Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kruis ?

• Ellen-Josee

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Hoe het in de bijbel staat is relevant,en kwestie

> van vertalen.

> Wat was het nu;..“kruis of ”paal?

>

> Johanan.

Er staat in de Bijbel dat de Here Jezus gekruisigd is.

Statenvertaling, Mattheüs 27:

22 Pilatus zeide tot hen: Wat zal ik dan doen met Jezus, Die genaamd wordt Christus? Zij zeiden allen tot hem: Laat Hem gekruisigd worden.

23 Doch de stadhouder zeide: Wat heeft Hij dan kwaads gedaan? En zij riepen te meer, zeggende: Laat Hem gekruisigd worden!

35 Toen zij nu Hem gekruisigd hadden, verdeelden zij Zijn klederen, het lot werpende; opdat vervuld zou worden, hetgeen gezegd is door den profeet:

40 En zeggende: Gij, Die den tempel afbreekt, en in drie dagen opbouwt, verlos Uzelven. Indien Gij de Zone Gods zijt, zo kom af van het kruis.

• Frederik D

Gaat niet om de vertaling maar om de grondtekst.

• Daan

Inderdaad ja. Jij bent echt de enige niet die dat verschrikkelijk vindt hoor !

Ik kan wel net als jij laten zien aan anderen hoe erg ik dit allemaal vind, maar wie schiet daar iets mee op ? Of moet iedereen lezen hoe erg jij meeleeft met de slachtoffers uit de oorlog ?

Maak jij je nog wel druk om wat er NU gebeurt. In onder andere Syrië en in de rest van de wereld ! Dagelijks vinden er overal martelingen plaats.

De kranten staan elke dag bol van moord en doodslag.

En het wordt steeds erger.

Maar hier sluit jij je ogen voor .

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Dat wel natuurlijk.

>

> Maar niet om het een of ander; wie is hier nou

> eigenlijk de zeur ???

>

> Wil je NOG eens overwegen om mij niet te stalken ?

> Zeker niet met steeds hetzelfde geblèr?

Opzouten jij.

Ik heb het helemaal gehad met je !

• theo

Ik sluit mijn ogen daarvoor?

———————-

Het is wel goed met je Daan.

Neem eens wat rust , is goed voor je omgeving en zeker ook voor jezelf.

• theo

Beste Daan, ik weet wel dat je mij niet moet, dat weten alle prikkers inmiddels ook wel .

Negeer me dan gewoon.

Dat is beter voor je eigen gemoedsrust.

Ik stoor me niet aan jouw ongenuanceerde gebral hoor, het raakt me totaal niet maar voor jezelf is het dan beter dat je mijn reacties gewoon overslaat. Mijn berichten moet he voortaan gewoon niet meer openen.

Alles wat ik schrijf dat ergert jou, ongeacht wat het is. Of het nou over geloof of bijbel of zoute haring of het mooie weer of over fietsen of auto's zou gaan, het maakt niks uit, je ergert je aan alles.

Dus, negeer me, stalk me niet meer, lees me niet meer en kom aub tot rust.

• Douce.

Dat negeren kun jij misschien ook eens overwegen? Spaart tijd, moeite en ergernis.:D

Douce

• theo

O, maar ik erger mij niet hoor.

Ik geef fatsoenlijk antwoorden op vragen voor zover dat in mijn vermogen ligt.

Ik stel hier en daar wat feitjes aan de orde en stel wat vraagjes en geef wat vraagjes en reageer m.i. altijd op een fatsoenlijke manier.

• Douce.

't Gaat ook niet over jouw ergernis……………….en jij begint over negeren dus………………..vandaar.

Douce

• Marjorie

Douce Schreef:

——————————————————-

> Jezus Christus is voor mijn zonden gestorven en

> uit de dood weer opgestaan, om mij weer met God te

> verzoenen, daar geloof ik in.

> Jij ook?

>

> Douce

Toen Jezus stierf was ik nog lang niet geboren. Dus voor mijn zonden is Hij niet gestorven. Dat zou ik trouwens ook niet gewild hebben.