Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jesaja 53 op Info-nu

• Eliyahu

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> > Bs'd

> >

> > Misschien heb jij dat niet beweerd, maar

> aangezien

> > jij gelooft dat JC God zelf is, en JC gepijnigd

> en

> > vermoord moest worden voor onze zonden, komt

> dat

> > er op neer dat jij gelooft dat God zichzelf

> moest

> > laten vermoorden door zijn eigen schepselen

> > voordat hij ze kon vergeven.

>

> Nee daar komt het niet op neer.

> Yeshua ha Mahiach is niet alleen als Mens gekomen

> om zichzelf te laten vermoorden.

> Hij heeft ons ook het wezen van God laten zien.

> Wat wij normaal niet kunnen, aangezien er staat

> geschreven: niemand kan God zien en leven.

> Wij kunnen God niet begrijpen, maar in Yeshua is

> hij in menselijke maat naar ons toegekomen - zodat

> wij kunnen begrijpen in zoverre wij dat nodig

> hebben.

En aangezien volgens de christelijke theologie JC vermoord moest worden voor de zonden der mensheid, moest jouw god zich dus laten vermoorden door zijn schepselen voordat hij ze kon vergeven.

> > Zoals ik hierboven al heb laten zien, dat

> artikel

> > over Jesaja 53 van hun, is gewoon FOUT.

> >

> > Met behulp van onwaarheden probeert men te

> > bewijzen dat Jesaja 53 over JC moet bewijzen.

> Net

> > als bijvoorbeeld de uitdrukkingen “verheven” en

> > “zeer hoog”, waarvan zij zeggen dat dat alleen

> op

> > God toegepast wordt, en waarvan ik heb laten

> zien

> > dat het gewoon ook op andere dingen toegepast

> > wordt.

>

> Dat heb je wel vaker gedaan zoals met Elohiem.

> Maar dat wil helemaal nog niet zeggen dat jij ook

> inzicht hebt.

> In mijn ogen mis jij juist de aansluiting.

Dat kan misschien in jouw ogen zo zijn, maar de feiten zijn dat die christenen totale onzin verkondigen en met die leugens proberen zieltjes te winnen en proberen er mee mensen te misleiden ten aanzien van Jesaja 53.

> En ik zal je zeggen; jij bent dan vroeger

> misschien christen geweest maar wel van de soort

> die het christelijk geloof nooit begrepen hebben.

> Jij hebt altijd al twijfels gehad over de

> kruisiging en waar die voor nodig was. Waar of

> niet?

Niet waar.

> > Ze hebben gewoon geen idee waar ze het over

> > hebben.

>

> Ik denk dat dit nu juist op jou van toepassing is,

> als jij het over Jezus de Christus hebt. Daar

> begrijp jij helemaal niets van.

Ik neem aan dat je wel gezien hebt dat die claims in dat artikel gewoon FOUT zijn?

Of kan je ook dat niet meer zien?

• samuel

De Bijbel is het OT en het NT bij elkaar, de Bijbel is het christelijke geloofsboek, in de Bijbel staat dat Jezus Christus is de Messias.

• Eliyahu

Bs'd

Alleen het NT zegt dat JC de messias is.

Het OT zegt dat de messias bepaalde profetieën moet vervullen. JC deed dat niet. Daarom is JC niet de messias, en is het NT fout.

• samuel

Je kan blijven herhalen, Jezus is de Messias de Christus dat staat in de Bijbel, en de Bijbel is het OT en het NT bij elkaar.

• Ellen-Josee

Ik ben heel blij en vol vreugde dat Adoni Yeshua mijn Heer en God is en dat ik vrede vind bij Hem.

• samuel

Hallo Ellen,

Eliyahu, lijkt geen acht te slaan op wat zijn leermeesters de rabbijnen hem leren. In het boek Handelingen zegt een rabbijn van de school van Hillel, Gamaliël.

Deze Gamaliël zei dit: 34 Maar een zeker Farizeeër in de Raad, genaamd Gamaliël, een wetgeleerde, in ere bij het gehele volk, stond op en verzocht de mensen een ogenblik buiten te doen staan, 35 en hij zeide tot hen: Mannen van Israël, overweegt wel, wat gij met deze mensen zult doen! 36 Want vóór deze dagen stond Teudas op, die beweerde, dat hij iets was, en een aantal van ongeveer vierhonderd man sloot zich bij hem aan; maar hij werd gedood en zijn gehele aanhang viel uiteen en verliep. 37 Na hem stond Judas de Galileeër op, in de dagen der inschrijving, en kreeg vele afvalligen op zijn hand, maar ook deze is omgekomen en zijn gehele aanhang is uiteengeslagen. 38 En nu zeg ik u: Laat u niet in met deze mensen en laat hen geworden; want indien dit streven of dit werk uit mensen is, zal het vernietigd worden, 39 maar indien het uit God is, zult gij hen niet kunnen vernietigen; het mocht eens blijken, dat gij tegen God strijdt. En zij lieten zich door hem gezeggen, 40 en na de apostelen voorgeroepen te hebben, lieten zij hen geselen en verboden hun te spreken in de naam van Jezus, en gaven hun de vrijheid. Handelingen 5

2000 jaar verder en Eliyahu heeft het nog niet begrepen.

Shalom.

• Ellen-Josee

Hallo Samuel,

Wat je ook zegt; ‘hij slaat geen acht op wat zijn leermeesters hem leren’, is al vaker opgevallen.

Florin vroeg laatst nog ‘op wat voor Yeshiva (bijbelschool) heb jij gezeten?’

Ook bij Genesis 18 gaat hij compleet de mist in.

Ik heb het wel vaker laten vallen, Eliyahu is geen normale jood.

Ook in deze tijd staan joden met respect naast de christenen en gaan de strijd niet met hen aan.

Bepaalde ideeën die Eliyahu heeft, druisen compleet tegen het joodse geloof en cultuur in.

In bepaalde opzichten kan jij toch ook merken dat Eliyahu beperkte kennis heeft van de Bijbel.

In plaats dat hij zijn tijd besteed aan Tora-studie, is hij her en der bezig christenen te bestrijden.

Daar houdt een normale jood zich helemaal niet mee bezig, in tegendeel.

Dan krijgen we nog de enorme aversie die hij tegen de Here Jezus heeft, zodat hij zijn naam zelfs niet wil uitspreken en JC schrijft.

Nu de orthodoxe opperrabbijn Jacobs spreekt de naam Jezus gewoon uit.

Ook is er wel intern in de joodse kring gediscussieerd over Jezus.

Er zijn rabbijnen en religieuze joden die neigen (of zelfs geloven) dat Jezus de Messias was.

Ook heb je een aantal die daarover twijfelen en er zijn er die zeggen dat Jezus een leraar (dus een rabbijn) was.

Het opvallende hieraan is dat liberale joden feller gekant zijn tegen de Here Jezus als orthodoxe joden.

Zoals ik Eliyahu elders schreef; ‘jij hebt een bord voor je kop’, daar geef ik mee aan dat het zinloos is om te lang met hem door te discussieren.

Ik begin trouwens onderhand het idee te krijgen dat hij door heel andere invloeden geleid wordt dan de joodse.

Bedankt voor je bericht en een fijne dag nog,

• samuel

Je ziet het goed Ellen, het is duidelijk door welke geest deze man begeesterd is, daar spreekt een Joodse apostel van Jezus Christus duidelijk over:

1 Johannes 2: 22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.

Jij ook een fijne dag.

Shalom.

• CU

Heeft de antichrist ook een bijbel?

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Je kan blijven herhalen, Jezus is de Messias de

> Christus dat staat in de Bijbel, en de Bijbel is

> het OT en het NT bij elkaar.

Bs'd

Maar in het OT staat helemaal niks over dat JC de messias zou zijn. In het OT staan de messiaanse profetieën die de messias moet gaan vervullen.

JC heeft die niet vervuld, en daarom was JC niet de messias, en is het NT wat beweert dat JC de messias is, fout.