Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gaan we naar de hemel ?

• Stefan

thomas Schreef:

——————————————————-

> Even zonder zoeken?

>

> In ieder geval niet bij een volk, dat rondtrok met

> hun tenten in de woestijnen..:D

>

> Hoewel.. mét zoeken is het al raak bij de eerste

> de beste link en blijkt het woord misschien juist

daar vandaan te komen;

>

> De naam van de Hebreeuwse letter tav (ת vroeger:

> tav: kruis-teken) bestaat als woord uit twee

> tekens (תו); in oorsprong: tav: kruis-tekenwawu:

> tentharing, pin – het tav-teken zelf en de wav

> – elementair: de pin of stok met scherpe punt

> waarmee je zulke merktekens in een rots kon

> graveren of tekenen (Jirme-Jahu (Jeremia) 17: 1

> laat zien dat wel een ijzeren pin met scherpe,

> hard-stenen (diamanten?) punt werd gebruikt). Zo

> staat dit woord dus voor kruis-teken. Daarnaast

> staat het woord tav ook letterlijk voor

> ‘(kruis)teken van verbondenheid, hechting en

> zekerheid’ (de wawu: tentharing, pin - wav stond

> als tentharing symbool voor verbondenheid,

> hechting, veilgheid en zekerheid).

> http://www.hallelu-jah.nl/Tav-teken.html

En heb ik bij nader inzien inderdaad heel wat kruisjes geslagen om mijn tent te zekeren in verbondenheid..(..)..

Hiermee zie ik wel het verband van de Katholieke gewoonte om een kruisje te slaan, als een jezelf willen beschermen of om jezelf te willen verbinden met iets wat vastigheid lijkt te bieden.

Lijkt te bieden, omdat de vraag die bij mij ontstaat dan is; welke tent wil men zekeren in welke verbondenheid.

• Frederik D

De Genestet.

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Waar schreef ik dat je het moet verdienen?

> > Ik schreef dat 'wanneer je de heilige Geest

> > kent'.

>

> Ik schrijf toch niet, dat jij schreef dat je het

> moet verdienen? Ik schreef het.

>

> Wiens wil doen is dit dan, om alleen al te denken

> de heilige Geest te kennen?

Heeft niets met wil te maken. Iemand kent de heilige Geest als hij er gemeenschap mee heeft.

>

> > Kennen en verdienen is iets totaal anders.

>

> Wie wordt er gekend door God?

Iedereen!

> De mens zijn wil, of

> doen en laten? Of is het de mens, die het geloof

> heeft en zich daaruit richt op God.

>

> > Ook dat de mens bij de sferen van deze wereld

> > blijft horen klopt niet.

>

> De oude mens, de oude tongen, de mens van vlees en

> bloed, de natuurlijke mens, wél.

>

> > Er staat over mensen die de heilige Geest

> kennen

> > geschreven: u bent wel in de wereld maar niet

> van

> > de wereld.

>

> Lees dan Joh. 1 nog maar eens en zie het verschil;

> de ene, oude natuur en de Andere, uit God.

Nou ik kan Johannes 1 uit mijn hoofd opdreunen, dus die hoef ik niet te lezen hoor.

>

>

> > Dus…

Dus je bent het niet met mij eens en begrijpt het stomweg niet.

Het is anders zo eenvoudig.

Ellen

• Ellen-Josee

Ik had gehoopt op een wat interessantere inbreng.

Ellen

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> New age is bij jou niet uit te roeien.

Dus als je geen taalfautje vind krijgen we dit?

Nou ja van jou kan ik het hebben…

Ellen

• Stefan

Zo eenvoudig is het blijkbaar niet, als ik het niet met je eens ben waardoor je denkt dat ik het niet begrijp.

Ik begrijp jou wel, maar ben het niet eens met wat je schrijft.

Het is eenvoudig, maar de mens maakt het ingewikkeld.

• ¥ Lotje ¥

Wie gaan er naar de hemel?

Ooit wel eens afgevraagd waar je naar toe gaat als je komt te sterven?

Of anders gezegd ga ik als je weet dat er een hemel is naar de hemel of ga ik naar de hel? zomaar even een onderwerp waar niet graag over gepraat wordt omdat het een confronterend onderwerp is.

Het is wel een belangrijk onderwerp want veel Christenen en gewoon gelovige mensen twijfelen waar ze heen gaan soms.

Soms ook terecht maar voor ons Christenen onterecht.

Want wij Christen behoren de zekerheid te hebben en kunnen zelfs claimen dat we naar de hemel gaan maar waarom vragen zoveel Christen dan zich af of ze wel naar de hemel gaan? Ik bedoel de gewoon gelovige die niet opnieuw geboren zijn die zijn soms zekerder van hun zaak dan wij en dat kan toch niet dacht ik. Dus vandaar dit moeilijke maar toch belangrijke onderwerp.

Ik ga met de volgende tekst die graag als basis wil gebruiken u proberen wegwijs te maken wie er naar de hemel gaan en wie niet.

Joh. 3. 1-7

Jezus vertelt tegen de schriftgeleerde Nicodemus dat wij mensen opnieuw geboren moeten worden en dat het onmogelijk is de hemel binnen te gaan zonder dat we opnieuw geboren zijn. (tot bekering gekomen zijn.)

want in joh 14. 6 staat dat Jezus de weg de waarheid en het Leven is en dat niemand tot de Vader (de Here God) komt dan Jezus zelf.

Hier met deze twee teksten wil ik duidelijk maken dat een ieder ja zelfs ik zelf dus te maken heb met een probleem als ik niet opnieuw geboren ben en niet Jezus heb aangenomen als mijn Redder en verlosser. gelukkig heb ik zelf dat probleem niet maar sommige wel.

Nu ga ik proberen uit te leggen waarom.

Even een stukje basis. Adam en Eva zij waren de eerste mensen en aten van de boom van goed en kwaad. Zij waren op dat moment in de aanwezigheid van God namelijk het hof van Eden (de hemel) Alleen wat gebeurde er na dit voorval? Zij werden verwijderd en moesten eruit.

Waarom, God houdt toch van ons mensen? ja zeker! Alleen Hij is Heilig en rein wij niet. Genesis 1. 26-31.

Ook verteld de bijbel dat wij allen gezondigd hebben en er niet één zonder zonde is.

Deze tekst kunnen we vinden in het volgende Bijbelgedeelte: Romeinen 5. 12

Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.

Door Eva de eerste mens is de zonde in de wereld gekomen en ook de dood. Dat betekend dus dat wij vandaag de dag te maken hebben met sterfgevallen en dat wij onze geliefde families en vrienden verliezen door de dood. Nu hoeven wij Christenen die tot bekering zijn gekomen niet te vrezen want Christen gaan naar de hemel maar waar gaan de niet Christenen heen?

De bijbel is er duidelijk in, de niet Christenen gaan naar de hel ook wel poel des vuurs genoemd. Dit kunnen wij vinden in o.a. Openbaringen 21. 8

Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.

Lucas 16.19-31

De rijke man en de arme Lazarus

19 En er was een rijk man, die gekleed ging in purper en fijn linnen en elke dag schitterend feest hield. 20 En er was een bedelaar, Lazarus genaamd, vol zweren, 21 nedergelegd bij zijn voorportaal, die verlangde zijn honger te stillen met wat van de tafel van de rijke afviel; zelfs kwamen de honden zijn zweren likken. 22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. 27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen.

Vers 24 laat zien dat deze man die het zo goed gehad heeft en alles had wat zijn hartje begeerde in de hel zit en vraagt om hulp maar het is onmogelijk en hij zal moeten boeten. Nu is dit een voorbeeld over een rijk man maar ook wij als normale mensen zullen dit mee maken wanneer we niet opnieuw geboren zijn.

Dit is geen fijne boodschap maar wel de realiteit en zullen we als gewone mensen ons moeten schikken naar de wil van God. Gelooft u Gods woord? Dan geloofd u ook de bovenstaande teksten want openbaringen 21.8 zegt het volgende:

8 Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.

Hiertoe behoren ook de gewone gelovige die niet opnieuw geboren zijn. Dit klinkt hard maar ik zeg de duivel gelooft ook maar gaat naar de hel!

Dus u zult het met me eens zijn wanneer men niet de Here Jezus heeft aangenomen dat het zeker is dat die gene niet naar de hemel gaan. Alleen de mensen die wel de Here Jezus hebben aangenomen gaan wel naar de hemel en zullen met de Here God zijn. Hoe kunt u zekerheid krijgen van Eeuwig leven bij onze Here God?

Door de volgende woorden uit te spreken naar God als gebed geeft u de zekerheid dat u naar de hemel gaat. Want God heeft de wereld ondanks de zonde lief en houdt van ieder mens ook van u!! en als je wel gelooft maar niet Jezus aanneemt heb je een probleem. Joh.3. 16-18

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

Maar goed om positief te sluiten is hier de verzekering van ons geloof!

Here Jezus ik kom tot u en erken een zondaar te zijn.

http://raymond1.punt.nl/index.php?r=1&id=479680&tbl_archief=0

• Frederik D

Heb jij al al je zondes beleden? Wil je onze hulp hierbij?

• ¥ Lotje ¥

Ik denk dat je dat zelf moet doen . ..Je zonde belijden

• Frederik D

Je zondes belijden.

Ik denk dat jij hierbij hulp nodig hebt. Want je moreel besef is niet het je van dat.

Biecht jij nog wel eens? Ik denk dat Maria zeer graag wil dat jij biecht.