Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gesneuveld

• Leo

Dat aantal zijn Joden die in de grote verdrukking het evangelie prediken.

Er staat ook in de bijbel hoeveel predikers uit welke stam komen.

• Leo

Dit is niet de enige keer dat Jezus spreekt over het koningkrijk der hemelen.

De man zonder feestkleed wordt ook buiten geworpen.

zo zijn er tal van gelijkenissen die hetzelfde vertellen.

• Leo

Nee hoor zie mijn antwoord aan Frederik D.

• theo

Leo Schreef:

——————————————————-

> Dat aantal zijn Joden die in de grote verdrukking

> het evangelie prediken.

> Er staat ook in de bijbel hoeveel predikers uit

> welke stam komen.

Dus letterlijk hoewel je conclusie over predikende joden mij dan wer ontgaat maar daar hebben we het nu even niet over..

De andere vraag is je blijkbaar even ontgaan: Het tweezijdig zwaard dat uit de mond van Jezus kwam is ook letterlijk ?

• theo

Wat doen die 144000…Wat is internet toch gemakkelijk.

1.Openbaring 7,1

De honderdvierenveertigduizend voor de troon Hierna zag ik vier engelen bij de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden van de aarde in bedwang, om te voorkomen dat er een wind over land of op zee of door de bomen zou waaien.

2.Openbaring 7,4

Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël.

3.Openbaring 14,1

Het lam en de zijnen; het oordeel Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden.

4.Openbaring 14,3

Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Leo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dat aantal zijn Joden die in de grote

> verdrukking

> > het evangelie prediken.

> > Er staat ook in de bijbel hoeveel predikers uit

> > welke stam komen.

>

>

> Dus letterlijk hoewel je conclusie over predikende

> joden mij dan wer ontgaat maar daar hebben we het

> nu even niet over..

>

> De andere vraag is je blijkbaar even ontgaan: Het

> tweezijdig zwaard dat uit de mond van Jezus kwam

> is ook letterlijk ?

Je bedoeld, dat dat nog bij Jezus Christus komt inplaats van kwam! Het tweesnijdend zwaard is het Woord theo, het Woord van God, Jezus spreekt dus het Woord van God.

17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. Efe. 6

12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; 13 en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen. Heb.4

16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht. Op.1

12 En schrijf aan de engel der gemeente te Pergamum: Dit zegt Hij, die het tweesnijdende scherpe zwaard heeft: Op.2

16 Bekeer u dan; maar zo niet, dan kom Ik spoedig tot u en Ik zal strijd tegen hen voeren met het zwaard mijns monds. Op.2

Het Woord Gods dus, en dat is letterlijk, figuurlijk gezien een tweesnijdend scherp zwaard!

Begrijp je het?

• theo

Dus toch NIET letterlijk een tweesnijdend zwaard zo begrijp ik nu.

• samuel

Johannes schrijft dat hij dat gezien heeft, en nog meer:

12 En ik keerde mij om, ten einde de stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, 13 en te midden van de kandelaren iemand als eens mensen zoon, bekleed met een tot de voeten reikend gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden gordel; 14 en zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een vuurvlam; 15 en zijn voeten waren gelijk koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en zijn stem was als een geluid van vele wateren. 16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht.

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, 18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk. 19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal. 20 Het geheimenis der zeven sterren, die gij gezien hebt in mijn rechterhand, en de zeven gouden kandelaren: de zeven sterren zijn de engelen der zeven gemeenten, en de kandelaren zijn de zeven gemeenten.

Op.1

Vreemd dat alleen dat zwaard het bij je doet?

Of Johannes het letterlijk zag of figuurlijk, hij omschreef wat hij zag.

• theo

Ik nam slechts een voorbeeldje en ik toon slechts aan hoe gemakkelijk mensen letterlijk en figuurlijk/symbolisch door elkaar husselen al naar gelang eigen geloofsovertuiging.

• samuel

Oh ja? En maak jij je daar wel eens schuldig aan?

Leg even de symboliek uit van die verschijning en dat tweesnijdenden scherpe zwaard dat uit de mond van Jezus Christus komt?