Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gaan we naar de hemel ?

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dat is inderdaad een oplossing voor de grote

> levensvragen; gewoon denken aan wat ik leuk

> vind.8-)

Persoonlijk ga ik ook erg gemakkelijk door niet leuke situaties.

Maar het is erg belangrijk om het goede en leuke te zien.

Ellen

• Stefan

> En ook het heilige wordt opgemerkt.

Oh ja?

> Maar door Wie,

> denk je?

Weet jij het?

385. Rom 8,1

Zo is er dan nu geen verdoemenis voor hen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

386. Rom 8,2

Want de wet van de Geest des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.

387. Rom 8,4

Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

388. Rom 8,5

Want die naar het vlees zijn, bedenken wat van het vlees is; maar die naar de Geest zijn, bedenken, wat van de Geest is.

389. Rom 8,6

Want het bedenken van het vlees is de dood; maar het bedenken van de Geest is het leven en vrede;

390. Rom 8,9

Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest, indien tenminste de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.

391. Rom 8,10

En indien Christus in u is, zo is wel het lichaam dood om de zonden; maar de geest is leven om de gerechtigheid.

392. Rom 8,11

En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

393. Rom 8,13

Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.

394. Rom 8,14

Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

395. Rom 8,15

Want gij hebt niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid weer tot vreze, maar gij hebt ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!

396. Rom 8,16

Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.

397. Rom 8,26

En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.

398. Rom 8,27

En Die de harten doorzoekt, weet welke de mening van de Geest is, omdat Hij naar God voor de heiligen bidt.

399. Rom 9,1

• Stefan

En komt het; ‘'waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden’' tot Zijn recht, omdat Geest Zichzelf kent.

• Ellen-Josee

Dus het gaat vooral om het vlees?

Nu begrijp ik het waarom ik het antwoord niet wist.

Het is natuurlijk ook niet aan mij om daarover te oordelen.

Ellen :)

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> En komt het; ''waar twee of meer vergaderd zijn in

> Mijn Naam, daar ben Ik in het midden'' tot Zijn

> recht, omdat Geest Zichzelf kent.

Tja dan zijn er twee of meer in de Geest van Jezus Christus.

De Geest kent zichzelf natuurlijk wel, maar ik denk dat de Geest zich verder ook niet met dit gegeven bezig hoeft te houden.

Ellen

• Stefan

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Dus het gaat vooral om het vlees?

> Nu begrijp ik het waarom ik het antwoord niet

> wist.

>

> Het is natuurlijk ook niet aan mij om daarover te

> oordelen.

>

>

> Ellen :)

Nee, het gaat om de Geest. En Die de harten doorzoekt, weet welke de mening van de Geest is, omdat Hij naar God voor de heiligen bidt.

399. Rom 9,1

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dus het gaat vooral om het vlees?

> > Nu begrijp ik het waarom ik het antwoord niet

> > wist.

> >

> > Het is natuurlijk ook niet aan mij om daarover

> te

> > oordelen.

> >

> >

> > Ellen :)

>

> Nee, het gaat om de Geest. En Die de harten

> doorzoekt, weet welke de mening van de Geest is,

> omdat Hij naar God voor de heiligen bidt.

> 399. Rom 9,1

Nou dan klopt het toch?

Ik ben niet bezig met mijn vlees, want ik leef niet voor mezelf, dat schreef ik.

Dan moet het op een gegeven moment ook ‘klaar’ zijn.

Dan hoeft de Geest niet aan de gang te blijven mijn hart te doorzoeken, Die weet het nu wel, lijkt me.

Andersom idem dito

:

Wat mij betreft heeft het niet zo met ‘jezelf kennen’ te maken als meer met het kennen van de Geest.

Als mensen vertrouwd zijn met de heilige Geest dan leven zij eigenlijk al in het hiermaals.

'Levensvragen' zijn er dan niet, in plaats daarvan is het heilig weten. Wie je bent, wat je doet, dat weet je gewoon.

Daar kun je nog heel veel meer om heen gaan vertellen en weer terug naar af, maar volgens mij als iemand (hoeft niet over mij te gaan) de heilige Geest kent, dan kent de heilige Geest die persoon ook. Er hoeft niet meer in harten te worden gezocht of naar de smalle weg, het is gewoon een feit. Alle redenaties doen alleen maar afbreuk. Zelfs die met bijbelteksten :)

Dus als jij de heilige Geest wilt kennen, moet je niet gaan afwachten tot die jouw hart heeft doorzocht met alles er op en eraan, maar dan moet jij je beschikbaar stellen.

Ellen

• Stefan

>Dus als jij de heilige Geest wilt kennen, moet je niet gaan afwachten tot die jouw hart heeft doorzocht met alles er op en eraan, maar dan moet jij je beschikbaar stellen.

En wie ben je, dat je je dan zogenaamd beschikbaar stellen kan?

Dat is de vraag; wie ben ik eigenlijk; het ken u zelve.

Het gaat er om; wie denkt men nu te zijn en een zogenaamde hiernamaals te kunnen ‘verdienen’ of/en wie de mens werkelijk is, en het zogenaamde hiernamaals Hemel/Bewustzijn te worden, omdat Hij, of de Zoon, of het Koninkrijk Gods, IN de mens is.

Vandaar de Johannes tekst en de noodzakelijke ontwikkeling van het leven van ‘een Johannes’ mens.

En vandaar; wat is het hiernamaals en hiernumaals waard, als het niet het Koninkrijk Gods is, maar de mens blijft in de sferen die bij deze wereld horen.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15782504/15786251/re-gaan-we-naar-de-hemel-#msg-15786251

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> >Dus als jij de heilige Geest wilt kennen, moet je

> niet gaan afwachten tot die jouw hart heeft

> doorzocht met alles er op en eraan, maar dan moet

> jij je beschikbaar stellen.

>

>

>

> En wie ben je, dat je je dan zogenaamd beschikbaar

> stellen kan?

Het maakt niet uit wie je bent.

>

> Dat is de vraag; wie ben ik eigenlijk; het ken u

> zelve.

Het grote ‘IK BEN’ is God cq Jezus.

Ex 3: Toen antwoordde God hem: ‘Ik ben die er zijn zal. Zeg daarom tegen de Israëlieten: “IK ZAL ER ZIJN heeft mij naar u toe gestuurd.”’

Matt 24: 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden.

Dus vandaar dat die vraag voor mij absoluut niet belangrijk is. Ik vind ‘wie ben ik’ eerlijk gezegd een vraag voor pubers.

• Stefan

> Dat is de vraag; wie ben ik eigenlijk; het ken u

> zelve.

Het grote ‘IK BEN’ is God cq Jezus.

Ex 3: Toen antwoordde God hem: ‘Ik ben die er zijn zal. Zeg daarom tegen de Israëlieten: “IK ZAL ER ZIJN heeft mij naar u toe gestuurd.”’

Matt 24: 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden.

Dus vandaar dat die vraag voor mij absoluut niet belangrijk is. Ik vind ‘wie ben ik’ eerlijk gezegd een vraag voor pubers.

Ellen

Oké. Helder. Zeker met de Matt. tekst erbij.