Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gesneuveld

• LeSage

Die reaktie van jou snap ik niet.

Jij promoot in feite het groepsdenken, terwijl ik er juist erg voor ben om zélf te onderzoeken, en zélf iets te vinden.

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Die reaktie van jou snap ik niet.

> Jij promoot in feite het groepsdenken, terwijl ik

> er juist erg voor ben om zélf te onderzoeken, en

> zélf iets te vinden.

Wel..voeg er dan, na zelfonderzoek en zelf gevonden te hebben nog één of twee aan toe zoukzeggen.

• Leo

Jezus heeft het hier over de heiligheid die God van de mensen verwacht.

Hij verhaald hoe het de bedelaar lazarus verging omdat de rijke man (wiens naam men nu wel kende omdat men wist wie lazarus was geweest) zich niet bekommerde over zijn landgenoot.

Dit was al tegen Gods wetten waarbij de zorg voor de naaste een vereiste is voor een heilig leven.

Want zo eindigt het onderricht, heilig je opzettelijk je leven niet dan ben je niet heilig en kun je ook niet na je dood in een heilige plaats (de Hemel) komen.

Wij kunnen niet heilig zijn en heilig leven voor God en Hem dus nooit onder ogen komen.

Door onze heiland kunnen onze zonden worden vergeven en weggedaan.

Dit wil niet zeggen dat wij zoals de rijke man doorging met leven ook wij kunnen doorgaan met zondigen.

Want als we dat zouden doen is Jezus daarboven niet onze redder maar onze rechter.

• Leo

De toetsing aan de Heilige Geest is wellicht relevanter. Beter nog, deze te laten leiden naar inzicht en onderscheidingsvermogen.

Of meen jij dat die medegelovigen en die predikant het beter weten dan de HG?

Nee Douce.

Maar ik zie de schampere opmerkingen en het geestelijk niveau van sommige mensen die hier reageren.

Daarom hou ik het simpel en voor deze mensen begrijpbaar.

Ik kan je dit zeggen omdat jij dit wel zal begrijpen.

Zonder God de Vader bestond ik niet.

Zonder Jezus Christus zou Ik voor eeuwig verloren zijn.

Zonder de Heilige Geest zou ik de bijbel van voor tot achter uit mijn hooft kunnen leren maar nog steeds geen inzicht hebben.

De Heilige Geest heeft mij de gaven van het kennen en doorgronden van de Heilige schrift gegeven.

Buiten dat heeft Hij mijn ook de gave gegeven van de uitlegging.

Dat had ik als eerste kunnen noemen maar dan gaan er gegarandeerd weer een aantal mensen brullen.

Daarom gebruikte ik de getuigenis, niet van mijzelf maar van mijn mede gelovigen.

• theo

Dank voor je reactie,

Ik ben het grotendeels wel met je eens hoor.

Over de gelijkenis: De arme man heeft een naam en de rijke niet. De rijke mag geen naam hebben ..Armen/verschoppelingen zijn bij God gekend..

EN…zie jij het voor je dat de hemel en de helbewoners elkaar letterlijk zien ?

• Leo

Nee hoor weerleg op grond van de Bijbel maar dat ik het mis heb.

Ik sta open om dingen te leren, en roep nooit bij voorbaat dat iets onzin is.

• Leo

Zou Jezus iets vertellen dat niet waar is?

• theo

Als je het niet als een gelijkenis wilt/kunt zien dan moet het natuurlijk letterlijk zo zijn.

Geloof jij ook dat er letterlijk 144000 gered zullen worden en dat er bij Jezus een tweesnijdend zwaard uit zijn mond kwam zoals in Openbaring staat?

Om maar wat te noemen?

• theo

Leo Schreef:

——————————————————-

> De toetsing aan de Heilige Geest is wellicht

> relevanter. Beter nog, deze te laten leiden naar

> inzicht en onderscheidingsvermogen.

> Of meen jij dat die medegelovigen en die predikant

> het beter weten dan de HG?

>

> Nee Douce.

> Maar ik zie de schampere opmerkingen en het

> geestelijk niveau van sommige mensen die hier

> reageren.

> Daarom hou ik het simpel en voor deze mensen

> begrijpbaar.

>

> Ik kan je dit zeggen omdat jij dit wel zal

> begrijpen.

> Zonder God de Vader bestond ik niet.

> Zonder Jezus Christus zou Ik voor eeuwig verloren

> zijn.

> Zonder de Heilige Geest zou ik de bijbel van voor

> tot achter uit mijn hooft kunnen leren maar nog

> steeds geen inzicht hebben.

>

> De Heilige Geest heeft mij de gaven van het kennen

> en doorgronden van de Heilige schrift gegeven.

Dat wekt altijd wrevel op.

Immers, er zijn talloze uitleggingen van de bijbel, van bijbelse opvattingen, van geloofsovertuigingen en dat zou dan betekenen dat al die anderen fout zitten maar dat jij niet fout KAN zitten !!!

In Nederland kun je kiezen uit ca 900 verschillende geloofsgroeperingen waarvan verreweg de meeste de bijbel als basis hebben maar anders denken dan die andere honderden maar JIJ hebt in alles gelijk vanweg je gave …

Daarmee is dus iedere discussie afgelopen want jij hebt immers toch gelijk.

> Buiten dat heeft Hij mijn ook de gave gegeven van

> de uitlegging.

>

> Dat had ik als eerste kunnen noemen maar dan gaan

> er gegarandeerd weer een aantal mensen brullen.

> Daarom gebruikte ik de getuigenis, niet van

> mijzelf maar van mijn mede gelovigen.

• Johanan

Hoe kom je aan deze uitleg?

Is dit je ingegeven of is dit je eigen gedachte.

Johanan.