: Waarom krijg jij op dit prikbord geen reacties van “”jou"' evangelisten?
(of kwam die uitdrukking van Lia?)
Chris Schreef:
——————————————————-
> Wat is de rode pil ? en welke liefdeverklaring van
> Paulus bedoel je ?
> Ik moet jouw berichten altijd 10 keer overlezen
> voordat ik er ook maar iets van begrijp
Je schreef;
‘Al ware het dat ik met de talen der mensen en der engelen sprak, maar had de liefde niet, ik ware een schallende gong, of rinkelende cimbaal.
Al ware het dat ik profetische gaven had, en alle geheimenissen en alles wat te weten is, wist, en al het geloof had, zodat ik bergen verzette, maar ik had de liefde niet, ik zou helemaal niets zijn.
Al ware het dat ik al wat ik heb uitdeelde aan mensen die verhongeren, en al ware het, dat ik mijn lichaam gaf om te worden verbrand, maar had de liefde niet, het baatte mij niets.
De liefde is verdraagzaam, de liefde is vriendelijk, zij is niet jaloers, zij schept niet op, ze is niet slecht gemanierd, zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe.
Zij is niet blij over ongerechtigheid, maar is blij met de waarheid. Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij. De liefde vergaat nimmermeer.’
Paulus weet, dat de Liefde de Here is, of de Here de Liefde uitdraagt. Denk maar aan de slogan van samuel, en dan wat dit werkelijk inhoudt; Overgave aan dit inzicht oftewel zoals in de film de Matrix, de rode pil nemen; niet weten wat er komt, maar gehoor geven aan de innerlijke Roep van de Ander in ons, heet bekering..in-kering.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?