Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

het verschil maken - een stelling

• Richard II

> - beschermen van het bijzonder onderwijs (de scholen met de bijbel)

Een beetje ongelovige noemt dat kindermishandeling.

> Het CDA heeft een vast geloof in democratische waarden.

Daarom steunen ze de huidige regering. Ze hebben 21 zetels, maar bij een congres bleek maar 2/3 van het CDA deze regering te willen. 1/3 tegen, dus dat is zeven zetels. 76 min 7 zetels is 69. Daarbij komt dat de PVV niet democratisch is en ook geen voorstander van democratische waarden. Als je als CDA zo'n regering steunt, dan ben je dus niet democratisch.

> Wij gebruiken het Evangelie als grondslag

> en inspiratiebron als we zoeken naar oplossingen

> voor problemen van deze tijd.

Het evangelie is 2000 jaar oud. Met een pc met Windows 3.x van pakweg15 jaar oud kun je al niks meer. Wat moet je dan met het evangelie?

• Richard II

> Ik ben ervan overtuigd dat als

> Jezus anoniem rondliep in ons land Hij geen voet

> aan de grond zou krijgen bij de bevolking. Hij zou

> gezien worden als een rare snuiter die niet

> realistisch is. Daarvan ben ik overtuigd.

Dat vonden ze 2000 jaar geleden overigens ook al.

> Het christendom zoals wij dat kennen is het

> christendom wat de instituties en mensen ervan

> gemaakt hebben in de loop van de tijd - met heel

> veel onzin en veel overbodige bagage die het maar

> niet kwijtraakt.

En die het ook nooit zal kwijtraken, want die kerken en regeltjes dat is geen overbodige bagage, dat IS het christendom.

• Frederik D

Een belediging. Wie sociaal probeert te zijn, probeert sociaal te zijn. Dat is alles. Waarom daaraan het etiketje “christen” aanhangen en niet het tiketje “plopper” ontgaat mij.

• Frederik D

Als de rijkeren meer belasting betalen, dan is het staatsfinanciële tekort opgelost en kunnen de echte zwakkeren beter geholpen worden.

• theo

Een vader had twee zonen. De ene zei dat hij een opdracht wel zou doen maar deed het niet en de andere zei dat hij het niet zou doen maar deed het toch.

———————-

Niet een ieder die HEERE HEERE zegt zal het koninkrijk der hemelen binnengaan,

—————————-

• LeSage

Het kan allebei. een tekening is een stuk papier. Maar als jij dat wilt kan het ook een waardevolle belegging zijn.

• LeSage

“God” zegt zoveel Richard.

• LeSage

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > - beschermen van het bijzonder onderwijs (de

> scholen met de bijbel)

>

> Een beetje ongelovige noemt dat

> kindermishandeling.

>

> > Het CDA heeft een vast geloof in democratische

> waarden.

>

> Daarom steunen ze de huidige regering. Ze hebben

> 21 zetels, maar bij een congres bleek maar 2/3 van

> het CDA deze regering te willen. 1/3 tegen, dus

> dat is zeven zetels. 76 min 7 zetels is 69.

> Daarbij komt dat de PVV niet democratisch is en

> ook geen voorstander van democratische waarden.

> Als je als CDA zo'n regering steunt, dan ben je

> dus niet democratisch.

Ja met rekenen kun je een hoop.

Richard, als die 1/3e zou tegen die rechtse regering was geweest, dan hadden ze moeten breken met het cda. Nu ze dat niet hebben gedaan, hebben ze gezegd: ga je gang maar. Maw: het cda steunt de regering voor 100% Je zag dat proces ook met Ferrier en Koppejan in de fraktie.

>

> > Wij gebruiken het Evangelie als grondslag

> > en inspiratiebron als we zoeken naar

> oplossingen

> > voor problemen van deze tijd.

>

> Het evangelie is 2000 jaar oud. Met een pc met

> Windows 3.x van pakweg15 jaar oud kun je al niks

> meer. Wat moet je dan met het evangelie?

Ik moet zeggen: ik mis de spelletjes van de amiga, en windows xp. Sommige leuke dingen van toen lopen niet (meer) op Vista. Jammer. Alles wat oud is betekent nog niet dat het heeft afgedaan.

Voor mij geldt mbt het geloof van 2000 jaar geleden: veel werkt niet (meer).

Wat wél werkt: heb je naaste lief als jezelf. Wees een zoutend zout, en het licht van de wereld.

• LeSage

Dat is gevaarlijk. Ik ben dat met jullie eens. Maar een gewaarschuwd mens kijkt toch uit? We kunnen toch léren van het verleden? Het allerergste wat men kan doen is halleluja roepen en in het verleden blijven hangen.

• LeSage

En dát is nou juist waar ik op tegen ben.

Niet omdat ik de rijken zou willen beschermen.

Integendeel.

Waar het mij om gaat is dat ieder individueel ervan doordrongen wordt dat je een taak en een verantwoordelijkheid hebt. En niet omdat dat in een mooi oud boek staat, maar omdat dat van binnenuit komt.