Dat lijkt me typisch een vraag van je waarvan je een voor jou (niet) welgevallig antwoord verwacht .
Om te wegen zodat je mij te licht kunt bevinden.
Of heb ik het mis?
Of ben ik nu te wantrouwend?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlNou ja, we hebben al kunnen lezen dat ik volgens Samuel geen tittel of jota van zijn geloof(svisie) af mag wijken want ik ben dan geen gelovige,
Na namaakchristen en nepchristen kan dit er ook nog wel bij en kan de visie van Boaz er OOK nog wel bij dat ik niet een goed( in hun ogen welgevallige) gelovige ben.
Ik lig er niet wakker van.
Zou dat erg zijn dat ik er niet wakker van lig??
Johanan afgelopen middag heb ik een dame aan de deur gehad van de club van Brooklyn, we hebben een heel leuk gesprek gehad (tussentijds dacht ik nog even aan jou), we hebben ongeveer een kwartier gebabbeld, maar het wat dieper erop ingaan had ze enigszins moeite mee, daarop voerde ze min of meer aan dat dat toch iets voor de ouderen is in die club.
Ze vroeg dan ook of zij het nummer mocht noteren voor een vervolg gesprek dat heb ik geweigerd wat zij in het geheel geen probleem vond, nogmaals we hebben een heel openhartig en vriendelijk gesprek gehad.
Nu heb ik eigenlijk een vraag, kan het zo zijn dat jullie eerst een soort verkenner op pad sturen en als dan vervolgens iermand toehapt het vervolg is dat er een soort schriftgeleerde komt de volgende keer?
David Schreef:
——————————————————-
> BJE Schreef:
> -
>
> > Het lijkt mij onmogelijk dat iets Gods
> > werkelijkheid afstraalt/weergeeft als het niet
> ook
> > zelf God is.
>
> De mens is ook geschapen naar Gods beeld.
> Betekent het volgens jouw interpretatie dat de
> mens God zelf is?
Een vergelijking die niet klopt. Geschapen naar GODS BEELD, wil niet zeggen dat de mens “God weergeeft”, zoals van Jezus gezegd wordt (Hebreeën 1): die is "de afstraling van zijn heerlijkheid en de afdruk van zijn wezen." Wij zijn naar het beeld van God geschapen, maar dat is echt nog geen nauwkeurige kopie/beeld van God. Je dringt mij iets op dat door mij niet eens gesuggereerd is. Daarom klopt je reactie op mij van geen kant.
> Denk het niet dus moeten we ons maar houden bij
> wat Jezus zelf over zijn God en onze God zegt en
> niet wat we er zelf van maken.
>
> > Verderop betoog je ook dat Jezus niet God is.
> Je
> > gaat daarbij helemaal niet in op Thomas'
> > uitspraak
> > tegen hem: “Mijn Here en mijn God!” Dat is een
> > krasse uitspraak.
>
> Deze tekst ontkracht niets maar bevestigt datgene
> wat ook al in het OT staat
>
> In Johannes 10:35 wijst Jezus er namelijk al op
> dat dat mensen tot wie God spreekt goden genoemd
> worden " 5 De Schrift blijft altijd van kracht;
> als mensen tot wie God spreekt goden genoemd
Dit citeer je verkeerd. Het gaat hier niet over mensen, maar over hemelse figuren: engelen die macht uitoefenen op aarde.
> worden,"
>
> Als er iemand is tot wie God spreekt dan is dat
> Jezus wel en in dat licht behoort hij tot die
> goden uit psalm 82:6
Nou nee hoor, hier laat je alweer de Bijbel buik spreken. Jezus laat duidelijk merken dat hij nog wel wat meer is dan die engelen. “Hem die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft” Hoe is hij geheilligd? "… opdat gij erkennen moogt dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader."
maar dat maakt hem nog niet
> tot de ware God, de Almachtige Alwetende
> onsterfelijk en enige heerser.
Toch wel: “Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde!” Mattheüs 28:18.
Hoe staat dat er in jullie Nieuwe Wereldvertaling?
>
> David
BJE
Puur gezwam,want Jehovah is de meest voorkomende uitspraak die er is.
En voorlopig zijn we de enige die Gods naam in eren hebben hersteld.
Maar als dat je enige reactie is,zal ik daar geen slapeloze nachten over hebben.
Er staat nog steeds:.."Een ieder die de naam van Jehovah aanroept …die.. zal wordem gered.
Johanan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?