Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

"Niet bewijzen dat God bestaat"

• samuel

Boeddhisme bewijst helemaal niet dat er geen God is, boeddhisme geeft een zg 8 voudig pad aan om een god te worden om op te gaan in!

Het grootste bewijs dat God bestaat zijn Zijn gelovigen!

• Sfred+

Hoe wil je iets bewijzen wat niet bestaat? Juist door de Theologen je iets laten wijsmaken waar je in gelooft.

Het word helemaal een probleem als straks het Higgs-boson, of te wel het zogenaamde Gods-Deeltje daadwerkelijk gevonden en bewezen wordt. Dan hebben een paar rechtlijnige denkers van het Vaticaan een probleem. ;)

Ik zie geloof als de theorie in de wetenschap. Een wetenschapper bedenkt een theorie aan en die gaat hij proberen te bewijzen en te onderbouwen met feiten. Zo lang er geen bewijzen zijn die op feiten gebaseerd zijn, blijft het een gedachtespinsel cq theorie van de wetenschapper.

Geloof is niet gestaafd op bewijzen en feiten. Een geloof verkondigt een theorie over god, niets meer en niets minder.

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Boeddhisme bewijst helemaal niet dat er geen God

> is, boeddhisme geeft een zg 8 voudig pad aan om

> een god te worden om op te gaan in!

>

> Het grootste bewijs dat God bestaat zijn Zijn

> gelovigen!

Zie de overeenkomsten met het Pad gaan; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15631700/15631702/re-titus-211#msg-15631702

• samuel

Nee thomas, er zijn geen overeenkomsten met het boeddhisme en het christen zijn!

• Stefan

Bewijs het maar..;)

• theo

Ga je nu doelbewust mijn opmerkingen voorbij?

Dat is wetenschappelijk not done

• samuel

Waar wordt in de Bijbel gesproken over boeddha? Daar is je bewijs!

• Sfred+

Jij heb het nu niet over het pure boeddhisme. In het pure boeddhisme bestaat geen god en kan je al helemaal geen god worden. Het gaat eigenlijk maar om drie dingen in het boeddhisme. Inzicht in zijn vorige levens, inzicht in de werking van karma en wedergeboorte, inzicht in de Vier Edele Waarheden. Edele waarheid van de weg die leidt naar de opheffing van lijden, er wordt absoluut niet over een god gesproken in welke vorm dan ook. ;)

• Sfred+

Dat dacht ik toch niet, maar ik denk dat jij het antwoord niet begrijpt?

De Vraag.

Dat is nieuw voor mij, hoe kom je op die gedachte?

Het antwoord

Ik zie geloof als de theorie in de wetenschap. Een wetenschapper bedenkt een theorie en die gaat hij proberen te bewijzen en te onderbouwen met feiten. Zo lang er geen bewijzen zijn die op feiten gebaseerd zijn, blijft het een gedachtespinsel cq theorie van de wetenschapper.

Geloof is niet gestaafd op bewijzen en feiten. Een geloof verkondigt een theorie over god, niets meer en niets minder.

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Waar wordt in de Bijbel gesproken over boeddha?

> Daar is je bewijs!

Het simpele bewijs ligt in de teksten die ik je gaf; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15631700/15631702/re-titus-211#msg-15631702 omdat daarin hetzelfde patroon ligt als wat de Boeddha onderwees.

Het wordt onmogelijk, als je de Boeddha of de Christus als een enkele persoon ziet die eens geleefd heeft.

Het wordt bewijs, als je aanvaard dat het Koninkrijk Gods bereikt wordt, door overgave van het oude, en verwachtende het Nieuwe; dat is Christus.

De heilige Taal spreekt door alle religies, maar is versluierd door de tijd en de begeerte van de mens-heid.