Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Woorden van Jezus in de Moslimtraditie: lopen over water

• LeSage

ik kan er geen touw aan vast knopen.

Maar laten we de proef maar eens op de som nemen.

Nu jij dit inzicht hebt, kun jij over water lopen?

• Stefan

LeSage Schreef:

——————————————————-

> ik kan er geen touw aan vast knopen.

>

> Maar laten we de proef maar eens op de som nemen.

> Nu jij dit inzicht hebt, kun jij over water lopen?

Joh.17:15

Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van de boze.

Zij zijn niet van de wereld, gelijk Ik van de wereld niet ben.

Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

Gelijk Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

En Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

Opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

• LeSage

Dit is een peri-achtig antwoord. Vaag, en geen relatie tot de vraag.

• Stefan

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Dit is een peri-achtig antwoord. Vaag, en geen

> relatie tot de vraag.

Joh.17:15

Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van de boze.

-Dat is de wereld met al zijn krachten en machten, én zijn taak het natuurlijke te willen handhaven; datgene waaruit de mens bestaat in zijn natuurlijk bestaan; hart, verstand en ziel.

Zij zijn niet van de wereld, gelijk Ik van de wereld niet ben.

-Dat zijn zij, die het Woord ontvangen hebben, en behouden; het zaad Jezus Christus wat ontluikt.

Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

-Dat is; zie wat het modder, goud en stenen van de wereld doet met de mens, en zie wat Ik ben.

Gelijk Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

-Dat is het Licht wat elk mens in wezen in zich draagt, maar hervonden moet worden, ontwaken uit de duisternis waarin het terecht gekomen is, gedoofd, versluierd, verloren, zoek is geraakt.

En Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

-Dat is de werking van het Licht ondergaan in hen, die zich daaraan overgeven; het zaad dat ontluikt, en groeit tot een are.

En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

-Dat zijn zij, die het Woord horen, en geraakt worden en het Woord behouden, door de are die zaad voortbrengt 30 60 of 100 voudig en uitgezaaid heeft..het woord van de geheiligden..

Opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

-Dat zegt de Zoon; Hij de de Wil van de Vader doet, tot zijn Broeders. Dat zijn zij, die de Wil van de Vader doen

• LeSage

Het vergroten van de regelafstand brengt geen verbetering in de vaagheid, Thomas.

Kun jij met jouw inzicht en jouw teksten nou over water lopen of niet?

• Douce.

Volgens de Bijbel: Jezus Christus = het Woord. En volgens Joh. 1 is dit Woord vlees geworden enz. enz.

Als je de “Geest” wilt vangen/ontvangen, kun je dat slechts bewust worden met je lijf, je hart en verstand.

Allemaal dingen die niet “geestelijk” zijn. Zodra de oude of nieuwe natuur (Bijbels gesproken) opspeelt, is het allemaal in de materie aanwijsbaar, voelbaar en merkbaar. Komt helemaal geen hokus pokus aan te pas.

Douce

• Douce.

Wat bedoel je met je laatste zin? (Btw, ik heb je in deze topic nog niet aangetroffen).

Douce

• Stefan

Deze Psalm die Samuel ergens plaatste onlangs, sprak mij aan in verband met Sion. En las hierin dezelfde boodschap van Paulus, over Christus, of de Zoon, die als Koning moet heersen over het Koninkrijk.

Voor mij komt er zoveel in de bijbel op dit gegeven terug, maar steeds weer is daar de mens die gedreven naar de macht en door de begeerte naar macht en bezit, een imitatie nastreeft van de wereld van zijn Oorsprong.

De NWO cre-atie is wat zich in deze laatste tijd duidelijk manifesteert; een nieuwe schepping van deze wereld maken gefundeerd op de machten en krachten van deze wereld. Maar compleet los van God en Zijn gebod.

De afspiegeling van die strijd is wat ik lees in dit Psalm.

En mijn vermoeden is, dat het topic daarover gaat, en wilde het eerst even aankijken ook. Daarbij ben ik nu pas weer in de gelegenheid te prikken sinds gister voormiddag..

1 Waarom woeden de heidenen, en bedenken de volken ijdelheid?

2 De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen de HEERE, en tegen Zijn Gezalfde, zeggende:

3 Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen.

4 Die in de hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.

5 Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en in Zijn grimmigheid zal Hij hen verschrikken.

6 Ik toch heb Mijn Koning gezalfd over Sion, de berg Mijner heiligheid.

7 Ik zal van het besluit verhalen: De HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.

8 Eis van Mij, en Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de einden der aarde tot Uw bezitting.

9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren scepter; Gij zult hen in stukken slaan als een pottenbakkersvat.

10 Nu dan, gij koningen, handelt verstandig; laat u tuchtigen, gij rechters der aarde!

11 Dient de HEERE met vreze, en verheugt u met beving.

12 Kust de Zoon, opdat Hij niet toorne, en gij op de weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar een weinig zou ontbranden. Welgelukzalig zijn allen, die op Hem betrouwen.

• Stefan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Volgens de Bijbel: Jezus Christus = het Woord. En

> volgens Joh. 1 is dit Woord vlees geworden enz.

> enz.

>

> Als je de “Geest” wilt vangen/ontvangen, kun je

> dat slechts bewust worden met je lijf, je hart en

> verstand.

> Allemaal dingen die niet “geestelijk” zijn. Zodra

> de oude of nieuwe natuur (Bijbels gesproken)

> opspeelt, is het allemaal in de materie

> aanwijsbaar, voelbaar en merkbaar. Komt helemaal

> geen hokus pokus aan te pas.

>

> Douce

Zolang een -geloven in- onder invloed van emotionele ballast staat (afgunst, begeerte of macht wat de materie oproept) is de mens ook simpelweg onder invloed van deze emoties.

Worden de krachten en machten juist doorzien en daarmee overwonnen waarin de natuurlijke mens functioneert, dan is daar de zekerheid van het geloof die deze natuurlijke wereld bevestigd ziet, en hoe het geloof uit een andere staat van de mens functioneert; de goddelijke natuur. .

Dat schreef ik dan ook als eerste reactie.

• Douce.

De Goddelijke natuur ervaar je mijns inziens in je aardse lichaam en niet erbuiten. Dus met je verstand, hart etc.

En, al geef jij daar steeds een andere wending aan, ik blijf (omdat het zo vaak en zo uitdrukkelijk in de Schrift staat) erbij dat Jezus Christus het Woord is en God is (als manifestatie in het vlees) en lichamelijk is opgestaan. Dat is de kern van het Evangelie:)

Dat hoeft niemand te beamen, het moet ook niet, maar dan doe je de Bijbel geweld aan.

(De teksten mag je er zelf bij zoeken, vanwege het stralende weer;))

Douce