Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kruis ?

• Frederik D

Ik denk toch dat voor de individuele JG de martelpaal een grotere afgod is dan het kruis is voor alle hoofdstroomchristenen bij elkaar.

• Douce.

Johanan:

Dan heb ik slecht nieuws voor je,noch Douce of wie maar ook breng mij van het feit af

dat Jezus ter dood gebracht is aan een martelpaal.

Dat is voor ondergetekende geen slecht nieuws, het is oud nieuws. Mijn intentie is nooit geweest een JG, dus ook jou niet, te overtuigen. Ik heb je slechts een antwoord willen geven op jouw topic.

Jouw reacties, vermoedelijk gegeven door jouw idee dat jouw heil hier mede vanaf hangt (de tekst staat ergens in de draad), versterken wel mijn voornemen (net zoals in het verleden) om een dialoog met JG's te vermijden c.q. uit de weg te gaan. Verspilde moeite, want mijn eeuwigheidstoestand is niet afhankelijk van haarkloverij.

Douce

• CU

Ik weet het. Het is een confronterende vergelijking. In mijn ogen een terechte vergelijking.

• CU

Bij duiveluitdrijving zie je de uitdrijver altijd met een kruis in de weer en dat schijnt blijkbaar beter te helpen dan zwaaien met een overmaats potlood.

• Frederik D

Schijnt …

Geen duivel is ervan onder de indruk. Want er zijn geen duivels. Maar de patiënt is er wel van onder de indruk.

• Johanan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Johanan:

> Dan heb ik slecht nieuws voor je,noch Douce of wie

> maar ook breng mij van het feit af

> dat Jezus ter dood gebracht is aan een martelpaal.

>

>

> Dat is voor ondergetekende geen slecht nieuws, het

> is oud nieuws. Mijn intentie is nooit geweest een

> JG, dus ook jou niet, te overtuigen. Ik heb je

> slechts een antwoord willen geven op jouw topic.

>

> Jouw reacties, vermoedelijk gegeven door jouw idee

> dat jouw heil hier mede vanaf hangt (de tekst

> staat ergens in de draad), versterken wel mijn

> voornemen (net zoals in het verleden) om een

> dialoog met JG's te vermijden c.q. uit de weg te

> gaan. Verspilde moeite, want mijn

> eeuwigheidstoestand is niet afhankelijk van

> haarkloverij.

>

Joël benadrukte een belangrijke factor om Gods blijvende goedkeuring te krijgen.

Uit je reactie hier boven doe je daar weinig of geen moeite voor.

O ja je geeft te kennen het op jouw mannier te doen,maar dan vergis je je schromelijk.

Zonder Gods organisatie kom je er niet,net als bij Noach…. buiten de Ark was redding niet mogelijk.

Een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal veilig ontkomen’ Joël 2:32. De geestelijke Ark

Dit uiterst belangrijke vereiste werd door twee apostelen, Petrus en Paulus, aangehaald Handelingen 2:21; Romeinen 10:13.

Paulus voegde nog een facet aan die aansporing toe door te vragen: Hoe zullen zij echter hem aanroepen in wie zij geen geloof hebben gesteld?;..Rom 10:14

Jij wilt ongetwijfeld niet Jehovah's naam roepen en geloof in hem oefenen.

Maar binnenkort zal iedereen op deze aardbol moeten weten wie Jehovah is ! Ook jij!

Doe met deze informatie wat je wil,maar het is goed bedoeld.

Johanan.

> Douce

• Douce.

Mijn verzoek aan jou is om geen goedbedoelde onzinnige conclusies te verbinden aan mijn persoon in relatie tot mijn hartintenties.

'k Zou ermee stoppen, want je gaat te ver in jouw veroordelingen (lees jouw commentaar nog even door), je lijkt op de stoel van God te hebben plaatsgenomen, nogal hoogmoedig niet?

Nu weet je ook waarom ik niet meer met JG's praat over hun sektarische leer, ze hebben de meest idiote ongefundeerde vooroordelen over andersdenkenden. Praat me er niet van.

Houd vast wat jij meent wat de waarheid is, maar laat mij er a.u.b buiten.

Douce

• Johanan

Het allerbeste Douce.

Ik hoop dat als Jehovah's dag komt dat je werkelijk aan zijn kant staat.

En dat meen ik in alle oprechtheid.

Johanan.

• Ellen-Josee

Oh en waarom zou Douce niet behouden zijn?

Dat jij daarover twijfel probeert te zaaien?

Ellen

• Gonnie

Het is toch om te gieren dat iedere ‘'gelovige’' hier, elkaars geloof in twijfel trekt. :D

Hoewel een enkele gelovige daargelaten.