Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vergeving, draad nr 4: Je zal maar slachtoffer zijn.

• Boris

En daarom is het voor mij onvoorstelbaar dat iemand op een dergelijke manier reageert en zijn geloof erbij haalt.

• keessie

Het geloof wordt vaak misbruikt, sommige hier op prik hebben daar ook een handje van.

• Johanan

Moet zijn door God,sorry.

Johanan.

• M*j*r**

Frans Schreef:

——————————————————-

> God zal de man zijn onoplettendheid wel vergeven,

> het gebeurt gewoon. Wat God hem niet zal vergeven

> is juist zijn houding daarna, niet totdat hij

> inziet hoe vreselijk en respectloos hij nu handelt

> en daar vergeving om vraagt, zeker aan de

> nabestaanden..

Als God Liefde is (zoals altijd gesteld wordt) dan zal God die man wel vergeven. Maar daar heeft die man door die houding van hem niet veel aan. Hij voelt zich nu wel rustig, maar dat blijft niet zo.

Wie zaait zal namelijk oogsten. Hij heeft door die houding iets kwaads gezaait. Hij zal dit dan ook oogsten en zichzelf “tegenkomen”. Het zgn oordeel. Die man komt hier niet onderuit ook al is hij vergeven.

• BOAZ

Zwavelriekende topic.

Boaz.

• Nada

Jij schetst deze casus heel zwart wit. Dus je kreeg ook zwart/witte antwoorden. :)

• Nada

keessie :)

• Frederik D

Jaren geleden toen ik nog een jongen was, las ik Old Shatterhand van Karl May. Op een gegeven moment ontmoette Old Shatterhand een man die nogal bedrukt was. Waarom ben je zo bedrukt, vroeg Old Shatterhand. Jaren geleden, antwoordde de man, werkte ik samen met een vriend als leidekker op het dak van een toren … hij gleed uit … ik had hem een helpende hand kunnen toesteken maar ik was bang dat hij mij zou meesleuren … onder mijn ogen gleed hij van het dak af en viel hij op de straat te pletter. Old Shatterhand reageerde zoiets als: je moet jezelf kunnen vergeven. Na al die jaren herinner ik mij dat fragment nog. Maar al die schietscenes weet ik niet meer.

• Boris

:D

• Nada

Dan reageeer je toch niet?