Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gesneuveld

• theo

Hahahahha.

DAT zal het zijn.

• Anna Lieze

Of de duif werd door een Leviticuspriester uit de lucht geplukt

• Johanan

Nee Chris,ze hebben onderweg een tussen stop gemaakt en zijn getrouwd door die priester.

Want ze moesten weer snel weg voor kinder eitjes.

Johanan.

• Johanan

Maar velen waren toch wel getrouwd,het niet bevlekt zijn en maagden slaat op iets anders.

Maar dat wis je al neem ik aan.

Johanan.

• Anna Lieze

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Maar velen waren toch wel getrouwd,het niet

> bevlekt zijn en maagden slaat op iets anders.

> Maar dat wis je al neem ik aan.

>

> Johanan.

Nou, om eerlijk te zijn weet ik niet waar de maagden dan wel op slaan ( jij wel ? ) en hoe zit het dan met : 4: Dezen zijn het, die zich niet met vrouwen hebben bevlekt.

Moet ik dat bevlekt dan ook anders zien? , en zo ja : Hoe dan ?

• Johanan

Heeft een andere betekenis ,kom er op terug.

Even geduld.

Johanan.

• Ellen-Josee

Nadenken wat voor een draai je hieraan gaat / moet geven?

Ellen

• Ellen-Josee

Waarom Dan en Efraim er niet bij staan, is in de Bijbel (OT) terug te vinden.

Ellen

• Johanan

Dezen zijn het die zich niet met vrouwen hebben bevlekt; ja, zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam, en in hun mond werd geen onwaarheid gevonden; zij zijn zonder smet;…Openbaring 14:4, 5.

Dat de 144.000 maagden zijn, betekent niet dat de leden van deze klasse letterlijk ongetrouwd moeten zijn.

De apostel Paulus schreef aan christenen die een hemelse roeping hadden dat, hoewel er voor een christen voordelen verbonden zijn aan de ongehuwde staat, het onder bepaalde omstandigheden beter is te trouwen;…1 Korinthiërs 7:1, 2, 36, 37. Alle christenen uit de eerste eeuw waren gezalfde.dus br/zs van christus.

Doorslag-gevend is zijn raad aan gezalfde christenen in Korinthe: Ik ben jaloers over u met een goddelijke jaloezie, want ik persoonlijk heb u,de gemeente

Korinthe,

aan één man ten huwelijk beloofd om u als een eerbare maagd aan de Christus aan te bieden;….2 Korinthiërs 11:2.

Paulus schreef eveneens dat ook de Christus de gemeente heeft liefgehad en zich voor haar heeft overgeleverd om haar te heiligen, ,dus de gehele gemeente,haar reinigend met het bad des waters door middel van het woord, opdat hij de gemeente in haar luister aan zich zou kunnen aanbieden, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, maar dat ze heilig zou zijn en zonder smet;….Efeziërs 5:25-27.

Deze klasse wordt gekenmerkt door het feit dat de leden ervan in geestelijk opzicht maagden zijn.Zij hebben geestelijk overspel met wereldse politici en met valse religie gemeden Jakobus 4:4; Openbaring 17:5.

Als de verloofde bruid van Christus hebben zij zich rein gehouden, zonder smet te midden van een krom en verdraaid geslacht;…Filippenzen 2:15.

Trouwens het niet mogen trouwen komt bij de valse religie van daan,bvb de RK kerk;….1 Timotheüs 4:1-3… De geïnspireerde uitspraak zegt echter uitdrukkelijk dat in latere tijdsperiodes sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat zij aandacht schenken aan misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, 2 door de huichelarij van mensen die leugens spreken, die in hun geweten gebrandmerkt zijn, 3 die verbieden te trouwen en gebieden zich te onthouden van spijzen die God heeft geschapen om met dankzegging te worden gebruikt door hen die geloof hebben en de waarheid nauwkeurig kennen.

Johanan.

• Johanan

Mis poes,dit steld niets voor,de bijbel is duidelijk omtrent dit punt.

Johanan.