Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Argumenten voor groep 2 ( De H. Geest is geen persoon).

• Douce.

Ook niet in het pacifisme wat mij betreft, dat is niet van deze wereld. Dat heeft dus ook te maken met hun opvatting over de wereld na hun overlijden en niet zozeer met vredelievendheid in het hier en nu.

Douce

• Ellen-Josee

In het oude testament onderscheiden we Ruach Elohiem (letterlijk: Geest van God) en twee maal in de Psalmen en in Jesaja Ruach Kadosh (letterlijk: Heilige Geest), hetgeen duidelijk aangeeft dat er verschil is.

Ellen

• Douce.

Hey hallo, ga jij ook eens in je mand, anders haal ik dat pitbull muilkorfje weer voor de dag.:D

In goede banen leiden lukt hier niet, want his leadership (Frans dus) is in geen velden of wegen te bekennen. Al zou hij er zijn, gaat het gepeupel ook gewoon op dezelfde manier door hoor, dus al ruziezoekende en denigrerende.

Douce

• Frans

Ik ben er hoor, observerend, mijn eigen verklaring komt nog, heb overigens al toegegeven dat ik bij groep 2 hoor.

Ik hoef toch niet mee te doen als mensen weer eerder kijken naar ‘wie’ iets zegt dan ‘wat’ iemand zegt.

Ik als persoon ben niets, noch wil ik de indruk wekken dat ik ook maar iets beter ben dan wie ook hier op het bord, ik ben al helemaal geen leiderstype, mijn enige wens is dat we allemaal, ik ook weer iets van elkaar leren.

Niet proberen is altijd verloren.

• Gonnie

Ja, ik ben net mijn hond de Teckel, die laat zich ook altijd gelden ,als er iets hem niet bevalt.

Van mij mag hij, en kan dan ook met zo'n tevreden blik naar mij, al blaffend de boel verdedigen.

En ik roem hem daarom.

• Douce.

Heb jij ook van die korte pootjes? Kun je maar net aan bij de grond komen………..X(

Douce

• Frederik D

Sommige loges wel, andere loges nauwelijks.

Sommige fanclubs hebben ook sektarische trekjes.

• Gonnie

Dat geloof ik ook Theo, bij mij in de buurt wonen nogal veel JG en echt allen heel vriendelijk en heel behulpzaam.

• Frederik D

Dankzij het pacifisme van velen kon Hitler vele landen binnenvallen en Joden wegvoeren. Als het Westen omstreeks 1936 oorlogszuchtiger was geweest, dan was veel leed voorkomen.

• theo

Als IEDEREEN J.G. zou zijn zou er geen oorlog meer zijn.

Utopie?

Jawel; utopie.

Toch blijven ze volharden en dat siert hun.