Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gesneuveld

• Johanan

Niet voor het één of ander door wie is de bijbel ook weer geinspireerd?

Jouw woorden.

Maar het belangrijkste kenmerk van geloof is dat je iets niet zeker weet. Sterker nog: het wezen van geloof is dat je verwerpt wat je door je verstand zeker kunt weten. Want wist je iets zeker - wat voor nut zou het dan hebben om te geloven? Hier uit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat het ware

geloof inhoud.

Wat heb jij een groot geloof! Maar beschouw het volgende maar eens.

Geloof is de basis voor hoop en het bewijs dat als grondslag dient voor een overtuiging aangaande werkelijkheden die niet worden gezien.

Het ware christelijke geloof omvat alle ware leringen die Jezus Christus en zijn geïnspireerde discipelen hebben overgedragen Jo 18:37; Ga 1:7-9; Han 6:7; 1Ti 5:8.

Het christelijke geloof is gebaseerd op het gehele Woord van God, met inbegrip van de Hebreeuwse Geschriften, waarnaar Jezus en de schrijvers van de christelijke Griekse Geschriften veelvuldig verwezen om hun uitspraken kracht bij te zetten.

Geloof is op concrete bewijzen gebaseerd.

De zichtbare scheppingswerken getuigen van het bestaan van een onzichtbare Schepper Ro 1:20.

De historische gebeurtenissen die tijdens de bediening van Jezus Christus en zijn leven op aarde plaatsvonden, identificeren hem als de Zoon van God Mt 27:54.

Het feit dat God in het verleden voor zijn aardse schepselen heeft gezorgd, vormt een deugdelijke basis voor het geloof dat hij beslist ook in de toekomst voor zijn dienstknechten zal zorgen.

En als de Gever en Hersteller van het leven heeft hij een overvloed aan bewijzen verschaft voor de geloofwaardigheid van de opstandingshoop Mt 6:26, 30, 33; Han 17:31; 1Kor 15:3-8, 20, 21.

Bovendien boezemen de betrouwbaarheid van Gods Woord en de nauwkeurige vervulling van de daarin vervatte profetieën het vertrouwen in dat al Zijn beloften verwezenlijkt zullen worden Joz 23:14.

Men kan dus vele voorbeelden aanhalen waaruit blijkt dat ’het geloof volgt op hetgeen wordt gehoord;..Ro 10:17; vgl ook Jo 4:7-30, 39-42; Han 14:8-10.

Waar geloof is dus "De verzekerde verwachting,toekomstige realiteit

Johanan

• Frederik D

Paul Coelho lijkt mij nou niet iemand die je in het zonnetje moet zetten.

• Frederik D

De zichtbare dingen zijn geen bewijs voor de onzichtbare dingen.

• Johanan

Je bent een theoloog,wordt wakker theo.

Of je geloofd de hele bijbel als het Geinspireerde woordt van God,of niet.

Doe je dat niet wat heeft geloof dan voor zin.

Zal je het nog duidelijker maken,als ik niet het geloof zou hebben over al Jehovah's beloften,om maar de opstanding te noemen,

zou het leven,na de dood van mijn dochter en mijn vrouw Anneke,volslagen zinloos zijn.

Het is juist die toekomstige realiteit van,onderandere ,de opstanding dat ik er van overtuigd ben ze allebij terug te zien .

Dat is het ware geloof wat in hebr 11 wordt besproken.

Johanan.

• Johanan

Zie de humor er niet van in.

Johanan.

• theo

Mijn overtuiging: Niets en niemand kan ons scheiden van de liefde van God welke is in Jezus Christus onze Heer. Geborgen in Gods handen in leven en in sterven.

En toch heb ik een andere geloofsvoorstelling dan jou als het om het leven na de dood gaat.

Beide op grond van de bijbel.

• theo

Aha, leuke grapjes of ook als jij ze niet leuk vindt maar ze komen van een bepaald persoon dienen we dood te zwijgen.

Ja ja

• theo

Geloofsovertuigingen hoeven we niet te delen.

Bepaalde soorten humor ook niet….toch?

• Johanan

Volgens jouw niet Frederik,maar jehovah geeft aan dat het wel zo is.

Dat is nu eenmaal het grote verschil tussen het ware geloof,het geloven en niet zeker weten,en mensen zo als jij.

Johanan.

• Johanan

Maar kun je het ook onderbouwen,zonder dat de bijbel je ergens anders tegenspreekt?

Johanan.