Val ik Peri aan of zo, dat je ertussen springt? Volgens mij is hij mans genoeg om zelf een antwoord te geven.
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> Zijn de Jehova Getuigen geen christenen of begrijp
> ik je verkeerd?
> Kijk, dat ik een totaal andere gedachtegang heb
> zij duidelijk, maar om hen geen christenen te
> noemen………..tja.
> Je kunt toch moeilijk uitsluitend zij die alles
> invullen zoals jij, christenen noemen?
> Maar nogmaals, wellicht begrijp ik je niet goed.
>
> Douce
Het is niet voor niks dat deze topic over de heilige Geest gaat, de heilige Geest verheerlijkt Jezus Christus en verhoogt Hem tot de Allerhoogste. Als iemand de drie-eenheid ontkent en niet belijd dat Jezus God, dan weet je dat de heilige Geest geen woning in die persoon heeft gemaakt omdat die niet gelooft wie Jezus is.
Douce Schreef:
——————————————————-
> Naar de letter zijn de JG's geen christenen, ik
> heb het nog even nagekeken, er zijn meerdere
> redenen m.n. dat zij dat zelf erkennen.
>
> Douce
Niet alleen naar de letter niet, naar de Geest dus ook niet. Praat maar eens met een JG over wie Jezus is en de heilige Geest. Die houden er echt een andere leer op na dan de Christelijke. Net als degene die de drie-eenheid ontkennen.
Dat weet ik peri.
Verleden zondag kwamen er een paar dames, het was jaaaaaaaaaren geleden, aan mijn deur en heb ik dezen te woord gestaan.
Vrij snel kwam het weer naar voren dat het geen zin heeft om te lang met hen van gedachten te wisselen. Het gesprek stokt meestal, van mijn kant dan, als er gezegd wordt dat alleen zij de Bijbelse Waarheid verkondigen. Dan is het voor mij direct over en sluiten maar.
Overigens waren het erg leuke Surinaamse vrouwen, erg beleefd en leuk aangekleed:) Ik kreeg zelfs een uitnodiging om de Koninkrijkszaal te betreden (ca. 150 mtr. van hier), om mee te maken hoe “zij” te werk gaan. Uiteraard heb ik geen behoefte op de uitnodiging in te gaan.
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?