Okay
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGeladen vraag. Ik vind Theo niet neerbuigend. Jij wel. Ik vind het vergezocht om het neerbuigend te vinden.
Edit ter verduidelijking: “Van theo zijn neerbuigendheid naar de een of de JG`s?” is een geladen vraag. Of hij neerbuigend is of niet staat juist ter discussie. En nu ik dit zo opschrijf, zou ik eigenlijk zeggen: ter non-discussie. Wat doet het ertoe?
Ik pak je beginpost er even bij: “Er wordt op dit prikbord regelmatig het woord ”Kruis“ gebruikt. Waarom?”
Het antwoord is: omdat christenen traditioneel geloven dat Jezus aan een kruis is gestorven en een kruis al sinds de eerste eeuwen een van de symbolen is van het christendom.
Net als de ichtusvis.
Het verbaast me dat je dit nog niet wist, maar bij deze, veel plezier met het antwoord.
Ik pak even de post erbij waar je op reageert:
“Het was ook een normale straf bij de Romeinen. Aan een kruis nagelen dus en niet aan een paal.”
Wat wil je dat hij onderbouwt? Dat het een normale straf is bij de Romeinen? Google and find out. Ik heb een bron gelinkt.
Of wil je dat hij onderbouwt “Dat J.G. er iets anders van maken is inherent aan anders willen zijn , of het nou gaat om bloedtransfusie of verjaardagen vieren of sinterklaasfeestje voor kinderen, het zijn halszaken voor J.G.” of “Vader en moeder niet meer willen zien want wie hun meer liefheeft dan Jezus die….. Dit laatste is aan de orde bij een geloofsgemeenschap bij ons in de buurt… leden hebben geen contact meer met ouders en trouwens ook niet met de rest van de familie. Ook vrienden worden exvrienden.”
Ook in dat geval is http://www.jwfacts.com/ een uitstekende bron. Ik kwam 'm net tegen en ik ben er zo enthousiast over dat ik een paar leaflets uitprint voor de volgende keer dat de mannenbroeders weer langskomen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?