Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jesaja 53 op Info-nu

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> 1 Waarom woelen de volken

> en zinnen de natiën op ijdelheid?

> 2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde

> en de machthebbers spannen samen

> tegen de HERE en zijn Gezalfde:

Bs'd

JC was geen gezalfde, hij is nooit door een profeet en/of priester tot koning gezalfd.

> 3 Laat ons hun banden verscheuren

> en hun touwen van ons werpen!

>

> 4 Die in de hemel zetelt, lacht;

> de Here spot met hen.

> 5 Dan spreekt Hij tot hen in zijn toorn,

> en verschrikt hen in zijn gramschap:

> 6 Ik heb immers mijn koning gesteld

> over Sion, mijn heilige berg.

Is JC ooit koning geweest op de berg Zion? Nee.

David wel. En David was een gezalfde: “Hierop zeide Samuël tot Isaï: Zijn dit al de jongens? Deze antwoordde: De jongste ontbreekt nog; zie, hij weidt de schapen. Toen zeide Samuël tot Isaï: Laat hem halen, want wij zullen niet gaan aanzitten, voordat hij hier gekomen is. 12 Daarop liet hij hem halen. Hij nu was rossig, ook had hij mooie ogen en een schoon voorkomen. Toen zeide de HERE: Sta op, zalf hem, want deze is het. 13 Samuël nam de oliehoorn en zalfde hem te midden van zijn broeders. Van die dag af greep de Geest des HEREN David aan. Daarna stond Samuël op en ging naar Rama.” 1 Sam 16

Kijk, dat is een zalving, dat hier een profeet en priester de zalvingsolie over het hoofd van de te zalven persoon uitgiet.

Dat is gedaan met David, en nooit met JC.

De gezalfde in Psalm 2 is dan ook David.

> > 7 Ik wil gewagen van het besluit des HEREN:

> Hij sprak tot mij: Mijn Zoon zijt gij;

> Ik heb u heden verwekt.

> 8 Vraag Mij en Ik zal volken geven tot uw

> erfdeel,

> de einden der aarde tot uw bezit.

> 9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren

> knots,

> hen stukslaan als pottenbakkerswerk.

Dat heeft David gedaan, geregeerd van Zion, en zeer vele van zijn vijanden gedood.

Niets van dat alles is gedaan door JC.

> 10 Nu dan, gij koningen, weest verstandig,

> laat u gezeggen, gij richters der aarde.

> 11 Dient de HERE met vreze

> en verheugt u met beving.

> 12 Kust de Zoon, opdat hij niet toorne

En dat staat daar dus niet: “kus de zoon”, maar er staat: “aanbid in reinheid”.

> en gij onderweg niet te gronde gaat,

> want zeer licht ontbrandt zijn toorn.

> Welzalig allen die bij Hem schuilen!

>

> Uit: NBG-vertaling 1951

> Maar wie was nu die Messias die gekruisigd werd

> voor de tempel vernietiging?

>

> Daar blijf je opvallend stil over!

Ik heb je al verschillende keren gezegd waar je dat kan vinden, maar ik zal het zeggen: Het kan gaan over Agrippas of over Onias.

• CU

Schijnheiligheid ook.

Gisteren in het nieuws:

Israelische minister weigert de hand te schudden van een vrouwelijke Belgische minister.

Hetzelfde gebeurde enige weken geleden door een Marokkaanse (afgezant? minister?), bij weer een andere vrouwelijke Belgische minister.

Waarom worden zulke lui niet onmiddellijk teruggestuurd wegens (verregaande) belediging van het staatshoofd?

Volgens mij denken Joden en Islamieten alleen maar aan sex.

• Frederik D

Godsdienst kan gemakkelijk tot godsdienstwaanzin leiden.

• samuel

Agrippas kan niet de messias zijn want hij stamt niet af van koning David maar van Herodus en die van Antipater. Onias kan het ook niet geweest zijn want Onias de vierde stierf zeker honderd jaar voor de geboorte van Jezus de Messias.

Dus nee en deze zijn ook niet gekruisigd, dus!

• Ellen-Josee

Orthodoxe joden schudden inderdaad geen handen met het andere geslacht.

Ook die hier in Nederland niet. Het is inderdaad om niet in verleiding te worden gebracht.

Het verbaast mij al jaren dat daar bij de moslims zo'n ophef over wordt gemaakt en bij de joden niet.

Mogelijk dat de joden het meer maskeren of in bepaalde gevallen toch een hand geven.

Maar in princiepe doen ze dat niet.

Overigens zitten mannen en vrouwen in de synagogen ook apart en hebben de vrouwen dan vaak een minder mooie ruimte en verder vieren ze feesten (zelfs een bruiloft) in aparte ruimtes en moeten vrouwen achterin de bus zitten (dat hopst lekker veel meer vooral ook leuk als je zwanger bent). Dat één en ander tot protesten leidt zal je niet verbazen.

• CU

Elieg was het wel. Die was er altijd al.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Agrippas kan niet de messias zijn want hij stamt

> niet af van koning David maar van Herodus en die

> van Antipater.

Bs'd

Hij was dan ook niet DE messias, maar EEN messias.

Daniel 9 spreekt niet over DE messias, maar over EEN messias.

Alleen in de corrupte statenvertaling spreekt het over DE messias. Maar dat is dus FOUT.

> Onias kan het ook niet geweest zijn

> want Onias de vierde stierf zeker honderd jaar

> voor de geboorte van Jezus de Messias.

> Dus nee en deze zijn ook niet gekruisigd, dus!

Onias was de laatste hogepriester tot aan het jaar 70.

En hoe kom jij op het idee dat de messias gekruisigd zou moeten worden?

• samuel

Dus beide geen messiassen de een geen afstammeling van David en de ander een zeg jij een hogepriester.

Over de gekruisigde hebben we het al gehad, wel blijven opletten!

Alles is nu netjes aan je uitgelegd, dus nu weet je dus hoe het echt zit.

Nu nog even een opfrissing qua religie die je aanhangt, althans dat beweer je.

Toen de Tempel werd vernietigd, zei Rabbijn Jochanan ben

Zakkai: "Wij hebben een groot probleem: wij kunnen nimmermeer het Joodse geloof

uitoefenen dat Mozes ons gaf. Vanaf deze dag, zult u op elke Orthodoxe Joodse

synagoge de term Ichabod vinden; ‘de glorie is vertrokken, de Shechinah is geweken’.”

Zij weten zeer goed dat ze zonder een Tempel het geloof van hun vaders niet kunnen

uitoefenen. De Paschaviering houden zij met een kip in plaats van de Pascha seder

met een lam, omdat zij geen priesterschap en geen Tempel hebben.

De rabbijn Jochanan ben Zakkai hield een raad in Yavne, dichtbij het moderne Tel

Aviv, waar de rabbijnen het volgende beslisten: in plaats van de Levieten en de

priesters, zouden de rabbijnen de nieuwe geestelijke autoriteiten zijn; dus de nieuwe

leiders van Israël. En in plaats van de Tempel die van centraal belang is, zouden de

synagogen centraal gesteld worden (synagogen begonnen zich te ontwikkelen na de

Babylonische Gevangenschap). Aldus begon een andere godsdienst zich op dat punt te

evolueren, dat op tradities werd gebaseerd.

Er was een klasgenoot van Rabbijn Jochanan ben Zakkai, wiens naam Rabbijn Shaul

van Tarsus was; beter bekend als Paulus de Apostel. Hij was eveneens een discipel

van Gamaliël; maar hij zei, dat de Wet door de Messias was vervuld. Jezus betaalde

de prijs voor onze zonden, en zo werden de vloek van de Wet en de gevolgen voor het

verbreken daarvan op Hem gelegd. Elke Jood ligt onder de éne wet of onder een

andere. Zelfs ook een ongelovig Joods persoon aangezien hij een soort afvallige is, hij

leeft in een verhouding tot God. Hij moge die overeenkomst niet houden, hij moge een

atheïst zijn - maar hij is nog onder de vloek van de Wet. Als u wilt weten wat met de

Joden is gebeurd, lees Leviticus 26 en Deuteronomium 28; hun volledige geschiedenis

wordt daarin voorspeld. De Joden zijn onder een nationale vloek omdat zij Jezus

verwerpen; zij zijn onder de vloek van de Wet.

Nog een prettige dag toegewenst.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dus beide geen messiassen de een geen afstammeling

> van David en de ander een zeg jij een

> hogepriester. -

Bs'd

Beide WEL messiassen. Wel opletten wat een messias is!

Dat is een gezalfde koning of hogepriester.

JC was geen van beide, en hij was niet tot koning gezalfd, (ook niet tot hogepriester), dus hij was geen gezalfde, geen messias.

> Over de gekruisigde hebben we het al gehad, wel

> blijven opletten!

Ik geloof niet dat je al eens uitgelegd hebt waar geschreven zou staan dat de messias gekruisigd zou worden.

> Alles is nu netjes aan je uitgelegd, dus nu weet

> je dus hoe het echt zit.

Ik weet nog steeds niet waar staat dat de messias gekruisigd zou moeten worden.

> Nu nog even een opfrissing qua religie die je

> aanhangt, althans dat beweer je.

> Toen de Tempel werd vernietigd, zei Rabbijn

> Jochanan ben

> Zakkai: "Wij hebben een groot probleem: wij kunnen

> nimmermeer het Joodse geloof

> uitoefenen dat Mozes ons gaf. Vanaf deze dag, zult

> u op elke Orthodoxe Joodse

> synagoge de term Ichabod vinden; 'de glorie is

> vertrokken, de Shechinah is geweken'.”

> Zij weten zeer goed dat ze zonder een Tempel het

> geloof van hun vaders niet kunnen

> uitoefenen. De Paschaviering houden zij met een

> kip in plaats van de Pascha seder

> met een lam, omdat zij geen priesterschap en geen

> Tempel hebben.

> De rabbijn Jochanan ben Zakkai hield een raad in

> Yavne, dichtbij het moderne Tel

> Aviv, waar de rabbijnen het volgende beslisten: in

> plaats van de Levieten en de

> priesters, zouden de rabbijnen de nieuwe

> geestelijke autoriteiten zijn; dus de nieuwe

> leiders van Israël. En in plaats van de Tempel

> die van centraal belang is, zouden de

> synagogen centraal gesteld worden (synagogen

> begonnen zich te ontwikkelen na de

> Babylonische Gevangenschap). Aldus begon een

> andere godsdienst zich op dat punt te

> evolueren, dat op tradities werd gebaseerd.

Het is dezelfde godsdienst, alleen zonder de tempel.

> Er was een klasgenoot van Rabbijn Jochanan ben

> Zakkai, wiens naam Rabbijn Shaul

> van Tarsus was; beter bekend als Paulus de

> Apostel. Hij was eveneens een discipel

> van Gamaliël; maar hij zei, dat de Wet door de

> Messias was vervuld. Jezus betaalde

> de prijs voor onze zonden, en zo werden de vloek

> van de Wet en de gevolgen voor het

> verbreken daarvan op Hem gelegd.

Hij heeft de wet niet vervuld. Hij heeft de wet overtreden en veranderd:

Wie was Jezus?

Een artikel van http://www.noahide.com/yeshu.htm

De bijbel waarschuwt ons voor een gevaarlijke valse profeet die zal opstaan om ons geloof in God te beproeven. In Deuteronomium 13 beschrijft God deze profeet als een onderdaan van het joodse volk die ware profetieen zou verkondigen en het vermogen zou hebben om wonderen te doen. God zelf geeft die valse profeet de kracht om wonderen te doen en te profeteren, maar de valse profeet zou proberen om het volk af te trekken van Gods wet en af te leiden naar vreemde goden, voorheen onbekend aan het jodendom. Het doel hiervan zou zijn om te testen of we werkelijk bereid zijn om onder de wet te leven, of dat ons al snel een rad voor de ogen gedraaid wordt en we een vals pad naar redding opgaan. (vers 3-6, 7-8, 11)

In dit bijbelgedeelte gebiedt God herhaaldelijk om de valse profeet terecht te stellen, zodat het kwaad zich niet kan verspreiden en vele zielen verdoemen.

Om geaccepteerd te worden door het volk, zou de valse profeet zich soms voordoen als een rechtvaardige jood die de wet onderhoudt, maar op cruciale momenten zou hij zich tegen een bepaald gedeelte van de wet keren teneinde de breuk te bewerkstelligen. (vers 6 + 7) Dit is de reden van het gebod om niets toe te voegen aan de wet, en er niets van af te doen, en vers 5 waarschuwt ons om standvastig te blijven in alle tradities van de wet.

In Deuteronomium 17 wordt deze valse profeet beschreven als iemand die zal rebelleren tegen de authoriteit van de rechters van het joodse volk, en die terecht gesteld zal worden vanwege zijn rebelleren. (vers 8-13, vooral vers 12) Wie zijn de rechters? Het hoogste gerechtshof in Israel was het Sanhedrin, dat ingesteld was door Mozes, (Ex 18:13-26; Num 11:16-29) en wat meer dan 15 eeuwen heeft bestaan. De leden van het Sanhedrin waren de rabbijnen bekend als “Farizeeërs”. (van het woord “pirushim”, “zij met een verklaring”. God gaf permanente authoriteit aan deze rechters om de wet van God te interpreteren, en het is een gebod om hun beslissingen na te volgen, zonder daarvan ook maar in het minst naar links of naar rechts af te wijken. (Deut 17:11)

Maar de valse profeet zou de authoriteit van het Sanhedrin te discussie stellen, en daarmede zichzelf te openbaren als een kwaadaardig persoon.

In het boek van de profeet Daniel, wordt deze valse profeet beschreven als een koning, (de elfde hoorn op een vreselijk beest) die oorlog zou voeren tegen de joden (“de heiligen”, zie Deut 14:2 waar het joodse volk zo genoemd wordt) en hij zou de wet, inclusief de kalender en de feestdagen, veranderen. (Daniel 7:8, 20-25)

Op andere plaatsen wordt deze valse profeet beschreven als een koning die de God van zijn vaderen opzij zou schuiven, en zichzelf als een god zou verheffen, en eer zou bewijzen aan zijn eigen godheid. (Daniel 11:36-39)

De persoon hede ten dage bekend als “Jezus” vervulde al deze profetieën. Hij werd een “koning”, (over de christelijke kerk) die de oorspronkelijke wet veranderde, de joodse kalender afschafte, en de bijbelse feestdagen (joods nieuwjaar, grote verzoendag, loofhuttenfeest, bijbels paasfeest, enz) afschafte.

Hij schoof de enige oneindige God van de hebreeuwse bijbel opzij en stelde daar een drie-éénheid voor in de plaats waar hij zelf bij inbegrepen was. En hij overtrad regelmatig regelmatig de wet door vreselijk te zondigen, terwijl hij openlijk de door God gegeven authoriteit van de rabbijnen van het Sanhedrin ter discussie stelde.

Natuurlijk deed JC soms alsof hij de wet respecteerde, maar zo gauw als hij dacht dat hij het ongestraft kon doen, ging hij er dwars tegen in en brak diezelfde wet. In Matt 5:17-19 verklaart hij dat hij gekomen was om de wet te vervullen, en in Matt 23:1-3 verdedigt hij het gezag van de rabbijnen. Maar de rest van de tijd rebelleerde hij tegen de wet, daarmee te kennen gevend dat zijn sporadische vrome woorden alleen bedoeld waren om zijn kwaadaardige bedoelingen te verbergen.

De volgende zonden van JC zijn vermeld in het “nieuwe testament”:

1. JC schoof de spijswetten terzijde. (Markus 7:18-19) Vergelijk dit met de strikte navolging van de spijswetten van de profeet Daniel in Daniel 1.

2. Hij schoof de wetten inzake het eren van de ouders ter zijde, en riep zijn volgelingen op om hun ouders te haten. Hij gaf ook geen respect aan zijn eigen moeder. (Matt 10:34-36, 12:46-50, Lukas 14:26)

3. Hij schond de sabbath door het plukken van graan, en zette zijn discipelen er toe aan hetzelfde te doen.

4. Hij schond de sabbath nogmaals door een man zijn arm te genezen, wat geen kwestie was van leven of dood, en hij ging openlijk tegen de rabbijnen in door de sabbaths wetgeving overboord te gooien. (Matt 12:9-13, Markus 3:1-5)

5. JC verwierp en schond op een brutale manier de authoiteit van de rabbijnen van het Sanhedrin. (dit is beschreven in vele plaatsen in het NT, maar kijk vooral in Matt 23:12-39, en Joh 8:44-45)

De Babylonische Talmud beschrijft andere zonden van "Jezus de Nazareër:

1. Hij en zijn discipelen praktizeerden tovenarij, zwarte magie, deden joden afdwalen naar afgodendienst, en werden gefinancieerd door vreemde niet-joodse machten ten einde de joodse aanbidding te onderdrukken. (Sanhedrin 43a)

2. Hij was seksueel immoreel, aanbad stenen beelden, (een baksteen wordt vermeld) hij was uitgestoten van het joodse volk vanwege zijn slechtheid, en weigerde om zich te bekeren. (Sanhedrin 107b, Sotah 47a)

3. Hij leerde tovenarij in Egypte, en, om wonderen te verrichten, gebruikte procedures waarbij hij in zijn eigen vlees moest snijden, iets wat uitdrukkelijk verboden is in de Torah. (Shabbos 104b)

De valse, opstandig boodschap van JC is totaal afgewezen door de overgrote meerderheid van het joodse volk, zoals God geboden heeft. Maar jammergenoeg heeft deze boodschap een vreselijk duisternis over de wereld gebracht; vandaag de dag geloven 1,5 miljard niet-joden in JC. Deze verloren zielen denken foutief dat zij verlossing gevonden hebben in JC. Tragisch genoeg staat hun een onaangename verassing te wachten. Waarheid en eeuwig leven worden direkt van God verkregen, door het onderhouden van zijn geboden. Elke “tussenpersoon” doet niets anders dan een scheiding aanbrengen tussen de mens en God:

1. “God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben ….. Want er is geen bezwering in Jacob, geen tovenarij in Israel.” Num 23:21+23

2. Profeterend over de christelijke kerk sprak Mozes: “Want hun rots is niet als onze Rots; ….. Waar zijn hun goden, – de rots, waarbij zij schuilden?” Deut 32:31+37

3. "Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees,

en niemand is er die redt uit mijn macht. …… Jubelt, gij natiën, om zijn volk, want Hij wreekt het bloed van zijn knechten, Hij oefent wraak aan zijn tegenstanders en verzoent zijn land, zijn volk." Deut 32:39+43

4. “Ik, Ik ben J-H-W-H, en buiten Mij is er geen Verlosser.” Jes 43:11

5. “Zo zegt J-H-W-H, de Koning en Verlosser van Israël, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God. ….. Is er een God buiten Mij? Er is geen andere Rots, Ik ken er geen.” Jes 44:6+8

6. "Israël wordt door J-H-W-H verlost met een eeuwige verlossing; …. Vergadert u en komt, nadert tezamen, gij die uit de volken ontkomen zijt. Zij hebben geen begrip, die hun houten beeld dragen en bidden tot een god die niet verlossen kan. Verkondigt en voert gronden aan. Ja, laten zij tezamen beraadslagen. Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, de HERE? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer. Want Ik heb gezworen bij Mij zelf, waarheid is uit mijn mond uitgegaan, een woord dat niet zal worden herroepen: dat voor Mij elke knie zich zal buigen, dat bij Mij elke tong zal zweren. Alleen bij J-H-W-H, zal men van Mij zeggen, is gerechtigheid en sterkte, tot Hem zal men komen; maar beschaamd zullen staan allen die tegen Hem in woede ontstoken zijn; in J-H-W-H wordt het gehele nakroost van Israël gerechtvaardigd en zal het zich beroemen.

Wat is de ware sleutel tot redding? Zij die terugkeren naar de wet, (de zeven Noachidische geboden voor de nakomelingen van Noach, volgens het eeuwige verbond dat God met Noach gemaakt heeft in Genesis 9) en de joden helpen, (Jesaja 60, 61, 66) zullen gered worden en zullen deel hebben aan de wonderen en openbaringen, inclusief Jeremiah 16:19-21 en Zacheriah 8:20-23, al de heidense religies zullen verdwijnen, en hun volgelingen zullen zich keren tot de joden voor geestelijke leiding. Tot die tijd zijn christenen geestelijk blind, en kunnen zij Gods wijsheid in de bijbel niet begrijpen.

> Elke Jood ligt

> onder de éne wet of onder een

> andere. Zelfs ook een ongelovig Joods persoon

> aangezien hij een soort afvallige is, hij

> leeft in een verhouding tot God. Hij moge die

> overeenkomst niet houden, hij moge een

> atheïst zijn - maar hij is nog onder de vloek van

> de Wet. Als u wilt weten wat met de

> Joden is gebeurd, lees Leviticus 26 en

> Deuteronomium 28; hun volledige geschiedenis

> wordt daarin voorspeld

Hier ga ik daar wat nader op in: https://sites.google.com/site/bergzion/torah/holocaustnl

> De Joden zijn onder een

> nationale vloek omdat zij Jezus

> verwerpen; zij zijn onder de vloek van de Wet.

Zij zijn onder de vloek der wet als zij de wet niet naleven.

Als zij de wet naleven, dan zijn zij onder de zegen der wet.

Er staat nergens in de wet dat ze JC moeten erkennen. Integendeel, een jood die JC erkent die valt onder de vloek der wet, omdat hij het allereerste gebod van de 10 geboden overtreedt, namelijk:

“Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;

GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN."

Exodus 20:1-3

Mensen die JC “erkennen” en aanbidden, dat zijn AFGODENDIENAREN

> Nog een prettige dag toegewenst.

Ja, dank je. Van hetzelfde.

En dat je maar het licht mag zien, en mag leren om tot twee te tellen, zodat je zal kunnen begrijpen dat een God de Vader en een god de zoon toch twee goden zijn, en niet één.

• samuel

Geen van beide zijn mesiassen, er is maar één Messias en één Hogepriester en wel voor eeuwig Jezus Christus en daar spreekt het Schrift over.

Dus elke Jood is onder de vloek van de wet, en je weet de gehele wet houden. één wet overtreden en de gehele wet en je hebt de hele wet overtreden.