LeSage Schreef:
——————————————————-
> “God” zegt zoveel Richard.
Is het dan niet beter om niet naar “hem” te luisteren.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLeSage Schreef:
——————————————————-
> Dat is gevaarlijk. Ik ben dat met jullie eens.
> Maar een gewaarschuwd mens kijkt toch uit? We
> kunnen toch léren van het verleden? Het
> allerergste wat men kan doen is halleluja roepen
> en in het verleden blijven hangen.
Denk jij dat een gedecimeerd CDA de misstanden van 2000 jaar christendom wel even recht zal zetten?
theo Schreef:
——————————————————-
> Een vader had twee zonen. De ene zei dat hij een
> opdracht wel zou doen maar deed het niet en de
> andere zei dat hij het niet zou doen maar deed het
> toch.
>
> ———————-
>
> Niet een ieder die HEERE HEERE zegt zal het
> koninkrijk der hemelen binnengaan,
>
> —————————-
Tja Theo als niet een ieder het koninkrijk binnengaat waar gaan diegene dan heen?
LeSage Schreef:
——————————————————-
Beste LeSage,
Jij haalt mooie volzinnen aan die iemand neergescheven heeft in een partijprogramman. Maar dat interesseert mij totaal niet. Het gaat mij om de praktijk. En in de praktijk zie ik daar veel te weinig van terug.
Als ik denk aan het CDA zie ik altijd nog Lubbers voor me die een zaal vol mensen die hem de rug toekeerden toesprak en hen ervan probeerden te overtuigen waarom plaatsing van kruisraketten in Nederland nodig zou zijn. Dit speelde in de jaren 80 van de vorige eeuw. Maar het is een perfect beeld van wat het CDA in de praktijk vaak is. Lang niet zo democratisch en christelijk als het zelf in haar programma's voor laat komen vaak. Vaak is het de economische groei die telt bij het CDA, het verdienen van geld. En zeker niet duurzame ontwikkeling (want daar doet het CDA weinig tot niets aan) of democratie in de wereld. De handel met een land als China telt, niet het feit dat er mensen in dat land opgesloten worden zonder proces omdat ze tegen de regering gekant zijn. Dat wordt allemaal onder het vloerkleed geschoven.
Nee LeSage, het CDA is geen christelijke partij. Het CDA is net zo seculier als al die andere partijen. Maar het staat natuurlijk een ieder vrij om het CDA wel als een christelijke partij te zien en op basis daarvan op een partij als het CDA te blijven stemmen.
Met een groet,
Michiel…
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Tsja.
> Wat is een christen….
>
> Ik neem aan dat jij zult zeggen: degene die
> zichzelf een zondaar vindt, maar tegelijkertijd
> ook jezus aanvaardt als redder en verlosser.
Fout LeSage. Wat je van jezelf vindt is niet interessant in mijn ogen. Iedereen is een zondaar. En in mijn ogen is het aanvaarden van van Jezus als redder en verlosser ook niet voldoende. Dat doe ik al mijn hele leven. Het gaat erom wat je DOET in mijn ogen. Christendom moet niet een stellingname van de geest zijn maar een stellingname in handelen. En dat zie ik bij mij en ook andere christenen veel te weinig terug. Er wordt veel…… maar vaak te weinig gedaan in de praktijk. En dan gaat het er bij mij niet om dat je door middel van je daden het toegangskaartje tot de hemel zou moeten verdienen. Want daarmee ben ik hier op aarde helemaal niet bezig. Dat is toch aan Jezus. Maar wij moeten licht zijn en het zout der aarde. En ik en veel andere christenen zijn vaak net zo weinig lichtgevend en zoutloos als vele anderen. Gelukkig dat er ook veel christenen zijn die wel licht geven. We moeten het ook niet te somber voorstellen. Maar het christendom zou deze wereld ontzettend veel goed kunnen doen als het echt serieus genomen zou worden. En - en misschien ga ik nu wel een beetje te ver - ik realiseer me dat terdege - vindt ik dat het christendom nooit echt serieus is toegepast na het heengaan van Jezus. Misschien enkel in de 1e eeuw bij de gemeenschap in Jeruzalem en de directe omgeving daarvan.
Met een groet,
Michiel…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?