Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

alverzoening

• samuel

Dan lees je alle reacties niet goed Gonnie, niemand wil dat er iemand naar de hel gaat.

• theo

w.edelbroek@upcmail.nl Schreef:

——————————————————-

> Er zijn gewoon te veel opmerkingen.

Ik gaf er maar één hoor.

> Sorry

> Maar ik vind de Alverzoeningsleer heel zwak.

Dat is je volste recht.

> Heus ik heb mij daar echt al behoorlijk lang in

> verdiept,

Ik ook en spreek je dus tegen.

> maar dit medium is te onrustig om daar

> echt diep op in te gaan helaas.

Tsja, dan is het niet anders.

Maar goed, buiten alle bijbelteksten om ( en das sowieso al moeilijk omdat de bijbelschrijvers het ook niet in alles met elkaar eens zijn) het volgende ter overweging:

1) Jezus heeft verzoening gebracht , alleen voor mensen die het toch al goed doen?

2) Zes miljoen joodse mensen ( naast alle andere mensen ) die in een hel leefden (en leven) zitten nu /komen nog in een nooitophoudende hel?

3)Jezus roept ons stervelingen, Gods schepselen om (bijna??) eindeloos te vergeven maar God onze Schepper vergeeft niet, die geeft alleen maar beloningen.

Omdat het je hier te druk is wil ik dit nog graag meegeven ter overwegen, om over na te denken.

Het ga je goed.

> Wilm

• lovecraft

Het gaat bom een POEL van Zwafel en vuur en zijn er die er in gesmeten worden.

Deze woorden van u "zijn niet mijn bewering!

“”

Sinds wanneer is het aantal woorden een argument of iets waar of onwaar is?

Ik schreef dat het jammer is.

Al u in de alverzoeningsleer wenst te geloven doe dat, maar als er al iemand is die mij strontbroek noemt , haak ik af, want dan heb je toch te maken met een onbeschoft persoon!!!!

Veel sterkte met uw geloof in de alverzoening, maar ik vind de leer daarvan uiterst zwak.

Verder vriendelijke groet

Wilm Edelbroek

• theo

Je vindt het hier te druk en opent meteen opnieuw een nieuwe posting over hetzelfde?????

• theo

Dan plaats ik deze hier ook maar weer.

———————-

Maar goed, buiten alle bijbelteksten om ( en das sowieso al moeilijk omdat de bijbelschrijvers het ook niet in alles met elkaar eens zijn) het volgende ter overweging:

1) Jezus heeft verzoening gebracht , alleen voor mensen die het toch al goed doen?

2) Zes miljoen joodse mensen ( naast alle andere mensen ) die in een hel leefden (en leven) zitten nu /komen nog in een nooitophoudende hel?

3)Jezus roept ons stervelingen, Gods schepselen om (bijna??) eindeloos te vergeven maar God onze Schepper vergeeft niet, die geeft alleen maar beloningen.

Omdat het je hier te druk is wil ik dit nog graag meegeven ter overwegen, om over na te denken.

Het ga je goed.

• lovecraft

De opstanding zal plaats vinden , naar ik meen , direct na de duizend jaar, direct ook de loslating van de Satan. Het is maar af te wachten wat daarna met al diegenen gaat gebeuren.

U wenst in de alverzoening te geloven. Wel dat is uw goed recht, maar bij rustige studie vind ik het eeen zeer zwakke leer.

Vriendelijke groet

Wilm Edelbroek

• lovecraft

sorry!

• theo

Je gaat doelbewust aan mijn opmerkingen voorbij alsof het lucht is zo begrijp ik.

Is je volste recht natuurlijk maar zo iemand als volwassen gesprekspartnerh… vind ik dat op z'n zachtst uitgedrukt zeer zwak.

• lovecraft

Uw argumenten zijn echt aandoenlijk , maar De Vader van Jezus Christus is niet alleen LIEFDE, maar ook GERECHTIGHEID!

De overige der doden staan direct na het duizendjarige rijk op…

Het is van groot belang u de vraag te stellen, waarom de Saton nog eens wordt losgelaten….

Om daarna ( na opgesloten te zijn geweest) in een smerige poel van vuur en zwavel gesmeten te worden.(Beeld!)

• lovecraft

Ik kan helaas niet echt zo vlot op ieder reagere.

Ik ben inmiddels al uitgescholden voor “strontbroek”begrijpt u?

Vriendelijke groet

Wilm