Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

alverzoening

• lovecraft

Ik zeg u dat niet na.

Maar we zijn al lang buiten Bijbels bezig!

• Trolando

> Het gaat om een POEL van zwavel en vuur en zijn er die er in gesmeten worden.

> Deze woorden van u, zijn niet mijn bewering!

Ik heb nergens gezegd dat er gesmeten wordt en volgens mij is het woord “poel” neutraal. Als je het niet een neutraal woord vind, prima: gebruikt dan maar een bad van zwavel en vuur.

> Sinds wanneer is het aantal woorden een argument of iets waar of onwaar is?

>

> Ik schreef dat het jammer is.

Oké, dat had ik verkeerd begrepen. Excusez-moi.

> Al u in de alverzoeningsleer wenst te geloven doe dat, maar als er al iemand is die mij strontbroek noemt , haak ik af, want dan heb je toch te maken met een onbeschoft persoon!!!!

Dan negeer je toch degene die dat doet? Of je negeert die uitspraken en gaat alleen in op de inhoudelijke opmerkingen?

> Veel sterkte met uw geloof in de alverzoening, maar ik vind de leer daarvan uiterst zwak.

Ik onderbouw deze leer op mijn website. Voel je vrij om daar eens een kijkje te nemen. Als je de leer uiterst zwak vindt, prima, maar daarvoor is dus de discussie hier. Kom gerust met argumenten tegen alverzoening die je steekhoudend vindt, dan kan daarop gereageerd worden.

> Verder vriendelijke groet

> Wilm Edelbroek

Kleine tip voor de onervaren internetgebruiker: gebruik NOOIT je emailadres zo zichtbaar, voor je het weet zit krijg je de hele dag onzinmail. En kijk regelmatig op het scherm als je iets typt, want TEKST IN HOOFDLETTERS KOMT SCHREEUWERIG OVER EN WORDT BEPAALD NIET GEWAARDEERD. En tenslotte: gebruik niet telkens “Nieuw bericht” (want dat opent een nieuwe topic, maar “Reageren” wanneer je op iemand reageert.

• lovecraft

Volgens mij klopt uw redenering niet.

Ik meen dat Christenen nu juist die liefhebbende aan allen willen verkondigen, maar ze doen dat vaak op verschillende manieren en met verschillende overtuigingen.

• lovecraft

Kijk, dit zijn natuurlijk nietszeggende woorde…van U

Er zijn verschillende handschriften.

In de grondtekst staat niet “willen”, maar WENSEN.

Maar goed als u gelijk wil hebben….geen probleem.

Verder geeft u niet de Oud-Hebreeuwse lettertekens weer met de transliteratie ( Maar dat kan ik begrijpen in aanmerking genomen het medium)

Ik vind de alverzoeningsleer net zo zwak als de drie-eenheidleer.

Maar goed…wie dat geloven wil, gelove het.

• Marjorie

Daan schreef oa:

“Openbaring 21:8 : Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood”

Dus ongelovigen vallen volgens de Bijbel/ christenen onder de lafhartigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en leugenaars?

Nou, dat weet ik dan ook weer….:S

• Trolando

> Uw argumenten zijn echt aandoenlijk, maar De Vader van Jezus Christus is niet alleen LIEFDE, maar ook GERECHTIGHEID!

Dat klinkt aannemelijk, maar dan ben je er niet. Als God rechtvaardig oordeelt, en uiteindelijk allen rechtvaardig worden, en mensen een gepaste straf krijgen, en uiteindelijk iedereen door die straf tot bekering komt, en uiteindelijk gerechtigheid heerst op aarde en er niemand meer is die zonde doet of zondig is, dan komen Gods liefde EN Gods rechtvaardigheid/gerechtigheid naar voren. Dat is wat alverzoening is. Hoe is er sprake van gerechtigheid, als er eindeloos lang invloed van de zonde is, als de dood permanent is voor een groot deel van Gods schepping?

Een permanente dood of eindeloze straf gaat niet alleen in tegen Gods liefde, maar OOK tegen Gods rechtvaardigheid.

• lovecraft

Ik ken de boeken die over alverzoening gaan en ook daarin heb ik geen Bijbels bewijs gevonden van een mogelijke opstanding uit de tweede dood!

• theo

Wanneer mensen het boek Openbaring waaruit velen in dit verband citeren letterlijk woord voor woord als letterlijke toekomstvoorspelling zien dan kan ik daar niet tegen praten zo heeft de ervaring mij geleerd.

Maar aangezien jij je er danig in hebt verdiept zoals jezelf schreef dan moet je het gehele boek Openbaring eens serieus gaan bestuderen en bekijken wat er werkelijk letterlijk zal gaan gebeuren.

Draken en gouden straten en Jezus met een zwaard in zijn mond etc. etc.

• CU

Nou, dat is me toch een dooddoener. Satan is toch aan het kruis overwonnen en heeft toch verderop in de bijbel een dodelijke wond die niet dodelijk is?

Dan heeft de satan net als een kat zeven levens.

En zo schrijven we een heel prikbord vol met Harry Potter verhalen. Weet je nog dat verhaal van de steen van Jozua die kon luisteren en onthouden? Wel.dat is de steen der wijzen van Harry Potter.

De kwestie is of aan het kruis werkelijk de satan overwonnen is. Volgens jou dus niet. Want hij herrijst weer en ontken je het verlossingswerk.

• lovecraft

Wat u hier schrijft:

"Dus ongelovigen vallen volgens de Bijbel/ christenen onder de lafhartigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en leugenaars??

Klopt natuurlijk niet.

Paulus schrijft dat er goede heidenen zijn die naar de natuur goed doen.

U bedoeld waarschijnlijk niet-gelovigen, maar die zijn lang niet altijd zo als u schrijft.