Je mag je vragen stellen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat nu nivilleren heet, is slechts synoniem met een beetje nivilleren.
En waarom zou je zoon willen studeren? Om later heel errug rijk te worden? Of wil je zoon studeren omdat kennis op zich een grote waarde is?
Verdiep jij je in religie omdat jij er rijk mee wordt? Nee. Jouw motieven liggen toch elders dan op het financiële vlak.
En goede vakkenvullers zijn ook nodig en mogen redelijk verdienen.
Als een piloot en een buschauffeur hetzelfde zouden verdienen en de opleiding voor de eerste is vele jaren en die van de laatste een cursus van een paar weken. Waarom dan nog piloot worden?
Als chirurgen net zoveel verdienen als brandweermannen, ze redden beiden levens, waarom dan nog een opleiding doen van 12 jaar zoals voor de eerste, terwijl je binnen een jaar bij de brandweer aan de slag kunt? Waarom dan nog chirurg worden?
Je spreekt weer over een wereldse autocratie, en China is communistisch, en communisme is net zoals als elk regeer systeem van deze wereld aan corruptie onderhevig.
Er is op deze wereld geen rechtvaardige regeringsvorm, en dat verteld de Bijbel ook.
Dus de Bijbel zal zeker geen werelds systeem promoten, wel leert deze ons wat Paulus aanraad:Romeinen 13
Eert de overheid
1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen. 3 Want, als iemand goed handelt, behoeft hij niet bevreesd te zijn voor de overheidspersonen, maar wel, als hij verkeerd handelt. Wilt gij zonder vrees voor de overheid zijn? Doe het goede, en gij zult lof van haar ontvangen. 4 Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft. 5 Daarom is het nodig zich te onderwerpen, niet slechts om de toorn, maar ook om des gewetens wil. 6 Daarom brengt gij toch ook belastingen op; want zij zijn dienaren Gods, die juist op dit punt voortdurend letten. 7 Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Geef al je aardse bezittingen op, dus leg je ego
> af, en volg mij. Zo ging het volgens mij.
Bezittingen opgeven is niet hetzelfde als ‘je ego afleggen’. Dat ‘ego afleggen’ staat zo nergens in de Bijbel, dus zo ging dat niet, dat is een new-age uitdrukking.
En waarom zouden we jou moeten volgen?
Omdat onze democratische economische wetmatigheden zo in elkaar steken moet het maar zo blijven.
Een schoonma(a)k(st)er ( die veelal niet schoonmaakt maar een ander zijn/haar rotzooi opruimt) wordt financieel steeds verder uitgeknepen. Meer doen in minder uren.
Evenwel, als een schoonmaker en de directeur er allebei 3 % op vooruitgaan motjunnus uitrekenen wat dit voor enorme finaciele vooruitgang boekt voor beide.
Iemand die toevallig wat een hoger IQ heeft die heeft nou eenmaal meer “geluk”dan iemand met laag/lager IQ.
OF je moet de handige jongen zijn natuurlijk, meneer Most, eigenaar van een aantal pretparken en restaurants heeft alleen lagere school maar is slim .
Laat ik besluiten met een grapje ; Meester staat voor het stoplicht te wachten en ziet tot zijn stomme verbazing Piet in een enorme BMW voor het stoplicht naast hem.
Piet die absoluut niet kon leren en met moeite zijn schoolloopbaan heeft volbracht.
“”Zo zo , JIJ hebt een grote bak Piet, van je broer zeker die zo goed kin leren?“”
Piet; “”Welnee meester, die is van mezelf“”
Maar met alle respect jongen, je kon absoluut niet leren, je taal was een brok ellende en rekenen kon je helemal niet.
Piet: “” Tsja ik weet het ook niet… ik koop iets voor een tientje en verkoop het voor 20 euro en die 20 % winst die ik daarop dus maak is voor mij“”
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?