Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Argumenten voor groep 2 ( De H. Geest is geen persoon).

• Ellen-Josee

Vinden de buren het ook leuk dat je teckel zoveel blaft?

:)

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik vrees dat de HG het bij jou laat afweten.

En dat zegt een ongelovige. Alles wat je hier zegt laat zien dat je hier komt om tweedracht te zaaien.

• theo

Natuurlijk niet.

Maar als alle 10 kenmerken aan de orde zijn moet je ze wel over één kam scheren want dat sloopt mensen.

• Frederik D

Ik citeer:

————-

32. In de zogenaamde kerkbrieven, (Romeinen tot Thess.), laat de apostel Paulus “God de Vader en de Heer Jezus Christus” telkens groeten. Als “de Heilige Geest” een integraal en persoonlijk deel zou zijn van een Drie-enige God, waarom zouden er dan geen groeten van “Hem” komen? Het enige juiste antwoord is dat er niet een dergelijk persoon bestaat, want als geïnspireerde schrijver van de Schrift had Paulus dit toch moeten doen.

—————

Waarom probeert groep 1 dit argument niet te weerleggen?

Waarom gaat men niet in op de andere argumenten?

• Douce.

Wil je daarmee pretenderen dat jij hier een vredestichter bent?

Kom nou, je zet steeds de tent op stelten met je gedram.

Douce

• Frederik D

Gij, dondersteen.

• Douce.

Er zijn zelfs mensen die in zichzelf een volledige sekte vormen, gevangenen van en in zichzelf.

Douce

• Frederik D

Ik heb toch de sterke indruk dat een kwade geest zijn intrek heeft ingenomen in één van je hersenkwabjes.

• theo

Dat vind ik een mooie reactie , zeer juist !

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik vrees dat de HG het bij jou laat afweten.

>

>

> En dat zegt een ongelovige. Alles wat je hier zegt

> laat zien dat je hier komt om tweedracht te

> zaaien.

Dat deed Jezus ook.

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;

36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.