Daan Schreef:
——————————————————-
> Als de Heilige Geest een persoon is, waarom is die
> persoon dan niet als een persoon verschenen? En
> als de heilige geest geen persoon is, wat is hij
> dan wel? De heilige geest is de kracht van God die
> met Pinksteren op de discipelen werd uitgestort.
> Zie : Handelingen 2:17, 18 en door middel van
> deze kracht verrichtte God zijn scheppingswerken.
> Genesis 1:2 : De aarde nu was woest en ledig, en
> duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods
> zweefde over de wateren.
> Zie ook Mattheus 3:16 en Handelingen 2:3, 4
>
> Door middel van dezelfde kracht werden de
> schrijvers van de bijbel geinspireerd.
> De HG is geen persoon, is mijn mening.
Ik ben het met je eens.
God is Geest. God is Heilig. God is/heeft kracht
De Heilige Geest is Gods Geest die kracht is.
1Cor.4
20 Want het Koninkrijk Gods bestaat niet in woorden, maar in kracht.
1Cor.6
14 God heeft niet alleen de Here opgewekt, maar zal ook ons opwekken door zijn kracht.
2Cor.4
7 Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons:
2Cor.13
4 Welnu, Hij is gekruisigd uit zwakheid, maar Hij leeft uit de kracht Gods. Welnu, wij zijn zwak in Hem, maar wij zullen met Hem leven voor u uit de kracht Gods.
Ef.3
7 waarvan ik een dienaar geworden ben naar de genadegave Gods, die mij geschonken is naar de werking zijner kracht.
2Petr.1
3 Zijn goddelijke kracht immers heeft ons met alles, wat tot leven en godsvrucht strekt, begiftigd door de kennis van Hem, die ons geroepen heeft door zijn heerlijkheid en macht;
Fil.2
13 want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt.
Het is uiteindelijk God die in ons werkt. God is Geest, Liefde en Licht staat in de bijbel. De kracht van God wordt genoemd in de bijbel. Het is dus Geest, Liefde en Licht dat in ons werkt (of zou moeten gaan werken) door middel van Zijn kracht.
En als dat gaat werken dan zal de vrucht zichtbaar worden (Gal.5)
Voor mij geen persoon dus die je aan kan raken. Geest, Liefde en Licht kan je niet aanraken. Je kan wel “geraakt” worden, maar dat is iets anders.