Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nivelleren ..... wat vinden christenen ervan?

• Frederik D

Het gaat vooral om status.

En natuurlijk willen de meesten werken. Heus.

Jij ziet misschien dankzij je werk veel uitvreters. Maar de meesten mensen willen werken.

• Frederik D

Het rechtstelsel wordt ondermijnd door inkomensverschillen. Ook ons rechtstelsel thans.

Waarom wel globale gelijkheid op gebied A maar niet op gebied B?

Het gaat mij niet om tien procent meer, zelfs niet om het dubbele maar om het tienvoudige.

En mensen willen ook studeren om er meer status aan te ontlenen of gewoon om leuk te werken.

De praatjes die jij nu oppert (en wellicht nauwelijks meent), komen uit de kokers van domme graaiers.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Een tekortkoming van de Bijbel. Dankzij die

> tekortkoming is er zeer veel ellende ontstaan.

Wat bedoel je precies en wat begreep je niet van wat ik zei?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ah. Nivelleren is dus niet iets waar christenen

> zich mee bezig houden>?

Zoals ik al zei zijn christenen politiek van links tot rechts georiënteerd en ik ben persoonlijk voor nivellering. Maar in de Bijbel gaat het niet om het verkleinen van inkomensverschillen, ook niet als je iemand anders helpt die het minder heeft dan jij en ook niet als jij het minder hebt dan iemand anders.

• samuel

Deze tekst Frans.

Het leven der gemeente

32 En de menigte van hen, die tot het geloof gekomen waren, was één van hart en ziel, en ook niet één zeide, dat iets van hetgeen hij bezat zijn persoonlijk eigendom was, doch zij hadden alles gemeenschappelijk. 33 En met grote kracht gaven de apostelen hun getuigenis van de opstanding des Heren Jezus, en er was grote genade over hen allen. 34 Want er was ook niet één behoeftig onder hen; want allen, die eigenaars waren van stukken grond of van huizen, verkochten die en brachten de opbrengst van de verkoop en legden die aan de voeten der apostelen; 35 en aan een ieder werd uitgedeeld naar behoefte.

36 En Jozef, die van de apostelen de bijnaam Barnabas gekregen had – wat betekent: zoon der vertroosting –, een Leviet, uit Cyprus afkomstig, 37 die eigenaar was van een akker, verkocht die en bracht het geld en legde het aan de voeten der apostelen.

Handelingen 4

• LeSage

Ja, zeker de geschiedenis met de rijke jongeling maakt het standpunt van Jezus duidelijk.

maar de vraag is wel of je met al teveel nivelleren geen luie mensen kweekt. En dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.

• Frederik D

Wat begrijp jij niet van wat ik schreef?

• Frederik D

Dus een tekortkoming van de Bijbel.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dus een tekortkoming van de Bijbel.

Je bent niet erg duidelijk, wat vind jij een tekortkoming van de Bijbel?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat begrijp jij niet van wat ik schreef?

Wat jij als tekortkoming ziet.