Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vergeving, draad nr 4: Je zal maar slachtoffer zijn.

• keessie

Snap ik Boris, maar dan toch wat schiet die man ermee op als de aanrijder in diepe droefenis blijft, blijft moeilijk zoiets.

• Johanan

Elke zonde kan God eventueel worden vergeven,behalve tegen de heilige geest.

Je moet derhalve wel volgens Gods maatstaf trachten te leven.

Johanan.

• Gonnie

Juist als je dat gebeurd dan neem je dat je hele leven mee, daar komt een normaal mens nooit overheen.

Je zal met de jaren altijd blijven denken van als dat niet gebeurd is dan zou die persoon nu zo oud moeten zijn.

• Nada

Doe niet zo schofterig, wat ik me ook niet kan indenken nadat je net een kind doodgereden hebt. Ga gewoon zeggen dat het een ongeluk was en dat je het heel erg vindt, mits je dat meent. (Alleen gevoellozen zullen dat niet menen). Probeer de ouders bij te staan als ze dat willen. Probeer ze te helpen in de toekomst.

En als je meteen aan God denkt na die aanrijding en vooral over jouw vergeving dan ben je niet goed wijs.

• Boris

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Elke zonde kan God eventueel worden

> vergeven

,behalve tegen de heilige geest.

> Je moet derhalve wel volgens Gods maatstaf

> trachten te leven.

>

> Johanan.

Zondigt God ook dan?

• Boris

Dat hoeft ook niet natuurlijk maar een behoorlijk medeleven zou niet meer dan normaal zijn. En dan reageer je dus niet op de manier zoals hij deed.

Op zo'n moment houdt je je geloof maar even privé.

• Boris

Wederom helemaal mee eens.

• keessie

Ben ik met je eens hoor alleen de gedachte al zoiets mee te maken.

• Nada

Dat bedoel ik Gonnie, of je nu gelooft of niet, maar je hebt buiten je schuld om, want daar ging het hier om, een kind doodgemaakt. Dan is je leven toch voor altijd anders? Even bidden en klaar? Gaat er bij mij niet in.

• Johanan

Jij hebt ook een aardig vocabulai'r.

Johanan.:)