Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vergeving, draad nr 4: Je zal maar slachtoffer zijn.

• M*j*r**

Boris Schreef:

——————————————————-

> Mooi gezegd, inderdaad heeft de persoon in dit

> theoretische geval totaal geen empathish vermogen.

Inderdaad, geen empatisch vermogen. Doet me denken aan de (sire)filmpjes op TV. Die mensen die een kind hebben aangereden en even komen uitleggen hoe dat zo gekomen is.

• Boris

Mee eens.

• Boris

Iedere uitleg na zo'n ingrijpende gebeurtenis is misplaatst. Medeleven en steun aan de nabestaanden is het enige dat telt.

• Nada

Je weet die maatstaf nooit honderd procent zeker, dus je weet het pas bij je dood.

• Boris

Exact.

• BOAZ

Nada Schreef:

——————————————————-

> Dan reageeer je toch niet?

Ik stel alleen maar iets vast, een hypothese uit de duisternis.

Boaz.

• Boris

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Nada Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dan reageeer je toch niet?

>

> Ik stel alleen maar iets vast, een hypothese uit

> de duisternis.

>

> Boaz.

In deze donkere holen waar nooit een vogel zingt, daar laat een mens iets vallen, iets dat geweldig stinkt.

• Nada

Wat dan? Ben ik iemand die reageert uit de duisternis? Ben ik verloren? Of zegt dat veroordelen iets over jou.

Zeg maar, ik kan het hebben :)

• LeSage

Okay, maar wat betekent dit voor de dader die er mee zit, en God om vergeving vraagt - terwijl het slachtoffer nog lááááng niet over het verlies heen is?

• Nada

Ok, ik lees even terug en je hebt al iets tegen de topic starter en daarom ga jij voor God spelen en zeggen dat zijn hypothese uit de duisternis is.

Voelt dat nu goed? Dat oordelen? :) Moet haast wel anders deed je het niet.