Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vertrouw op God en op zijn macht

• Sfred+

Dat is uiteraard mogelijk. Ik ben heel tolerant maar ga jij mij wat opdwingen, het maakt niet uit wat en ik wil dat niet ben ik zeer intolerant, en het is dan jammer dat je dat niet begrijpt.

• Sfred+

Natuurlijk Sietse. Wat jij wil. Maar ik lul te minsten niet met iedereen mee, wat diverse mensen jouw al hebben verweten.

Hier bijbelteksten lopen plaatsen en vertellen hoe het geloof jouw geholpen heeft en op,een ander forum lopen vertellen dat jij vergiftig bent vroeger met het geloof en dat je er nu niets meer mee te maken heb. Dan noem ik jouw een huichelaar en ga je zo reageren als nu.

• theo

Dan ga je nu natuurlijk nog even uitleggen waar ik ( of een andere prikker) jou iets heeft opgedrongen

• Frans

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Neen hoor ik stel gewoon een vraag en kijk hoe er op gereageerd wordt. Dat is veel interessanter, inplaats van eerst uitleg geven over de gestelde vraag.

Goed, dan nog een keer een domme vraag van een gelovige. Wat heeft een os en een ezel in Gods naam met geloof te maken ?

• Sfred+

Inderdaad niets, het is iets wat de mensen er zelf bij bedacht hebben in de kerststal, net als vele andere dingen verschillende religies/geloof.

Het is net zoiets als een minaret niets met de islam te maken heeft dat is er zelf door de mens zelf bij verzonnen. En zo wordt het geloof vergiftigt door de mens zelf.

Als je het niet begrijpt kan ik,daar ook niets aan doe.

• Frans

Sietse heeft volgens mij erg geleden onder de religieuze schijn, dat is iets heel anders dan geloof en hij heeft dat volgens mij begrepen, jij kan dat verschil niet zien denk ik, ik hoop van wel.

• Frans

Maar begrijp je ook dat ik het op dit punt met jou eens bent ? of wil je dat niet zien ?

• theo

Ik vind het maar raar. je hebt alles tegen gelovigen en nu beweer je dat mensen iets bij hun geloof verzonnen hebben ( alsof iedere gelovige die wat serieus met zijn/haar eigen geloof bezig is dat niet zou weten)

DUS is geloof zonder de bijverzonnen zaken plotseling WEL goed/juist/ tolerabel????

• Sfred+

uitspraken zoals god is de enige wetgever voor de mens. Een ongelovige ziet dat echt als iets opdwingen, al begrijp ik dat jij dat zo niet ziet.

• theo

Aha, en nou dringen ALLE gelovigen die uitspraak op aan ALLE atheisten… ?? !!

Juist ja.

Inderdaad.

Natuurlijk.

Je bent nog kortzichtiger dan je zelf beseft.