Doei, Peri.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe Bijbel schiet tekort in het aanbevelen van de democratie, dus van een globale gelijkheid tussen de burgers, dus ook van een globale gelijkheid in inkomen.
Democratie is meer dan mogen kiezen en gekozen kunnen worden. Democratie is ook verdere gelijkheid. Dus de VVD is geen echte democratische partij.
En als je dit nog niet begrijpt, dan houdt het op.
Het zou mooi zijn als er ook een globale gelijkheid in verstandelijke vermogens mogelijk zou zijn. Maar helaas. Maar ik blijf mijn best doen om jouw niveau op te krikken.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> De Bijbel schiet tekort in het aanbevelen van de
> democratie, dus van een globale gelijkheid tussen
> de burgers, dus ook van een globale gelijkheid in
> inkomen.
Democratie is helemaal niet hetzelfde als gelijkheid in inkomen. De Bijbels schiet ook helemaal niet tekort en zoals we in de Bijbel kunnen lezen en de praktijk laat zien willen mensen niet zozeer een democratie maar roepen ze om een sterke leider. Die heeft God gegeven, eerst met koningen en rechters en bovenal en voor altijd in Christus.
>
> Democratie is meer dan mogen kiezen en gekozen
> kunnen worden. Democratie is ook verdere
> gelijkheid.
Democratie is het gelijk van de massa.
> Dus de VVD is geen echte democratische
> partij.
Naar mijn mening is het hele politieke bestel niet democratisch en dat is tot op zekere hoogte maar goed ook. Als de massa het voor het zeggen zou hebben dan hebben minderheden geen kans.
>
> En als je dit nog niet begrijpt, dan houdt het op.
>
>
> Het zou mooi zijn als er ook een globale
> gelijkheid in verstandelijke vermogens mogelijk
> zou zijn. Maar helaas. Maar ik blijf mijn best
> doen om jouw niveau op te krikken.
Ik ben blij voor je dat jij je zoveel beter en slimmer voelt.
Democratie brengt corruptie en smachtmisbruik, en dat kan je zien in de hele wereld. Het is een werelds systeem, dat draait maar is verre van ideaal het is een slecht surrogaat systeem.
Daarom spreekt de Bijbel van een andere regering een Soevereine eentje die niet corrupt is en ook niet kan corrumperen de ware Rechtvaardige regering die van Koning Jezus Christus.
Wat ik vind:
Mijn zoon weet sinds de basisschool al wat hij wil worden. Dat wordt studeren en die studie moeten mijn man en ik gaan ophoesten.
Maar met het nivelleren hoeft dat niet meer want ik ga mijn zoon adviseren om met school te stoppen als hij 16 jaar wordt. (Hij zit nu op het VWO)
Ik ga hem adviseren om vakkenvuller bij een supermarkt te worden (niets ten nadele van dat beroep hoor), want onder de streep houdt hij als vakkenvuller door dat nivelleren even veel geld over als iemand die járen heeft gestudeerd en die veel geld in de studie heeft gestoken. (voor een beroep dat meer betaalt dan een vakkenvuller).
Zo en dat scheelt ons dan weer een hoop studiekosten en zoonlief heeft als nettosalaris evenveel als een econoom. Waarom zou hij zich te blubber leren, toch?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?