Niets overstijgt, transcendeert, de natuur.
En het ietsisme vind ik erger dan, zeg, de God van Samuel. Ik val me zeven zware bulten aan het ietsisme, dat bovendien volkomen onwetenschappelijk is.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat je nu verteld is niet de werkelijkheid, een leeuw dood eerst zijn prooi, meestal door het breken van de nek en verstikking door de luchtpijp door te bijten.
Dus een aangevreten levend lammetje niet echt toch! En wanneer heb jij voor het laatst een stukje kalfsvlees op, of lamsbout of kotelet?
Dus nee de natuur is niet wreed voor mij, de mens daarintegen wel!
Immanuel Kant is jou volslagen onbekend? Kant bewees dat godsbewijzen onmogelijk waren.
Er zijn, globaal genomen, twee soorten godsbewijzen:
- aposteriori (empirische)
- apriori (logische)
Maar God valt noch empirisch noch logisch te bewijzen. Adieu le bon Dieu.
En wat is de ontologische status van God? Is hij net als de andere dingen een deel van het heelal temidden van de andere dingen? Zo ja, dan is God geen God want een God die slechts een deel is, is niet ALmachtig en niet ALwetend. Als God geen deel is, dan is hij of het Niets of het AL. Het Niets bestaat niet. En het Al bestaat ook niet. Ergo god bestaat niet.
Dat Lotje geen christen is maar een heidense natuurgodsdienst erop nahoudt, is oud nieuws. Maar dat jij je christendom verloochent en de natuur vergoddelijkt, is verbazingwekkend en schokkend.
Heel de natuur smacht naar verlossing. Dat bijbelwoord is jou onbekend? En hoe zat dat met dat hijgend hert, der jacht ontkomen? Heftige dorst is leed. Zo ook bedreigd worden door roofdieren. Maar dat leed bestaat volgens jou dus niet.
Tjee, wat ben jij vandaag onbijbels. Je lijkt wel een new ager.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?