Effe serieus, Richard.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlOf Jezus die krachten en machten nou doorzien had of niet vraag ik me af. Waarom zouden zijn gesprekspartners lijden aan afgunst of begeerte naar macht? Ik denk dat dat niet zo was, anders zouden ze ws niet eens met Jezus in gesprek zijn gegaan.
Wat Jezus stelt is dat het geloven in het ongerijmde kennelijk van belang is. Klopt dat met jouw zienswijze, Thomas?
Nee.
Zoals ik al beschreef, is het geloof iets dat de mens veranderen zal. Niet in het ongerijmde (..) maar uiteindelijk in het alles in allen.
Zien dat zolang de materie jou in bezit heeft door de vorm en opgelegde waarde voor de natuurlijke mens, en daardoor het hart verhard is..is het hart niet los van deze ballast, waarmee men het water ingetrokken wordt..
thomas Schreef:
——————————————————-
> Nee.
>
Moet je daar dan niet iets aan doen?
> Zoals ik al beschreef, is het geloof iets dat de
> mens veranderen zal. Niet in het ongerijmde (..)
> maar uiteindelijk in het alles in allen.
>
> Zien dat zolang de materie jou in bezit heeft door
> de vorm en opgelegde waarde voor de natuurlijke
> mens, en daardoor het hart verhard is..is het hart
> niet los van deze ballast, waarmee men het water
> ingetrokken wordt..
In het voorbeeld legt Jezus uit waarom hij over het water kon lopen en anderen niet. Essentie daarbij volgens Jezus dat zij onderscheid in de materie aanbrengen.
Men kan het hart losmaken van de verschillende vormen van materie, maar dat wil nog niet zeggen dat men het ongerijmde tot een vast geloof kan maken
Matthéüs 24:1-2 En Jezus ging de tempel uit en vertrok. En zijn discipelen kwamen tot Hem om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen. En Hij antwoordde en zeide tot hen, Ziet gij dit alles niet? Voorwaar Ik zeg u, er zal hier geen steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden weggebroken.
http://www.franklinterhorst.nl/De%20Derde%20Tempel.htm
LeSage Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Nee.
> >
> Moet je daar dan niet iets aan doen?
Waaraan? Om van een nee een ja te maken? Nee toch.
Mijn zienswijze beschrijf ik, en jij maakt er iets van wat ik beamen moet, maar mijn zienswijze in een heel ander licht stelt; dus nee.
>
> > Zoals ik al beschreef, is het geloof iets dat
> de
> > mens veranderen zal. Niet in het ongerijmde
> (..)
> > maar uiteindelijk in het alles in allen.
>
> >
> > Zien dat zolang de materie jou in bezit heeft
> door
> > de vorm en opgelegde waarde voor de natuurlijke
> > mens, en daardoor het hart verhard is..is het
> hart
> > niet los van deze ballast, waarmee men het
> water
> > ingetrokken wordt..
>
> In het voorbeeld legt Jezus uit waarom hij over
> het water kon lopen en anderen niet. Essentie
> daarbij volgens Jezus dat zij onderscheid in de
> materie aanbrengen.
Nee.
Weer niet, juist niet. n.l. 'In mijn zienswijze zijn zij alle gelijk'.
> Men kan het hart losmaken van de verschillende
> vormen van materie, maar dat wil nog niet zeggen
> dat men het ongerijmde tot een vast geloof kan
> maken
Jij komt met de ongerijmdheid, en nu ga je er helemaal mee vandoor om dat de ander op te leggen.
Ongerijmd past helemaal niet in dit draadje.
# ongerijmd
on - ge` rijmd bijvoeglijk naamwoord dwaas, strijdig met het gezonde verstand; een bewijs uit het ongerijmde bewijs door de onaannemelijkheid van het tegengestelde aan te tonen
#
ongerijmd
absurd, averechts, belachelijk, buitensporig, disparaat, dwaas, ongepast, onlogisch, onzinnig, zot
#
ONGERIJMD
1) Absurd 2) Dwaas 3) In strijd met het verstand 4) Inept 5) Incongruent 6) Idioot 7) Niet logisch 8) Onlogisch 9) Redeloos 10) Zot 11) Ziekelijk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?