Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1+1=1

• Eliyahu

BJE Schreef:

——————————————————-

> Hoe staat dat er in jullie Nieuwe Wereldvertaling?

Bs'd

Dat kan je hier nakijken:

http://www.jw.org/nl/publicaties/bijbel/genesis/1

http://www.jw.org/en/publications/bible/genesis/1

• Eliyahu

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> > Wat ik u heden gebied, zal in uw hart

> > zijn, 7 gij zult het uw kinderen inprenten en

>

> Dat vind ik nou zo kwalijk aan God: het

> indoctrineren van kinderen.

>

> Nog erger is dat gelovigen dat nog braaf doen ook.

> Klakkeloos.

>

> Die kinderen maken later zelf wel uit of zij in

> goden gaan geloven en in hoeveel.

>

> Daar gaat God niet over en ouders ook niet. Dat

> bepalen ze zelf.

Bs'd

Natuurlijk bepalen ze dat zelf, daar hebben ze vrije wil voor.

Maar hun ouders sturen ze in de juiste richting.

• Johanan

Heb ik al eens eerder geschreven:…Het Tetragrammaton komt 6828 maal in de gedrukte Hebreeuwse tekst van de Biblia Hebraica en de Biblia Hebraica Stuttgartensia voor. In de Hebreeuwse Geschriften van de Nieuwe-Wereldvertaling staat de goddelijke naam 6973 maal, omdat de vertalers onder meer in aanmerking hebben genomen dat de schrijvers op sommige plaatsen de goddelijke naam door ʼAdho·nai′ of ʼElo·him′ hebben vervangen.

In de Nieuwe-Wereldvertaling, waarin de goddelijke naam in de vorm Jehovah is hersteld komt hij in de christelijke Griekse Geschriften 237 maal voor …..kan worden aangetoond, op deugdelijke gronden.

Johanan.

• samuel

Is toch niet zo moeilijk, men zou er ook gewoon Piet in kunnen vullen, maar dan is het nog steeds niet de naam van God!

• David

LiaDonkers Schreef:

> Die kinderen maken later zelf wel uit of zij in

> goden gaan geloven en in hoeveel.

Niet mee eens.

Geloof zit in ieder mens.

Niet voor niets geloof 90% van de wereldbevolking.

Bij mensen die zeggen niet te geloven is het geloof juist weggeredeneerd door opleiding en opvoeding gebaseerd op vermeende wetenschappelijke kennis.

Die vermeende wetenschappelijke kennis gaat ervan uit dat wat niet aangetoond is niet bestaat.

Dat vind ik dus indoctrinatie en die indoctrinatie laat ik niet toe bij mijn kinderen waar ik verantwoordelijk voor ben.

• David

erik7 Schreef:

——————————————————-

> 6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof

> geacht heeft Gode even gelijk te zijn;

> 7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis

> eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den

> mensen gelijk geworden;

Ik vind dit een prachtig stukje van de liefde van Jezus

Gelukkig gebruik je niet de NBV vertaling die het wel heel bont maakt door “ roof achten ” te vertalen met “niet vasthouden”

Terwijl hapargamos alleen roof kan beteken ( roven is iets wat je je onrechtmatig tot eigendom neemt ) en niet het precies tegenovergestelde (niet vasthouden" ( iets wat al je eigendom is)

Jezus was in de gestalte Gods of ergens ander het beeld van God (kol 1:15)

Of de afdruk zoals BJE schreef.

Was Jezus God? Nee hij zag eruit als God.

En nam vervolgens de gestalte van een dienstknecht aan.

Was Jezus een dienstknecht? Nee Jezus was degene door wie alles geschapen is en tot wie we geschapen zijn.

Jezus wilde dus het God gelijk zijn niet roven!

Onrechtmatig God gelijk worden wat Satan dus wel wil. Integendeel

Zie je dat Jezus precies het tegenovergestelde wilde wat Satan wil?

Jezus wilde de mens dienen. Satan wilde gelijk aan God worden.

• LiaDonkers

David Schreef:

——————————————————-

> LiaDonkers Schreef:

>

> > Die kinderen maken later zelf wel uit of zij in

> > goden gaan geloven en in hoeveel.

>

> Niet mee eens.

> Geloof zit in ieder mens.

> Niet voor niets geloof 90% van de

> wereldbevolking.

> Bij mensen die zeggen niet te geloven is het

> geloof juist weggeredeneerd door opleiding en

> opvoeding gebaseerd op vermeende wetenschappelijke

> kennis.

> Die vermeende wetenschappelijke kennis gaat ervan

> uit dat wat niet aangetoond is niet bestaat.

> Dat vind ik dus indoctrinatie en die indoctrinatie

> laat ik niet toe bij mijn kinderen waar ik

> verantwoordelijk voor ben.

Zelf uitmaken betekent zelf kiezen uit islam, boeddhisme, humanisme, hindoeïsme, rk, pc, jg, agnosticisme, deïsme etc.etc.etc.

Op grond waarvan denk jij voor jouw kinderen die keuze uit die baaierd van mogelijkheden te kunnen maken?

• David

LiaDonkers Schreef:

>

> Op grond waarvan denk jij voor jouw kinderen die

> keuze uit die baaierd van mogelijkheden te kunnen

> maken?

Die keuze kunnen ze maken als ze in staat zijn om die afweging te maken.

Dat is ook afhankelijk van hun behoefte om verder te kijken.

Maar ik laat hun godservaring niet door de school of hun omgeving ontmoedigen.

En het is waarschijnlijk zo dat de één een sterkere godservaring heeft dan de ander.

Onze zoon heeft een sterke godservaring terwijl die bij onze dochter wat minder is.

Maar ze worden op geen enkele manier gedwongen.

Ik kan hun wel begeleiden omdat ik een vrij brede kennis heb over de belangrijkste godsdiensten.

Ik ken bijvoorbeeld de Koran vrij aardig door zelf te lezen en discussies met islamieten.

David ;)

• erik7

Inderdaad groot verschil tussen Christus en Satan.

• erik7

Ik ben benieuwd, hoe onderstaande teksten passen in de betekenis van ‘één’ in de betreffende grondtekst.

Joh. 17: 21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

25 Rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend; maar Ik heb U gekend, en dezen hebben bekend, dat Gij Mij gezonden hebt.

26 En Ik heb hun Uw Naam bekend gemaakt, en zal Hem bekend maken; opdat de liefde, waarmede Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen.

Is dit hetzelfde woord ‘één’ dat in de teksten wordt gebruikt, waarin wordt aangegeven dat God Eén is?