Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vertrouw op God en op zijn macht

• Sfred+

Ja natuurlijk ik dat en er zijn wel meer punten waar ik het met je eens ben en begrijp.

Laat gelovige nu eens stoppen met praten in het algemeen als ze over HUN god praten en zijn regels. Die gelden alleen voor de gelovige en niet voor iedereen in het algemeen.

Als ik abortus wil als ongelovige moet ik dat zelf weten en hoeft een gelovige mij niet de wet voor te lezen, dan wordt ik zeer intolerant tegen hem.

Als ik als ongelovige op zondag boodschappen wil doen, moet ik dat zelf weten, dat hoeft een gelovige niet voor mij te beslissen. Als de winkels open zijn, wil,toch niet zeggen hij dan ook moet shoppen?

Als ik euthanasie wil plegen moet ik dat weten en dat heeft een gelovige niet voor mij te beslissen via wetgeving of ik dat wel,of niet mag doen.

Tegen deze mensen die dit allemaal willen uitmaken voor iedereen omdat zij dat zo zien door hun geloofsovertuiging,, alshet even kan per wet, dan ben ik zeer intolerant. Het heeft niets met discriminatie te maken, zoals Douche denk van wel.

• Sfred+

Jij begrijp het duidelijk niet.

• Douce.

Nu heb ik een leesprobleem omdat ik het niet met je eens ben? Grapjas. Wat is eigenlijk je probleem, dat je hier komt trappen en kloten?

Moet niet gekker worden, je lijkt repelsteeltje wel. Probeer eens volwassen te doen en je bewust te worden van wat jezelf zegt.

Het punt is juist dat ik (ik leg dat verder niet uit, maar vertrouw er maar op…) dat ik juist heel goed weet in deze waarover ik praat.

Douce

• Sfred+

Kijk zelf uitspraken maar na die hier geplaatst zijn. Daarom zeg ik vaak, laat mij er even buiten.

• theo

DAT zal het zijn !!

Maar jij gaat dat nu natuurlijk nog even verduidelijken.

• Frans

Van mij mag je dat allemaal zelf kiezen, wat ik wel graag wil is dat iemand je er op wijst dat het misschien fout is. Meer verantwoordelijkheid mag en kan ik niet nemen, maar deze verantwoordelijkheid moet ik dan wel nemen. Dat is geen afdwingen. Ik hoop dat je het zo wel kan aannemen.

• theo

Ja ja, en daarmee zijn alle gelovigen allemaal kleine of grote huftertjes.

Zo zijn alle atheisten natuurlijk kortzichtige geloofshatertjes.

• ¥ Lotje ­­¥

moet jij niet naar bed? tijd verschil is toch 5 uur later :D

• Sfred+

Verlies maar eens een teamgenoot, dan leer je wat vertrouwen is en wat betekend in je zelf vertrouwen om er levend uit te komen van een diepte van 220 meter.

Nogmaals jij haalt definities door elkaar.

Kritisch zijn tegen geloof en het er niet mee eens zijn is dus trappen en kloten. Ja ja.

• theo

Jij bent niet kritisch tegen geloof. Kritisch is met onderbouwing en het liefst op een fatsoenlijke volwassen manier op geloofswaarheden ingaan. op bijbelteksten in te gaan.

Jij doet niks anders dan te uiten: “”Gelovigen zijn allemaal halve zolen“” – “” Dat is gewoon zo“”.

Dat is dus wat doelloos trappen en heeft niks met kritiek te maken.