Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De tien (Geldig of niet ?) Deze naar onze naaste (1)

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nu kan je twee dingen doen Frans, een antwoord geven op de oorspronkelijke vraag, of verder gaan met op de man spelen en daarmee aantonen dat je een beetje loopt te zwetsen.

Op de man spelen was precies wat jij ‘weer’ deed, hou je maar dom als je dat echt wil, nogmaals arme man.

Mijn antwoord op je vraag heb je gehad, als je het nog niet begrijpt is dat ook erg jammer.

Weet wat dom van mij was ? dat ik toch weer een poging deed bij jou om normaal discussiëren.

• 'en passant'

samuel Schreef:

——————————————————-

>

> Heb ik een stijl dan? Oh zal wel, maar nog steeds

> geen antwoordt op dat zg. zwaarder oordeel van

> jou!

Natuurlijk heb je een stijl, de stijl van de ‘uitdager’; Ken je die?

6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in

> Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter

> voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was

> gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der

> zee

> 7 Wee de wereld om de verleidingen tot zonde. Want

> er moeten verleidingen komen, maar wee die mens,

> door wie de verleiding komt.

Kan niet duidelijker toch?.

Marith

• Eliyahu

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> David Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik lees In Mariths reacties niet anders dan wat

> > jij en ik zeggen..

> >

> > Ze zegt namelijk dat de wet niet voor ons

> vervuld

> > is zodat we hem niet meer hoeven te doen.

> > We bevestigen veel eerder de wet door Christus

> in

> > ons de wet te laten vervullen.

> >

> > Ik hoop dat ik het zo goed weergegeven heb.

>

> Bs'd

>

> Dus jij gelooft dat je de wet moet naleven.

>

> Hoe zit het met je besnijdenis? Of hoeft dat

> toch wel weer niet?

Bs'd

En toen bleef het stil.

Hier heb je de adressen van wat besnijdenis centra:

http://www.besnijdeniscentrum.nl/?n=18

http://www.besnijdeniscentrum.nl/?n=38

http://www.besnijdeniscentrum.nl/?n=20

http://www.besnijdeniscentrum.nl/?n=39

http://www.besnijdeniscentrum.nl/?n=59

Er is er altijd wel één bij jouw in de buurt te vinden.

Succes!

• Stefan

Exact Frans; ik haal ook al bakzeil met die man..;)

• Frederik D

We zijn gewoontedieren. We zijn dieren. Tot in ons gedrag lijken we zoveel op dieren dat we van oorsprong wel dieren geweest moeten zijn.

Onze naaste is niet alleen onze medemens maar, om met Sint Franciscus te spreken, ook broeder Ezel en zuster Koe.

Aldus kom ik uit op een belangrijke kritiek op de Tien Geboden. De Tien Geboden missen het gebod om aardig om te gaan met de dieren.

Een eerdere kritiek van mij op de Tien geboden betrof het ontbreken van het gebod: gij zult democratisch zijn.

Als God in plaats van de Tien Geboden de Twaalf Geboden had uitgevaardigd, dan was nu het Midden Oosten rustig en democratisch want de Koran is een boerse kopie van de Bijbel.

Tot de dieren behoren ook de wormen. Wanneer zag u voor het laatst een worm in het Dierenjournaal (Jeugdjournaal)?

• Frederik D

Ook zonder Jezus kan men zichzelf vormen. En met Jezus gaat het heel vaak fout.

Overigens ben ik geen heilig boontje. Maar zelfinzicht lijkt mij een goede eigenschap. Inzake de moraal dient ons allemaal bescheidenheid.

• David

Eliyahu Schreef:

>

> Dus jij gelooft dat je de wet moet naleven.

Ja

>

> Hoe zit het met je besnijdenis? Of hoeft dat

> toch wel weer niet?

Die vraag had ik al beantwoord aan Daan.

Een uiterlijke besnijdenis is slecht een (zinloos?) symbool wat er innerlijk moet gebeuren.

Ben je echter uiterlijk besneden maar niet innerlijk dan voldoe je niet aan de Wet zoals Jezus hem geleerd heeft.

En voor de gezondheid goed?

Is het lichaam wat God ons gegeven heeft soms niet goed genoeg dat we onzelf moeten verminken?

Een goed hygiëne is altijd nog beter dan een verminking. En zo leef ik de gezondheidswet na.

Hiermee bevestig ik de wet vanuit een volwassen geloof.

David ;)

• theo

David Schreef:

>

> Die vraag had ik al beantwoord aan Daan.

> Een uiterlijke besnijdenis is slecht een

> (zinloos?) symbool wat er innerlijk moet

> gebeuren.

>

De uiterlijkheid van zaterdag of zondag de rustdag vieren is niet slechts symbool?

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ook zonder Jezus kan men zichzelf vormen. En met Jezus gaat het heel vaak fout.

De mens gaat vaak in de fout, met of zonder Jezus.

> Overigens ben ik geen heilig boontje. Maar zelfinzicht lijkt mij een goede eigenschap. Inzake de moraal dient ons allemaal bescheidenheid.

En precies om wat ik hierboven zei is zelfinzicht deels onbetrouwbaar, want dan vind je je eigen oordeel goed, ook als je narcist bent of psychopaat of een vieze pastoor.

Bescheidenheid is een mooie eigenschap, onze zwakheid en tekortkomingen (h)erkennen. Komen we dus terug op dat zelfinzicht. Het inzicht dat de geboden ons leert, geeft ons de basisregels of ons inzicht te test kan doorstaan, of dat we onszelf iets wijsmaken.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Tot de dieren behoren ook de wormen. Wanneer zag u voor het laatst een worm in het Dierenjournaal (Jeugdjournaal)?

Laat ons opkomen voor de wormen en crematie verbieden, dat hebben ze voldoende te eten. ;)