Sfred+ Schreef:
——————————————————-
> Meen je dat? Dat had ik nog niet door
Je had het over slagerij.
>
> Moet je niet werken?
Ik kan geen les geven want ben door mijn rug gegaan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk had het niet echt over een slagerij, ik heb het er over om daar niet te gaan werken. Humor is jouw ook vreemd heb ik al een tijdje in de gaten, alles voor de heer. (tu)
Les geven, je bedoeld proberen je vluchtelingen te bekeren. En bedoel jij echt les geven aan kinderen, zullen mijn kinderen nooit door jouw les mogen hebben.
Sfred+ Schreef:
——————————————————-
> Ik had het niet echt over een slagerij, ik heb het
> er over om daar niet te gaan werken. Humor is jouw
> ook vreemd heb ik al een tijdje in de gaten, alles
> voor de heer. (tu)
Je humor ontgaat me met al dat boze gedoe eromheen.
>
> Les geven, je bedoeld proberen je vluchtelingen te
> bekeren.
Nee.
> En bedoel jij echt les geven aan
> kinderen,
Nee.
> zullen mijn kinderen nooit door jouw les
> mogen hebben.
Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren maar zeg nooit nooit. Eens zijn kinderen volwassen en maken ze zelf keuzes.
Le Sage2 schreef:
- “ maar wat beweer je nu, BJE? Dat er wél een drie éénheid is, of dat die er niet is?? En hoe zie je 1 Joh. 5:7 hierin?”
Ik volg de klassieke opvatting over de drieëenheid. D.w.z. dat er in God drie personen zijn, alle drie volledig goddelijk, maar zo verenigd dat zij zich als één openbaren. Eliyahu wordt daar heel erg ontstemd over, zodra hij dat leest of hoort, want dan roept hij: “Fout: 1+1=2. Dus twee goden en dat mag niet volgens de Hebreeuwse Bijbel.” Ik heb een voorbeeld gegeven juist uit die Hebreeuwse Bijbel dat 1 vlees + 1 vlees ook weer 1 vlees is. Met andere woorden zijn verwijt is bijbels gezien niet houdbaar, hoe wiskundig logisch het ook lijkt.
Natuurlijk begrijpt ieder dat man en vrouw twee personen zijn en tegelijk tot één eenheid verenigd zijn in het huwelijk.
Iets dergelijks is er ook aan de hand in de klassiek christelijke opvatting over God's drieëenheid, maar dan wel wat volmaakter uiteraard.
- “Hoe zie je 1 Johannes 5:7 hierin?”
Citaat: "7 Want drie zijn er, die getuigen : de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één."
Het gedeelte tussen haken over de drieëenheid is een latere invoeging, tijd van Erasmus (circa 1500). In zijn eerste Griekse uitgave van het NT ontbrak het. Toen hem dat verweten werd, omdat het wel in de Latijnse vertaling (Vulgaat) stond, reageerde hij dat hij het nog nooit in enig Griekse tekst was tegengekomen en dat hij bereid was het aan te passen als hem een Griekse tekst ermee werd getoond. Toen werd hem een Griekse tekst voorgehouden (nu gedateerd 15de/16de eeuw) waarin het stond, maar waarvan ieder wist dat het een aangepaste versie was aan de Vulgaat. Om verder geruzie te voorkomen heeft Erasmus het in zijn volgende uitgave van het Griekse Nieuwe Testament erin opgenomen. Vóór deze tijd (15de/16de eeuw) zijn er ook later geen Griekse versies aan het licht gebracht met deze invoeging over de drieëenheid. Het is dus niet oorspronkelijk. Hoewel deze invoeging in een notedop de leer van de drieëenheid geeft, is de tekst geweld aangedaan die daardoor heel onecht leest.
BJE
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?